V RPG Deep Down budete odhalovat minulost skrze emoce
zdroj: tisková zpráva

V RPG Deep Down budete odhalovat minulost skrze emoce

16. 9. 2013 18:16 | Preview | autor: Petr Poláček |

Deep Down od Capcomu je od samotného začátku projekt zahalený mnoha nejasnostmi a snad i jistým druhem tajemství. Nutno dodat, že způsob, jakým Capcom o hře s veřejností komunikuje, byl schválně nastavený do módu „kryptický“. Z otázek totiž pramení zájem, a zájem hráčů je pro jakoukoli hru snad to nejpodstatnější. Pomaloučku však s pomocí nových informací a materiálů začínáme pravou podstatu Deep Down rozplétat.

Díky informacím z nedávné japonské tiskovky Sony už víme, že se Deep Down navzdory své fantaskně středověké stylizaci odehrává v roce 2094 a navíc v New Yorku. Jak to jde dohromady s brněním a příšerami, o zatuchlých dungeonech ani nemluvě? Leccos vyjasnil rozhovor kolegů z Famitsu s producentem hry Jošinori Onem, který do řeči západního lidu přeložili šikulové z Gematsu.

New York roku 2094 nebude mít v Deep Down podobu futuristického středověku. To se jen skupina speciálně nadaných lidí zvaná Raven vydává (díky své schopnosti číst myšlenky objektů a slyšet hlasy) do minulosti, aby odkryla její tajemství. Těžko říci v této chvíli, jestli se tedy budeme pokaždé pohybovat ve stejně stylizovaném dungeonu, který nejenom nám v redakci silně připomíná Dark Souls.

Jošinori Ono každopádně dodává, že dungeony nebudou generovány zcela náhodně v pravém slova smyslu. Půjde o řízené generování, pod čímž si zřejmě můžeme představit, že se dungeony budou generovat například, co do geometrie podzemí a počtu nepřátel, ale už ne pokud jde o typ nepřátel, příběh v daném dungeonu atd. Aby hráč neměl pocit, že hraje nějakou strojově vytvořenou záležitost, pomůže si hra celou řadou technologických vychytávek, které umožní výkon PS4. Kupříkladu omlácení zbraní a ušpinění postav bude počítáno v reálném čase na základě interakce s prostředím, nepůjde o textury.

...

Přes proklamovaný online charakter hry totiž tvůrci hodlají hodně spoléhat na příběh, který budou hrdinové rozehrávat skrze svou schopnost číst myšlenky, slyšet hlasy a vnímat emoce objektů. Název Deep Down tedy odkazuje nejenom na to, že budeme ve hře prolézat dungeony, ale také na ponoření se do minulosti a emocí objektů i postav. Ono k tomu přidal malou perličku – podle emocí v daném dungeonu se bude měnit světlo vyzařované ovladačem na PS4. A hlasy, které mají hrdinové slyšet, nezazní z televize, ale z malého reproduktoru na PS4 ovladači.

Deep Down bude online only záležitost, která umožní prolézání dungeonů v kooperaci s dalšími hráči. Přesto Jošinori Ono už nyní doporučuje, aby si hráči nejdříve prolezli dungeony sami a vychutnali si příběh. Online charakter hry tedy zjevně není vynucený designem, nýbrž vývojářským záměrem, který počítá s pravidelnými updaty a napojením na ostatní hráče, když to bude potřeba.

Další informace o Deep Down se dozvíte ještě tento týden během Tokyo Game Show 2013, kde bude hra vůbec poprvé k dispozici v hratelné podobě.

Nejnovější články