Autor: Jiří Sládek Publikováno: 23.prosince 2005 | Verze hry: anglické demo Doba hraní: pár dnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Už krátká hratelná ukázka naznačuje, že v Hammer & Sickle by měl být kladen mnohem větší důraz na příběh. Nebude se jednat jen o posloupnost misí, ale autoři do hry implementovali i RPG a adventurní prvky. Projevuje se to zejména v rozhovorech, které nejen že jsou poměrně obsáhlé, ale hlavně v nich můžete někdy volit z více odpovědí. Je samozřejmě otázkou, jak moc výběr vašich reakcí bude ovlivňovat příběh, ale snad se nebude jednat jen o kosmetickou záležitost. Děj se bude točit kolem hrozby třetí světové války, kterou chce mezi dvěma velmocemi – Spojenými státy a Sovětským svazem – rozpoutat tajemná organizace sledující své vlastní, ne zrovna čestné, cíle. Na hlavním hrdinovi, sovětském tajném agentovi, a jeho spolubojovnících samozřejmě bude tento plán překazit a se zlořády zatočit. Většina akcí se odehraje na území Německa, které se z válečných strastí vzpamatovává pod dohledem okupačních vojsk. ![]() ![]() ![]() Náplň dema Hráč by měl mít poměrně slušnou volnost – na hlavní mapě se bude moci přesouvat mezi důležitými lokacemi a pravděpodobně nás neminou ani „náhodná“ setkání. Důležitou roli bude hrát čas, který ubíhá přesunem mezi lokacemi i v samotných bojových misích. Mezi bojovými akcemi se bude možné vracet na základnu, ve které budete mít zázemí potřebné pro regeneraci zraněných vojáků a doplňování vybavení. ![]() Ve městech a podobných civilizovaných místech se vůbec budete muset obvykle chovat obezřetně – leckdy bude smysluplnější vzít si nenápadnou zbraň (pistol, nůž) nežli si to rázovat po hlavní silnici s kulometem v ruce; nezapomeňme, že válka už skončila, a vaši lidé jsou spíše tajnými agenty nežli regulérními vojáky. Zajímavá je také novinka týkající se oblečení; k dispozici byste měli mít celou řadu úborů, přičemž každý má dvě hodnoty maskování – jednu pro kamufláž ve městě a druhou pro skrývání v přírodě. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Proč měnit to, co se osvědčilo? Samotný bojový systém na první pohled příliš změn nezaznamenal, stejně tak AI nepřátel, která je spíše na průměrné úrovni – protivníci nedělají žádné vyložené hlouposti, ale aby vás třeba zkusili obklíčit, to moc nehrozí. Ale zatopit vám mohou, jelikož mají obvykle dobře naskriptované pozice na začátku mise. Grafické zpracování je téměř totožné se Silent Storm: Sentinels, i když přibyly některé objekty a detaily v interiérech i v přírodě. Engine hry je bohužel stále dost náročný na hardware a je škoda, že v technickém zpracování vývojáři neudělali v podstatě žádný posun vpřed. Bez výrazných změn zůstal i RPG systém vývoje postav, ale to naopak na škodu vůbec není, jelikož je vymyšlen velmi dobře. Už v demu jsme narazili na pár nových předmětů (třeba efektní UZI nebo cigarety, jejichž význam nám zatím zůstal utajen) a je více než pravděpodobné, že v plné hře bude spousta nových zbraní a dalších hračiček. ![]() Stáhněte si: Demo, Video... Související články: Novinky... |
Jiří Sládek | |
autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |