Masakr alá Painkiller anebo Serious Sam, tak se jeví nadcházející střílečka Necrovision vývojářů The Farm 51 a společnosti 1C, která by měla herní trh obohatit někdy v prvním čtvrtletí příštího roku. Zasazena je do kontextu 1. světové války, avšak nastoluje její mnohem temnější a krvavější alternativu. Příběh asi až tak důležitou roli hrát nebude, zato rychlá akce a zvráceně podivný arzenál zbraní, stejně jako hordy nepřátel (německých vojáků, zombií, démonů, vampýrů, aj.), jejichž rozmašírovaná těla budou uzavírat cestu za vámi - ty především. Základem díla je upravená verze enginu z Painkillera, beroucí v úvahu i DX10.



Další střílečka vznikající pod hlavičkou společnosti 1C, avšak rukama jiných tvůrců (Action Forms), se jmenuje Cryostasis. Také hráče přenese do minulosti, ale ne tak vzdálené - do roku 1968. V hlavní roli se tu vyskytne meteorolog Alexander Nesterov, který se akorát probudil na opuštěném ledoborci uprostřed naprosté pustiny. Jít ven je nemožné, kvůli nesmírné zimě a uvnitř to také není nic moc, protože se tu všude válí těla mrtvé posádky. A co hůř, hemží se to tu na kost zmrzlými zombíky, kteří si usmysleli vám jít po krku.
Zima v této hře představuje nejen všudypřítomný "dekorativní" element, ale přímo také herní mechanismus. Všechno kolem vás bude totálně zmrzlé a mráz poleze za nehty i vám, což bude na Alexandrových rukách skutečně vidět. Aby se z vás nestal nanuk, budete se muset hodně snažit najít jakýkoliv zdroj tepla, který by vás zahřál a udržel vás v akceschopném stavu. Nepřátel se nemusíte obávat ani tak v tom smyslu, že by vás poškodili fyzicky (i když to samozřejmě též), jako spíš proto, že z vás budou vysávat tělesné teplo, a to tak, že rychle. Co se týče zbraní, zprvu si budete muset vystačit s pěstmi (jednu budete mít omotanou řetězem), později se ale dostanete i k různým dalším typům, včetně střelných. Dobrá zpráva je, že se zdá, že půjdou sejmou docela rychle. Nicméně stejně rychle budou schopni sejmout oni vás.



Specifickým prvkem Cryostasis je tzv. "mentální echo". Jde o to, že kdykoliv se ocitnete nad tělem některého z nešťastných zmrzlých členů posádky, vstoupíte jakoby do vzpomínek a prožijete si pár posledních vteřin jeho života. Nejde o způsob vyprávění příběhu, ale o aktivní herní prvek, který vám umožní přenést se do minulosti, změnit běh událostí a otevřít si cestu k dalšímu postupu ve hře. Pokud jde o grafické zpracování, všichni se shodují v tom, že je působivé a má atmosféru. Využito tu je dvojích textur - jedna vrstva pro zamrzlé prostředí a druhá pro rozmražené (když najdete dost silný zdroj tepla, který zahřeje vás i vaše okolí). Rovněž zmiňované herní principy se zdají být slibnými...