Warhammer 40K: Armageddon se chlubí stovkami jednotek včetně supertěžkých tanků
zdroj: tisková zpráva

Warhammer 40K: Armageddon se chlubí stovkami jednotek včetně supertěžkých tanků

20. 5. 2014 16:12 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Nějakou dobu o hře nebylo slyšet a někteří z nás se dokonce domnívali, že z projektu sešlo. Nakonec ale Slitherine Games přeci jenom přišli s informacemi o tahové strategii Warhammer 40,000: Armageddon, která se chystá pro PC a tablety. Pracují na ní studia Lordz Games Studios a Flashback Games, co mají na kontě třeba hru Panzer Corps, které se ostatně nová Warhammer hra podobá.

Je obecně známo, že se Games Workshop zuby nehty brání jakékoliv adaptaci svých titulů, která by kopírovala oficiální pravidla. Právě Warhammer 40,000: Armageddon se však svým pojetím tahové strategie blíží předloze nejvíce. Proto se kromě rozdělení herní plochy na hexy snaží odlišit i pravidly. Každá jednotka třeba disponuje dvaceti statistikami a speciálními schopnostmi, ale nevyužívá systém z Warhammer 40,000 - přebírá pouze jednotky a příběh.

Hra se věnuje událostem druhé války o Armageddon, což není konec světa, ale nehostinný svět, který si za cíl své invaze vybral náčelník Ghazghkull a jeho orčí horda. Stojí proti němu jednotky Imperiální gardy včetně komisaře Yarricka, první expediční sbor tří kapitul Adeptus Astartes – Ultramarines, Salamanders a hlavně Blood Angels i s Dantem. Ze všech těchto stran se rekrutuje celkem tři sta jednotek, takže je z čeho budovat armádu.

wh4a zdroj: tisková zpráva

Podle obrázků se ve hře vážně objeví spousta jednotek, které se konfliktu účastnily včetně banebladů (takový opravdu veliký tank) různých typů nebo dokonce Titánů. Jestlipak bude na druhé straně Stompa? Třeba mariňácké kapituly se mají lišit a počítejte s tím, že třeba u Salamandrů se hodně hraje s ohněm. Potěšil mě také fakt, že studia berou v úvahu příběhovou kamufláž. Třeba gardistické chiméry a vlastně všechny tanky mají kamufláž steel legion, což je domovský regiment světa Armageddon.

Může vás zarazit, že podle Alexe Shargina z Flashbacku má být hra jednoduchá. Než se ale zděsíte, podotknu, že se jedná o studio, které se živí tvorbou náročných tahových strategií, které jsou úplně jinde než mainstreamová produkce.

wh4a zdroj: tisková zpráva

Zároveň Shargin dodává, že jakkoliv má být snadné se do hry dostat, plně ji ovládnout už bude obtížnější. Svou roli sehraje třeba terén, pole viditelnosti, převýšení, počasí, vytváření zón kontroly...

Jednotky si budou přenášet zkušenosti z mise do mise. Nečekají vás tedy žádné sebevražedné akce, aby byla mise splněná. Pěkně ať přežije co nejvíc jednotek a časem získáte i vlastní elitní veterány.

Kromě kampaně nabídne hra i sérii samostatných scénářů a multiplayer, do kterého si můžete brát předem vytvořené armády. Tím se Warhammer 40,000: Armageddon opět přiblíží reálnému WH40K.

Hra má oproti plánovanému vydání zpoždění, vyjde až na podzim tohoto roku. Tvůrci též hodlají pokrýt Třetí válku o Armageddon, tentokrát však z pohledu orků. Jen není jasné, zda hra nabídne možnost za orky skutečně hrát. A kdoví, co přijde dál?

Nejnovější články