| Autor: Jan Rod Publikováno: 19.ledna 2007 | Verze hry: anglická/PC/betatest Doba recenzování: 2 týdny |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Po chvilce zkoumání mi došlo, že pod tou pokličkou ušitou ze živých tkání trůní starý dobrý systém RTS, tolikrát ohraný a omletý, že jsem byl zpočátku trochu zklamán. V zásadě jde o to samé jako obvykle – sehnat suroviny na výrobu/upgrade, postavit armádu, zničit nepřítele. Co na tom, že v tomto případě je hlavní surovinou krev, která je uchovávána v obřích živoucích základnách a transportována na místa potřeby. Jak jsem záhy zjistil, transportéry umí dokonce i léčit – rozumějte transportovat tolik potřebnou krev ostatním (taktéž živým) lodím. Trochu srandovní je vysvětlení tohoto dálkového hojení, které doslova zmiňuje „teleportaci krve“ na místo, kde je zrovna potřeba. Vyrábíme loď Po ustavení zásobovacích cest přišlo na řadu zkoumání výroby lodí a jejich vývoj, který autoři na svém webu opěvují. Vše se odehrává s pomocí již zmiňovaných genů. Na začátku máte nějaké k dispozici, další získáte v průběhu času buď od nepřátel silou, obchodem či dokonce vlastní produkcí. Pokud vyrobíte loď, je to vlastně jen taková „skořápka“, do které je třeba nalít to, co bude umět. Můžete jí třeba naložit samé geny útočných zbraní, nebo udělat vyváženou útočně-obrannou variantu. Lodě dovedou mutovat v reálném čase a je možné jejich konfigurace libovolně měnit a staré geny tak „recyklovat“, nebo je nahrazovat novými. Navíc mutace ani nic nestojí, jediné omezení je, že nějakou dobu trvá (což znemožňuje rekonfiguraci lodí v boji). Nabudí nebo oslabí Tvůrci přichází i s dalšími nápady, které zaujmou. Třeba ve formě různých genů, které lodě (tzn. živé organismy - to mějme na paměti) buď nabudí, nebo naopak oslabí. Představují standardní výbavu a dají se nasadit do genového „slotu“ místo třeba laseru. Jejich použití může hráči mnohdy krásně usnadnit život, protože bojujete-li se silnějším protivníkem a jeho zbraně na jeho jednotky nemají valný účinek, jsou tyto mutátory vlastně jedinou nadějí na úspěch.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Stejně tak lze použít i některé bonusové schopnosti – třeba „odrážení“ útoku, který vaší loď poškodí jen zčásti a zbytek poškození jde na vrub útočníka. Po nějaké době hraní mi přišlo, že se takto dají vytvářet zajímavé strategie a bojové kombinace, čímž se otevírá více různých přístupů k bitvám samotným. Máte možnost rozhodnout se pro hrubou sílu, nebo naopak používat ve velké míře různé schopnosti; je to jen na vás.
zdroj:
tisková zpráva
Nakonec musím zmínit ještě další vychytávku a tou je invazní taktika. Od určité doby totiž máte k dispozici „invazní geny“ a s jejich pomocí pak můžete ovládnout libovolnou loď nebo základnu protivníka. Platí, že čím větší, tím déle to trvá. Postupem času zjistíte, že v určitou chvíli je to nezbytné, neboť vaší stanici začne docházet zásoba krve a je třeba začít brát jinde. Takže od toho momentu - hurá na ně. Nesnesitelná lehkost hraní Ovládání hry je celkem jednoduché. Nejvíce času budete trávit v hlavním okně, případně v konfiguračním genetickém panelu. Protože jsem testoval multiplayer a ten nešel pauzovat, máte stále na očích hlavní mapu ve zmenšeném okně. Singleplayer samozřejmě nabídne příběh a souvislou kampaň.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Hra disponuje volnou kamerou, takže se můžete svobodně rozhlížet, což je občas, vzhledem ke gigantické velikosti vesmírných stanic velmi potřebné. Navzdory 3D ztvárnění se však všechno odehrává na jedné rovině. Samotné boje jsou graficky velmi působivé, protože zbraní je hodně druhů a jejich efekty kypí barvami a efekty. Stejně tak se mi líbily animace umírající lodi, zvlášť když se vám ji povede totálně zničit, rozlétne se do jedné krvavé koule. Na druhou stranu je to docela morbidní. Pokud jí zabijete pouze „normálně“, můžete z ní vytěžit nějakou krev a vykrást geny.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Příležitostí zahrát si proti živým protivníkům nebylo mnoho, neboť betaverze se asi netěšila takové popularitě, aby bylo na serverech bůhvíjak přecpáno. Vyzkoušel jsem také kooperativní multiplayer proti počítačem řízeným protivníkům. Ti však byli vcelku pasivní a nepředstavovali moc velké problémy. Bohužel se nikde nedala volit obtížnost a nastavení bylo celkově chudé, ale ve finálni verzi tomu může být jinak.
zdroj:
tisková zpráva
Zatím to vypadá, že Genesis Rising má docela dobrý potenciál stát se slušnou sedmdesátkou, nebo dokonce, povede-li se singleplayerové tažení / příběh a všechno dobře dopadne, i necelou osmdesátkou. Hra je v mnoha ohledech originální a zároveň vyznává tradiční principy RTS, což ji zase činí dobře přístupnou.Stáhněte si: Trailer... Související články: Novinky... |
| Jan Rod | |
| autorovi je 25 let, studuje na Univerzitě Karlově a mimo počítačové hry se zajímá o vliv současných a budoucích technologií na kulturu a o japonský šerm Kendó |