Hitman 2: Silent Assassin - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Hitman 2: Silent Assassin - první dojmy

22. 8. 2002 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Původně si myslel, že už nikdy zabíjet nebude. Osud si s ním ale i nadále zahrává, a tak všechna dobrá přesvědčení musí jít stranou. Jmenuje se Hitman a v demu druhého dílu předvedl své nesporné kvality.

Autor: Dreb
Publikováno: 22.srpna 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Nedělá se to, ale musím tak začít. První díl Hitman: Codename 47 mě vůbec neoslovil. Nelíbila si mi přísná lineárnost misí, engine hry také nebyl z nejlepších a v neposlední řadě mi vůbec nesedlo ústřední téma hry. Když mě tedy šéfredaktor Tiscali Games jd v úterý požádal, zdali bych nesepsal dojmy z hraní dema, ze všeho nejdříve jsem ho upozornil, jaký že názor jsem měl na první díl a kolik rozzlobených emailů jsem kvůli tomu následně pročítal. S ujištěním, že to vůbec nevadí a že by to mohlo být naopak zajímavé, jsem se nakonec nechal ukecat… a přátelé, dobře jsem udělal.

Některé aspekty hry mi sice i nadále nesedí, ale celkově mohu říci, že přestože je demo dosti krátké, bavil jsem se nadmíru dobře. Dá se předpokládat, že pokud si plná verze udrží stejný spád jako demo, bude se zaručeně jednat o vysoce hratelnou záležitost.

 Jednoduché úvodní menu
Na to, že se jedná pouze o demo, je úvodní menu (screenshot), které bude předpokládám úplně stejné i v plné hře, naprosto úchvatné. Celé je v bílé barvě, vpravo je obrázek Hitmana, který je odspodu zaléván bílou mlhou a nalevo jsou čtyři volby pro spuštění a nakonfigurování. Vše naprosto čisté, elegantní a navíc podbarvené úžasnou orchestrální hudbou, za kterou by se nemuselo stydět ani to nestylovější fantasy RPG.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jakmile se dostatečně pokocháte a nakonfigurejete hru k obrazu svému a hlavně k možnostem vašeho stroje (nutno podotknout, že na AMD 1.2 GHz, 512 RAM a GeForce 2 MX 400 se hra v 1024x768 a 32 bitových barvách hýbala plynule), můžete se vydat do mise, která se shoduje s úvodem plné verze.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ještě než ale do ní budete vpuštěni, je vám naservírováno pár informací o vlastnostech celé hry. Za zmínku stojí hlavně 21 rozsáhlých a tématicky rozdílných úrovní, více jak 30 různých zbraní, přes 100 odlišných charakterů a hlavně možnost ukládat hru v průběhu misí (v demu to bohužel nejde). Jak třešnička na dortu se pak skví informace o plně orchestrálním hudebním doprovodu. Nyní už jen stačí vybrat jednu ze čtyř nabízených obtížností a můžete se vrhnout do víru dění.

 První mise z dema
Pokud jste dohráli první díl Hitmana, zajisté víte, jak skončil. Hitman se následně uchyluje do kláštera, kde se spřátelí s otcem Vittoriem a pomalu začíná zapomínat na to, čím kdysi byl. Čas plyne a když už to vypadá, že se vše uklidnilo, je otec Vittorio unesen zákeřným mafiánským bossem, Donem Gullianem, který ho hodlá využít k vydírání. Tento odporný čin vyvolá v našem Hitmanovi vzpomínky na to, že kdysi býval nejlepším nájemným vrahem na světě, a tak se svému příteli vydává na pomoc.

Mise následně začíná na kopci, odkud máte pěkný výhled na mafiánovu rezidenci, přičemž jste z centra, se kterým jste opět navázali spojení, informováni Dianou o situaci. Až skončí prohlídka, je už vše plně na vašem umění nepozorovaně zabíjet a likvidovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Third-person anebo first-person pohled?
Ihned jakmile se ocitnete v misi vám bude jasné, že pobyt v klášteře Hitmanovi na kráse rozhodně nepřidal a ani ho nezbavil čárového kódu na temeni hlavy. Co se ale za jeho pobytu rozhodně zlepšilo, je okolní prostředí, které je nyní daleko propracovanější a detailnější než bylo dříve. I když i tady by se našlo pár pih na kráse. Předně je to špatné a zubaté stínování, což by měl být ale problém pouze dema a jen některých karet od Nvidie s určitou verzí Detonátorů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Horší je to už se zpracováním first-person pohledu, respektive se zbraněmi nebo věcmi, které držíte v rukou. Nevím jestli byl hlavní programátor tohoto pohledu nějak postižený nebo proč zvolil takové proporce, jaké zvolil, ale výsledek je více než strašný. Naštěstí se to ale dá brát sportovně, protože pohledu z vlastních očí využijete minimálně a většinu hry budete stejně koukat na Hitmana ze zadu.

