RTS ze země tulipánů Před pár lety se v Holandsku dala dohromady skupina lidí, která se rozhodla vytvořit hru ze žánru realtimových strategií. Takže jednoduše sedli a začali na tom pracovat. Po mnoha změnách v enginu hry dospěli do stádia, kdy již jsou schopni ukázat výsledky své práce. A že mají skutečně co předvádět. Hra o které zde hovořím, se jmenuje Epilogue a tím týmem je skupina Sigma.
Epilogue je strategická hra s obrovskou mapou světa, která obsahuje horské pásma, lesy, oceány, pouště, a všechno další co má ve světě být. Hratelnost vypadá stejná jako u jiných skvělých RTS, co již jsou na trhu, ale jelikož je terén celý ve 3D, tak třeba umístění základny je mnohem důležitější než v některé jiné RTS.
Hra se bude odehrávat ve dvou různých érách (primitivní a moderní) s tím, že v některých bodech se budou prolínat. Dějová linie tvoří důležitou část hry, ale tvůrci toho nechtěli mnoho prozradit. Doposud se mi podařilo zjistit následující story, které na originalitě přiliš nepobralo:
Je svět, který je dost podobný tomu našemu. Všichni žijí v míru a nikdo nemá skutečně sebemenší důvod si na něco stěžovat. Pak se ale rozdělí na dva velké státy a každý z nich je řízen diktátorem. Začínáte hrát jako vojenský podřízený, jehož denním chlebem je zastavit rebely dříve, než-li se stanou nebezpečnými. A pak zábava začíná...
Primitivní a moderní doba Hra obsahuje obrovské množství jednotek, které mohou být využity jak k útoku na nepřítele, tak i k těžbě a získávání potřebných zdrojů (my jsme měli v betaverzi možnost těžby oleje) ke stavbě jednotek a výrobě paliva. Všechna vozidla vypadají skutečně realisticky a jsou rozděleny do speciálních tříd. V primitivní třídě vypadají všechny šedivě a jsou často navrženy podle starých letadel a vozidel, jako třeba z druhé světové války hydroplány, Volkswageny a kamiony. Často také uvidíte jejich křížence, jako třeba pouštní vozítka. Druhá třída je nazývána moderní a vozidla budou barevnější a budou se pěkně lesknout. Rovněž i budovy v primitivní době budou vypadat jako nějaké zchátralé stavby a v době moderní se zase více podobají těm dnešním.
Budete také muset stavět továrny na výrobu vozidel, potřebujete je nějak opravovat, ale to není ve světě RTS nic nového. Uživatelské rozhraní je snadno pochopitelné a přehledné a tak každý může rovnou začít hrát.
3D krajina a vliv počasí Hratelnost je od jiných her odlišná a to díky 3D krajině. Skrývání mezi stromy a budovami k napadení nepřítele ze zálohy budou mít velký podíl na úspěchu či neúspěchu a když budete stavět vaši základnu, tak si také vyhlídněte místo odkud ji budete moci jednoduše bránit. Pokud třeba narazíte na vysokou horu, tak můžete stavět hned vedle ní. Místo bude pro nepřítele špatně vystopovatelné a navíc bude většinou pro pozemní vojska z jedné či dvou stran nepřístupné a tak se bude vašim jednotkám poměrně snadněji bránit. Stejně tak bude i pro vzdušné síly těžké vás napadnout.
Další důležitou částí hry je počasí. Pokud například zuří silná bouře, tak vaše pozemní jednotky mohou pokračovat ve svých úkolech, ale vzdušné síly nemohou být nasazeny a musí čekat na základně. Ale ani na pozemní jednotky není počasí bez vlivu. Budou se pohybovat pomaleji a nebudou ani tak silné jako normálně. Takže do plánování strategie začleňte vždy zprávy o počasí, které vám budou pravidelně doručovány. Je mnoho způsobů jak těchto znalostí využít. Můžete třeba nepřítele z lesa vykouřit pomocí ohně, ale zároveň musíte dávat pozor, aby se vítr neotočil a nezpůsobil spíše zmatek a ztráty ve vašich řadách :)
To je matroš… Tvůrci věnovali velké úsilí enginu hry a že se jim skutečně povedl můžete vidět z přiložených obrázků ze hry. Rovněž si můžete povšimnout, že vypadají skoro jako fotografie. Budovy nevypadají nějak moc futuristicky, spíše jako budovy které můžeme najít na místech, kde se zastavil čas. Zrovna tak můžete vidět, jak budovy bez sebemenších problémů zapadnou do krajiny, až člověk řekne, tak tahle tady stojí již celé věky. A pohyb všech vojáků, vozidel, letadel je úplně stejný jako jejich předloha ve skutečném světě.
Nebudete mít ke každé misi jinou mapu, ale stále jednu obrovskou mapu. A to bude znamenat často velké množství změn klimatu a vám to přinese nejednu těžkou chvilku, když přijdete o své jednotky jen kvůli tomu, že pracovali v terénu a nestihli se přizpůsobit dané změně. Engine hry je dostatečně optimalizovaný a pokud nemáte opravdu velmi pomalý systém, tak budete mít stejné framerates, jako jiní hráči.
Opít anebo slíbit kariéru Vaše nové vojáky nemůžete získat jiným způsobem, než že si je sám naverbujete. To také znamená, že bude rozhodovat o tom jakého zaměření vaše jednotky budou a jaké schopnosti v ní budou převažovat. Na výběr máte například sílu, znalosti, přesnost střelby a mnoho dalších. Bude také velmi důležité z které části světa budete vojáky verbovat, protože v každém regiony jsou lidé s jinou náturou a s jiným smýšlením. Takže máte ještě větší možnost ovlivnit chování vašich jednotek. Chcete mít poslušné jednotky, které vždy splní bez řečí zadaný úkol a pak zůstanou stát? A nebo chcete skupinu individualit, které se sice většinou budou chovat podle příkazů? Pokud se jim bude úkol zdát příliš nebezpečný, tak začnou hledat jiný způsob, jak dosáhnout cíle. Takže záleží jen na vás, chcete-li mít úplnou kontrolu nad celou armádou a nebo i částečně spoléhat na schopnosti vojáků samotných. Každý si může vybrat.
Samozřejmě, že hra také bude obsahovat multiplayer. Bude zdě několik rozdílných voleb, jako například se všemi technologiemi a nebo kooperativní mód. Budou zde módy, do kterých se můžete kdykoliv během hraní připojit a nebo módy kdy budete muset s kamarádem těžit zdroje společně k vybudování vaší armády. A další a další vychytávky...
A kdy? Hra Epilogue by se měla objevit ve druhém čtvrtletí roku 2001, ale je na ní ještě mnoho a mnoho práce. Pokud se autorům podaří splnit všechny sliby, má hra skutečně velké šance zařadit se po bok všech skvělých 3D strategií, co doposud vyšly.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|