Autor: Dreb Publikováno: 22.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Jakmile se dostatečně pokocháte a nakonfigurejete hru k obrazu svému a hlavně k možnostem vašeho stroje (nutno podotknout, že na AMD 1.2 GHz, 512 RAM a GeForce 2 MX 400 se hra v 1024x768 a 32 bitových barvách hýbala plynule), můžete se vydat do mise, která se shoduje s úvodem plné verze. ![]() První mise z dema Pokud jste dohráli první díl Hitmana, zajisté víte, jak skončil. Hitman se následně uchyluje do kláštera, kde se spřátelí s otcem Vittoriem a pomalu začíná zapomínat na to, čím kdysi byl. Čas plyne a když už to vypadá, že se vše uklidnilo, je otec Vittorio unesen zákeřným mafiánským bossem, Donem Gullianem, který ho hodlá využít k vydírání. Tento odporný čin vyvolá v našem Hitmanovi vzpomínky na to, že kdysi býval nejlepším nájemným vrahem na světě, a tak se svému příteli vydává na pomoc. Mise následně začíná na kopci, odkud máte pěkný výhled na mafiánovu rezidenci, přičemž jste z centra, se kterým jste opět navázali spojení, informováni Dianou o situaci. Až skončí prohlídka, je už vše plně na vašem umění nepozorovaně zabíjet a likvidovat. ![]() ![]() ![]() Third-person anebo first-person pohled? Ihned jakmile se ocitnete v misi vám bude jasné, že pobyt v klášteře Hitmanovi na kráse rozhodně nepřidal a ani ho nezbavil čárového kódu na temeni hlavy. Co se ale za jeho pobytu rozhodně zlepšilo, je okolní prostředí, které je nyní daleko propracovanější a detailnější než bylo dříve. I když i tady by se našlo pár pih na kráse. Předně je to špatné a zubaté stínování, což by měl být ale problém pouze dema a jen některých karet od Nvidie s určitou verzí Detonátorů. ![]() Výbavička Taktéž nám přibylo několik zbraní, takže můžete již od začátku kromě škrtící struny a několika druhů pistolí likvidovat nepřátele pomocí kapesníku napuštěného chloraminem. Ten je ale jen chvilkově omráčí, takže je nutné je odtáhnout někam do kouta, což je mimochodem zpracováno opravdu velmi věrně, a zlikvidovat je důkladněji. V průběhu mise potom ještě najdete například kuchyňský nůž, Desert Eagle, šestiranný Colt Python, klasickou loveckou brokovnici na dva náboje a dokonce i odstřelovačku či golfovou hůl. Nejpoužívanější ale přesto určitě zůstane Beretta 92 SD s tlumičem, která nevyvolává při střelbě poplach. ![]() ![]() ![]() Jak se správně chovat jako zabiják? Jak jsem se již zmínil, misi začínáte na kopci, odkud máte dobrý výhled na přicházejícího pošťáka s kyticí, muže nosícího bedny postranním vchodem a na pohybující se stráže. Vědom si nedostatku prvního dílu, kterým byla dosti silná lineárnost, která neumožňovala alternativní řešení předloženého problému, jsem se vydal nejprve za pošťákem, kterého jsem zlikvidoval a oblékl se do jeho šatů. Projít kolem patrolujících stráží je pak brnkačka. Další na řadě byl muž nosící bedny postranním vchodem. Poprvé se mu sice podařilo ujet ve své dodávce, na druhý pokus už ale putoval do věčných lovišť. Cesta do vily pak byla volná. Později jsem zjistil, že se autoři naštěstí poučili a nyní již nejste vázáni pouze jimi vytýčenou cestou, což hru neuvěřitelně oživuje. Jste-li drsňáci a nevadí-li vám komplikace, můžete se prostřílet přes hlavní bránu, zlikvidovat všechny stráže a následně i hlavního bosse. Převlékat se do jiných šatů vůbec nemusíte. ![]() Tichá metoda Další možností je cesta tichého zabijáka, kdy se převlékáte, zabitá těla odklízíte do temných zákoutí, používáte pouze tiché zbraně, jako je škrtící struna, napuštěný kapesník či pistole s tlumičem. A před otevřením dveří vždy kontrolujete, co se děje v místnosti za nimi přes klíčovou dírku. I samotných přístupových cest ke Gullianovi je více. Můžete se probít přes vnitřek domu anebo projít kolem bazénu, nalézt žebřík a dostat se tam přes střechu. Konečně i ukončit misi lze více způsoby, a to buď po svých anebo v autě. Jedině, co mi nesedlo, je nepenalizování zabíjení nevinných lidí, jako je například služka nebo pokojská, případně vlastně i pošťák a muž nosící bedny. Možná kdyby měla hra třeba dva módy, přičemž v jednom by se nedali zabíjet nevinní, tak by to bylo lepší. Na druhou stranu právě na brutalitu jako na artikl, který bude prodávat, vsadila kontroverzní reklamní kampaň, kterou Eidos rozpoutal (více se dozvíte zde). ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Hudební kulisa Skoro na závěr jsem si nechal zvukovou kulisu, která je více než slušná. O úvodní skladbě již víte a vězte, že i když hudba, která zní v misi, rozhodně tak impozantní není, velmi pěkně podbarvuje atmosféru. Zvuky jednotlivých zbraní jsou taktéž na slušné úrovni a výborně se poslouchají i průpovídky jednotlivých charakterů, a to ať už se jedná o pošťáka (samozřejmě pokud vůbec stihne něco říci), strážných nebo třeba služky. ![]() Stáhněte si: Demo (50 MB), Trailier (3 MB), Trailer #2 (4,3 MB), Cheaty Související články: Preview (2/2002), Novinky, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000) |
Dreb připravil: jd |