Ve hře se vžijete do role vysloužilého vojenského pilota, který se v nové Americe snaží přežít, jak jen to jde. Potenciální riziko spojené s volným pobíháním válečných veteránů na svobodě ale nedá korejským pohlavárům spát, a tak vás jednoho dne z apatického života vytrhnou vykopnuté dveře vašeho bytu a následný transport do převýchovného tábora. Naštěstí si vás ve stejnou dobu vytipuje i partyzánský odboj jako nejlepšího kandidáta pro jednu ze svých misí. Jak možná tušíte, průběh vašeho transportu nebude probíhat zcela podle plánu.
Partyzánská idyla
Svoji nezastupitelnou roli hraje herní prostředí dokreslující bezútěšnou situaci civilních obyvatel, kteří se snaží v zoufalých podmínkách přežít. O masakrech civilistů, kteří mezi sebou údajně schovávali nepřátele státu, tedy vás, uslyšíte každou chvíli v reportážích z ilegálního rádia Hlas svobody. Skrze něj se hra dotýká i některých zásadních a velmi citlivých otázek. Je ozbrojený boj jedinou odpovědí na okupaci? Stojí likvidace několika strategických vojenských cílů za životy stovek civilistů? Jelikož hra sleduje pouze dílčí momenty života jednoho partyzána, budete si na podobné otázky muset odpovědět sami.
Začátek vlastní hry je trochu levně vypůjčený z Call of Duty: Modern Warfare. Ale těžko nad neinteraktivní projížďku pozvedávat obočí, obzvlášť když jako doplněk k intru funguje bezvadně. Ostatně už od dob Half-Life. Tvůrci se v prvních momentech snaží navodit atmosféru tím, že z okénka autobusu vidíte na každém čtverečním metru alespoň jednoho korejského vojáka, jak ubližuje americkému civilistovi. To abyste věděli, kdo jsou ti zlí.
Call of Homefront
Veškeré hrátky s budováním atmosféry partyzánského boje však vyzní trochu na prázdno, protože hře zcela dominuje divoká akce. I když Homefront v prvních momentech vypadá všelijak, když za pět minut vystřílíte něco kolem stovky zuřivých Korejců, dojde vám, odkud vítr fouká. Tušíte správně, že Homefront udělá radost zejména fanouškům série Call of Duty. Se všemi jeho výhodami i problémy.
Ani Homefrontu se z výše uvedených důvodů nevyhnuly drobné neduhy jako ne příliš bystrá umělá inteligence, která byla nahrazena strategií „nás mnogo“. Některé momenty mi silně připomínaly Time Crisis. Na herních skriptech a umělé inteligenci se ale ještě pracuje, takže ještě není čas házet samopal do žita. Dá se však již nyní říci, že hra plyne příjemným tempem a jako svižná akce funguje výborně. Díky striktně lineárnímu pojetí a naskriptovaným sekvencím si můžete být jistí, že na vás za každým rohem bude čekat něco zajímavého a o překvapení nebude nouze. Jak se na moderní FPS sluší, jedním z trumfů hry má být online multiplayer, který jsme si bohužel zatím vyzkoušet nemohli. Nezbývá než věřit slibům vývojářů, že se máme na co těšit.
Hračky plačky
Akce je navíc čas od času přerušená speciálními úkoly, jako je najít někoho v uprchlickém táboře, kdy na chvíli schováte zbraně a nasáváte tísnivý pocit bezmoci. Občas také dostanete do rukou obří autíčko na dálkové ovládání. Je obrněné, na střeše má samopal a konstruktér nezapomněl ani na raketomet. Jen škoda, že ho nemůžete ovládat přímo a vaše jediná komunikace s ním je, když mu zadáváte cíle.
I když je Homefront hra z budoucnosti, nečekejte žádné blastery. Nejčastěji v rukou budete třímat staré kousky jako samopal M4 nebo osvědčenou pušku M16. Lehce futuristické korejské samopaly jsou na tom o poznání lépe, obzvlášť u modelů s optikou a laserovým zaměřovačem oceníte fantastickou přesnost. Samozřejmě nepřijdete ani o brokovnice nebo ostřelovačky, i když jejich použití je značně limitované prostředím.
Audio-vizuálno-textovo
Pokud bych měl z ukázky vypíchnout největší trumf Homefrontu, byla by to jednoznačně hudba. Za soundtrack by se nemusel stydět ani hollywoodský velkofilm. Hudba dokáže v tu správnou chvíli navodit kýžený dramatický efekt a jinak nevýrazné scéně umí dodat potřebnou šťávu.
Grafika a Unreal Engine 3 dělají svoji práci, konkurence pro Crysis 2 se ale nerýsuje. Finální soud samozřejmě dělat nebudeme, protože na detailech a optimalizaci grafiky se stále ještě pracuje. Perfektně zpracovaným detailem jsou efekty kulek odražených od kovových materiálů. Pokud minete svůj cíl, do ruda rozžhavené projektily se odrazí od zdi, následované tenkou kouřovou stopou.
Velkým lákadlem by pro tuzemského hráče mohl být kompletní překlad všech textů, který má na starost COMGAD. Otitulkované jsou veškeré rozhovory, a i když se jedná o čistokrevnou FPS, mají toho vaši parťáci vždycky hodně na srdci. Lokalizace se týká pouze PC verze, konzolová bude k dispozici v originále.
Homefront se na pultech obchodů objeví v polovině března.