Díky informacím z nedávné japonské tiskovky Sony už víme, že se Deep Down navzdory své fantaskně středověké stylizaci odehrává v roce 2094 a navíc v New Yorku. Jak to jde dohromady s brněním a příšerami, o zatuchlých dungeonech ani nemluvě? Leccos vyjasnil rozhovor kolegů z Famitsu s producentem hry Jošinori Onem, který do řeči západního lidu přeložili šikulové z Gematsu.
New York roku 2094 nebude mít v Deep Down podobu futuristického středověku. To se jen skupina speciálně nadaných lidí zvaná Raven vydává (díky své schopnosti číst myšlenky objektů a slyšet hlasy) do minulosti, aby odkryla její tajemství. Těžko říci v této chvíli, jestli se tedy budeme pokaždé pohybovat ve stejně stylizovaném dungeonu, který nejenom nám v redakci silně připomíná Dark Souls.
Jošinori Ono každopádně dodává, že dungeony nebudou generovány zcela náhodně v pravém slova smyslu. Půjde o řízené generování, pod čímž si zřejmě můžeme představit, že se dungeony budou generovat například, co do geometrie podzemí a počtu nepřátel, ale už ne pokud jde o typ nepřátel, příběh v daném dungeonu atd. Aby hráč neměl pocit, že hraje nějakou strojově vytvořenou záležitost, pomůže si hra celou řadou technologických vychytávek, které umožní výkon PS4. Kupříkladu omlácení zbraní a ušpinění postav bude počítáno v reálném čase na základě interakce s prostředím, nepůjde o textury.
Přes proklamovaný online charakter hry totiž tvůrci hodlají hodně spoléhat na příběh, který budou hrdinové rozehrávat skrze svou schopnost číst myšlenky, slyšet hlasy a vnímat emoce objektů. Název Deep Down tedy odkazuje nejenom na to, že budeme ve hře prolézat dungeony, ale také na ponoření se do minulosti a emocí objektů i postav. Ono k tomu přidal malou perličku – podle emocí v daném dungeonu se bude měnit světlo vyzařované ovladačem na PS4. A hlasy, které mají hrdinové slyšet, nezazní z televize, ale z malého reproduktoru na PS4 ovladači.
Deep Down bude online only záležitost, která umožní prolézání dungeonů v kooperaci s dalšími hráči. Přesto Jošinori Ono už nyní doporučuje, aby si hráči nejdříve prolezli dungeony sami a vychutnali si příběh. Online charakter hry tedy zjevně není vynucený designem, nýbrž vývojářským záměrem, který počítá s pravidelnými updaty a napojením na ostatní hráče, když to bude potřeba.
Další informace o Deep Down se dozvíte ještě tento týden během Tokyo Game Show 2013, kde bude hra vůbec poprvé k dispozici v hratelné podobě.