Autor: Dreb Publikováno: 4.června 2003 |
![]() ![]() ![]() Taktéž nabídka tratí bude daleko širší a kromě Anglie, Japonska a Švédska si vyzkoušíte prašné cesty ve Španělsku, serpentiny v Americe, užijete si náledí ve Finsku a pneumatiky potrápíte i v Řecku a Austrálii. Ve všech zemích bude k dispozici šest tratí a jedna super speciální, která se vám otevře pouze tehdy, když budete jezdit dobře. To vše jak v jednotlivých závodech, tak v sezóně, sami nebo proti živým soupeřům v multiplayeru. Nyní si ale už pojďme konečně rozebrat demo. ![]() Tratě a jejich grafika V Anglii se začíná na stadiónu, odkud se dostanete přes pár šikan vytvořených pomocí balíků ze slámy a vcelku povedených a živě se chovajících fáborů na lesní cestu, odkud se pokračuje na pole, abyste poslední část trati absolvovali na asfaltce. A právě na této trati je nejvíce vidět zřetelná slabina hry a tou je ne moc líbivá grafika krajiny. Zpracování samotného automobilu je sice super (o tom dále), ale okolí je na tom již o dost hůře. Kulisu totiž tvoří jen několik málo jednoduchých textur stromů a domů, sem tam nějaký ten praporek nebo pomocí pásky vyznačená trať, pár balíků slámy a oškliví statičtí 2D (!) čumilové. To je opravdu slabé a co se diváků týče by se dokonce dalo říci i dosti obstarožní. Publikum kolem silnice by to určitě chtělo ve 3D. ![]() ![]() ![]() Ani druhá dostupná trať na tom není o moc lépe. Japonsko je sice již přijatelnější díky tomu, že prší a není pořádně vidět, ale i tak bych si okolí představoval daleko živější. Pokud mě paměť neklame, je tomu již pár let, co spatřil světlo světa Screamer, a ten měl okolí trati zmáknuté opravdu super, i když zde je nutno brát v potaz realitu tratí a ty budou i ve skutečnosti pravděpodobně velmi podobně nezáživné:-) ![]() Zpracování automobilu Zcela jinak než zpracování a grafika tratí je na tom samotný Ford Focus, na kterém je již na první pohled vidět oproti minulému dílu znatelný nárůst polygonů. Vše je takové příjemně kulaté, prostě radost pohledět. Do automobilu je perfektně vidět a když se budete soustředit, případně si projedete replaye, můžete se pokochat, kterak to s řidičem uvnitř vozu hází podle toho, jak auto péruje, jak řadí nebo jak ho spolujezdec naviguje. Efektně působí, že je spolujezdec menší a že v autě poskakuje trochu jinak než jezdec, protože má jinde těžiště. K dispozici jsou tři pohledy, a to klasický výhled zevnitř kabiny, který mi ale moc nesedl, hlavně co se grafického zpracování týče, dále pohled z kapoty, o kterém se dá prohlásit skoro to samé a konečně pohled zezadu na automobil, který je obecně v tomto typu her nejpoužívanější. Motoristé sice mohou namítnout, že největší adrenalin je to vždycky z pohlednu řidiče uvnitř vozu, a že je to tak i realističtější, ale mě se to prostě líbí takhle, protože si nejlépe vychutnáte grafiku vozu. ![]() ![]() ![]() Fyzikální model a náročnost hry ![]() Ovlivňuje ho fyzikální model, který mi připadal velmi podobný jako v druhém dílu, což znamená stejně kvalitní. Pokud jste tedy zvládli dvojku, nebude vám dělat adaptace na třetí díl sebemenší problém. Dobře je na tom demo i s hardwarovou náročností. Na sestavě GeForce4 128 MB RAM, Athlon 2 GHz, 512 RAM za maximálních detailů a maximální možné vzdálenosti při rozlišení 1280x1024 jela hra zcela plynule. V plné verzi sice bude občas na obrazovce více aut, ale myslím, že to by problém být neměl. Zvuková kulisa Abych řekl pravdu, kromě úvodní skladby v menu (kdo ví, co to je za písničku, ať napíše název do diskuse pod článkem :-) se mi zvuky moc nelíbily. Pískot motoru se mi zdá dosti vysoký, divně zní i řazení, ale spíše než o chybu jde o to, že mi prostě nesedly. Někomu se to možná líbit bude, ale v žádném autě vyladěném pro rallye jsem zatím neseděl, takže nemůžu posoudit, jak moc jsou zvuky podobné realitě či jak moc jsou přitažené za vlasy. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Závěrečné zhodnocení Blížíme se pomalu ale jistě k závěru našeho povídání, a tak budeme bilancovat. Demo Colin McRae Rally 3 ukazuje, že třetí díl bude minimálně stejně dobrý jako dvojka, ale právě to slůvko minimálně by tu v nejlepším případě nemělo co dělat. Osobně jsem totiž čekal daleko více. Lepší grafiku tratí jako v loňském Rallisport Challenge, 3D diváky, rozmanitěji zpracovaný kolizní nebo fyzikální model vozu. Uvidíme, co ještě bude změněno v plné verzi hry, která pro PC vyjde koncem června. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Video, Video #2, Video #3, Video #4, PS2 videa Související články: Novinky, Colin McRae Rally 2 recenze (12/2000) |
Dreb | |
autorovi je 25 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) (všechny články autora) |