 Výbavička
Taktéž nám přibylo několik zbraní, takže můžete již od začátku kromě škrtící struny a několika druhů pistolí likvidovat nepřátele pomocí kapesníku napuštěného chloraminem. Ten je ale jen chvilkově omráčí, takže je nutné je odtáhnout někam do kouta, což je mimochodem zpracováno opravdu velmi věrně, a zlikvidovat je důkladněji. V průběhu mise potom ještě najdete například kuchyňský nůž, Desert Eagle, šestiranný Colt Python, klasickou loveckou brokovnici na dva náboje a dokonce i odstřelovačku či golfovou hůl. Nejpoužívanější ale přesto určitě zůstane Beretta 92 SD s tlumičem, která nevyvolává při střelbě poplach.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Jak se správně chovat jako zabiják?
Jak jsem se již zmínil, misi začínáte na kopci, odkud máte dobrý výhled na přicházejícího pošťáka s kyticí, muže nosícího bedny postranním vchodem a na pohybující se stráže. Vědom si nedostatku prvního dílu, kterým byla dosti silná lineárnost, která neumožňovala alternativní řešení předloženého problému, jsem se vydal nejprve za pošťákem, kterého jsem zlikvidoval a oblékl se do jeho šatů. Projít kolem patrolujících stráží je pak brnkačka. Další na řadě byl muž nosící bedny postranním vchodem. Poprvé se mu sice podařilo ujet ve své dodávce, na druhý pokus už ale putoval do věčných lovišť. Cesta do vily pak byla volná.

Později jsem zjistil, že se autoři naštěstí poučili a nyní již nejste vázáni pouze jimi vytýčenou cestou, což hru neuvěřitelně oživuje. Jste-li drsňáci a nevadí-li vám komplikace, můžete se prostřílet přes hlavní bránu, zlikvidovat všechny stráže a následně i hlavního bosse. Převlékat se do jiných šatů vůbec nemusíte.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
 Tichá metoda
Další možností je cesta tichého zabijáka, kdy se převlékáte, zabitá těla odklízíte do temných zákoutí, používáte pouze tiché zbraně, jako je škrtící struna, napuštěný kapesník či pistole s tlumičem. A před otevřením dveří vždy kontrolujete, co se děje v místnosti za nimi přes klíčovou dírku. I samotných přístupových cest ke Gullianovi je více. Můžete se probít přes vnitřek domu anebo projít kolem bazénu, nalézt žebřík a dostat se tam přes střechu.

Konečně i ukončit misi lze více způsoby, a to buď po svých anebo v autě. Jedině, co mi nesedlo, je nepenalizování zabíjení nevinných lidí, jako je například služka nebo pokojská, případně vlastně i pošťák a muž nosící bedny. Možná kdyby měla hra třeba dva módy, přičemž v jednom by se nedali zabíjet nevinní, tak by to bylo lepší. Na druhou stranu právě na brutalitu jako na artikl, který bude prodávat, vsadila kontroverzní reklamní kampaň, kterou Eidos rozpoutal (více se dozvíte zde).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

 Hudební kulisa
Skoro na závěr jsem si nechal zvukovou kulisu, která je více než slušná. O úvodní skladbě již víte a vězte, že i když hudba, která zní v misi, rozhodně tak impozantní není, velmi pěkně podbarvuje atmosféru. Zvuky jednotlivých zbraní jsou taktéž na slušné úrovni a výborně se poslouchají i průpovídky jednotlivých charakterů, a to ať už se jedná o pošťáka (samozřejmě pokud vůbec stihne něco říci), strážných nebo třeba služky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Musím říci, že jsem byl více než příjemně potěšen. Po zkušenostech z prvního dílu jsem neočekával, že by mě mohlo pokračování, a to se jedná vlastně jen o demo, tak překvapit. Nudná lineárnost a předurčenost prvního dílu je ta tam, grafika se zlepšila, přibyly nové zbraně a nové možnosti. Jen kdyby se šlo s hlavním hrdinou trochu více ztotožnit…

Stáhněte si: Demo (50 MB), Trailier (3 MB), Trailer #2 (4,3 MB), Cheaty
Související články: Preview (2/2002), Novinky, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000)

 
Dreb
připravil: jd


 
 

Nejnovější články