| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 9.března 2004 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Rozporuplná grafika Ještě, než se rozkoukáte, udeří vás do očí grafika. A udeří vás dost nepříjemně. Pokud jsme zradu tušili už při výběru obličeje hlavního hrdiny, byli jsme na správné stopě. Hlavně vzhledem k tomu, že se celé demo odehrává v podzemních chodbách a místnostech vězení/pevnosti, je prostředí dost hnusné. A nemyslím hnusné jako schválně odpudivé, ale prostě opravdu nepodařené. Rozlišení až 1600x1200 a interiéry plné detailů sice potěší, ale celkový dojem je zpočátku nedobrý. Časem si možná tak nějak zvyknete a nepřijde vám to, a doufám, že v plné verzi, až vylezete ze zatuchlého dungeonu ven, to bude ještě lepší.
zdroj:
tisková zpráva
Co ale asi lepší nebude, je animace postav. Zejména jejich běh by asi chudáka Tyrše a jeho věrné bratry sokoly poslal rovnou do kómatu. Autoři Beyond Divinity vsadili na kombinaci 2D prostředí s trojrozměrnými postavami, ale výsledek rozhodně není dokonalý. A nezachraňuje to ani možnost zoomování. Škoda. Ač mám obecně raději 2D izometrická RPG nežli trojrozměrně zpracované tituly, pevně věřím, že šuškanda o kompletním převedení Divine Divinity 2 do 3D kabátku se ukáže jako pravdivá. A když už jsme u toho hanění, ještě si přisadím – ukládání pozice by také mohlo být rychlejší, a nepochopitelná je i absence klávesy pro označení všech (obou) vašich postav. Interaktivní prostředí Tak, trochu jsme si zakritizovali, a teď nás pro změnu čekají nějaká ta pozitiva. Předně – interaktivita prostředí. Stejně jako v Divine Divinity, i tady můžete se vším, co není přibité, hýbat. A pokud máte pořádnou sílu, můžete si skoro všechno i hodit do báglu. Ač je posunování předmětů ve většině případů jen tak pro legraci, občas se stane, že pod kusem koberce objevíte tajný poklop v podlaze nebo že pod otepí slámy najdete zašantročený nějaký ten předmět. Pevně ovšem doufám, že autoři nebyli tak sadističtí, aby na podobných schovávačkách postavili řešení nějakého povinného příběhového questu; bez nápovědy by to bylo vážně maso.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Boje Prohrabávání harampádí je sice fajn, ale není to jediná činnost, kterou dobrodruh zhusta vykonává. Ano, ano, dojde i na boje, a to dost často - ve finální verzi má být na 140 druhů nepřátel. Asi nemá smysl se bitvami nějak podrobně zabývat, jelikož jsou poměrně jednoduché. Tedy, co do bojového systému, ne co do tuhosti nepřátel. Stačí kliknout na nepřítele a váš hrdina do něj začne mydlit nebo střílet, a když půjde do tuhého, můžete si hru pauznout a zadat svému svěřenci třeba seslání nějakého kouzla. Časem by se k vaší nerozlučné (doslova) dvojici budou v boji moci přidat i další pomocníci, jako třeba různé vyvolané potvory. Levelování a 300 skilů A jelikož za zabité hajzlíky budete dostávat zkušenosti, samozřejmě si čas od času poskočíte na vyšší level. Kromě toho, že budete moci rozhodit pár bodíků mezi základní vlastnosti (síla, konstituce, obratnost, rychlost, inteligence a poměrně nezvyklý atribut Survival, který více méně supluje štěstí), budete hlavně rozvíjet své dovednosti. Podle toho, jaké jste si zvolili na začátku povolání, vám budou nabízeny jednotlivé skilly. Třeba takový bojovník si samozřejmě bude vybírat mezi různými bojovými specializacemi, ale bude moci zabrousit i mezi některé dovednosti Survivora (stejně jako v Divine Divinity v podstatě mix zloděje a rangera). Na druhou stranu kouzelnická zaklínadla jsou jeho specializaci natolik vzdálena, že se je učit nebude moci. Leda že... leda že najde potřebnou knihu, která mu jinak neznámé umění osvětlí. Docela zajímavý systém, tím spíš, že jednotlivé skilly se nejprve naučíte jako nové a pak si do nich ještě můžete přihazovat bodíky a zvyšovat tak šanci na jejich úspěšné použití.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Uvidíme v dubnu
zdroj:
tisková zpráva
Z dema mám zatím dost rozporuplné pocity. Zajímavý systém vývoje postavy a několik inovací (jako třeba veselý společník - Rytíř smrti) je sice fajn, nicméně na pohled není Beyond Divinity žádná sláva. Až plná verze, jež by měla vyjít v dubnu, odpoví na otázku, zdali tahle hra stojí za koupi (u nás vyjde s českými titulky). Do té doby můžeme jen spekulovat a kroutit hlavou nad tím, proč autoři tak odflákli technické zpracování.Stáhněte si: Demo, Mini-hru... Související články: Rozhovor (11/2003), Novinky, Divine Divinity recenze (9/2002) |
| Jiří Sládek | |
| autorovi je 26 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |