Autor: Kate Publikováno: 8.března 2003 |
![]() ![]() ![]() Cesta kolem světa Vaše první mise začíná proniknutím do obsazené ambasády. Netradičně však nepůjdete po krku teroristům (ti dokonce nesmí vaši přítomnost zaregistrovat), ale musíte se pokusit dostat ven vašeho starého známého Douglase Shetlanda, respektive zjistit, zda Sadonovy hoši nezískali nějaké citlivé informace z jeho notebooku. Další levely vás pak zavedou třeba do teroristického tábora Kundang, na francouzské vlakové nádraží, do budovy indonéské televize, laboratoří v Paříži, na americké letiště nebo do Jeruzaléma. Nic pochopitelně nebude náhoda a všechny mise mají zapadat do složitého příběhu, plného nečekaných zvratů a renderovaných filmečků. Průměrnému hráči by zdolání kampaně mělo zabrat něco kolem 25ti hodin čistého času. ![]() Oproti prvnímu dílu, který byl laděn velice lineárně, se v Pandora Tomorrow objeví i občasný výběr mezi možnostmi, jak danou situaci vyřešit. Především má jít o různé cesty na mapě - například v jedné z pozdějších misí začínáte na střeše vlaku a můžete se rozhodnout, zda se na místo určení dostanete po podvozku, po střeše či po boku vlaku nebo vlezete dovnitř a projdete přímo jednotlivými vagóny. Vylepšená roznožka a další pohyby Alfou a omegou celé hry bude pochopitelně opět precizně provedená nenápadná akce, ve které využijete nejen celou řadu speciálních nástrojů a předmětů, ale i různé vylepšené nebo dokonce zbrusu nové pohyby. Již první díl Splinter Cell nabízel nespočet možností, jak se v prostoru chovat, a Pandora Tomorrow chce celou věc dovést až k dokonalosti. Mezi typické,i když bohužel nepříliš využitelné pohyby (resp. postoje), patřila rozhodně „roznožka“ (Split Jump), při které se Sam nohama zaklesl o dvě protilehlé stěny a pěkně svrchu mohl elegantně odstraňovat nepřátele. V Pandora Tomorrow bude tento kousek vylepšen o možnost přenášení váhy z jedné nohy na druhou. V praxi se tedy Samův trup bude moci pohybovat ze strany na stranu, díky čemuž získáte vhodnější pozici pro střelbu za roh, nebo se tak budete moci dostat výše ke stropu. Tento pohyb a mnohé další jste již také mohli obdivovat v tříminutovém videu z ledna 2004. ![]() ![]() ![]() Další novinkou má být Samova schopnost na nepřítele hvízdnout, pokud chce vzbudit jeho pozornost, což možná zní poněkud zvláště, ale v praxi prý bude takové „vábení“ skutečně užitečné. Hodit se má též nenápadné házení granátů za roh a rozhodně oceníte i možnost střílet, když visíte na vodorovné tyči hlavou dolů, což demonstroval již tento trailer ze září 2003. Neviditelní při SWAT Turn Úplně novým a dle tvůrců nejužitečnějším pohybem se má stát tzv. „SWAT Turn“, tedy elegantní otočka, alespoň ve filmech proslavená především příslušníky jednotek SWAT. Představte si, že jste přikrčení a zády se opíráte o zeď. Vedle vás jsou otevřené dveře (případně jiná chodba), ale vy se potřebujete dostat rovně dál. Při SWAT Turn velice rychle naběhnete do prostoru, otočíte se a skončíte přitisknuti zády vedle dveří z druhé strany. Klíčové na celém pohybu má být to, že se při něm stanete ve hře jednoduše neviditelní. I kdyby v místnosti s otevřenými dveřmi někdo stál a koukal do vaší chodby, díky SWAT Turn vaši přítomnost nezaznamená. ![]() Zbraně a vybavení Pojďme se nejdříve podívat na to, jakých změn se dočkají dvě staré známé zbraně. Pistole FN7 s tlumičem nyní přichází vybavena ještě laserovým zaměřovačem pro lepší přesnost. Jeho nevýhodou je však to, že může zbytečně vzbudit protivníkovu pozornost. Útočná multifunkční puška s optikou SC20K M.A.W.S (Modular Assault Weapon System) zase nabídne nové sekundární palebné mody. Ve hře pochopitelně nebudou chybět světlice, kamerová rušička (Camera Jammer), laserový mikrofon, optický kabel, sada na mechanické otvírání zámků a pochopitelně noční vidění, bez kterého bychom si Sama Fishera už asi neuměli ani představit. ![]() ![]() ![]() Znovu budete moci používat i Sticky Shocker, který když hodíte, tak přilne k oběti a uštědří ji pořádnou elektrickou ránu (paralyzuje, ale nezabije). Kromě něj se tu objeví i několik typů granátů pro různé příležitosti. Například speciální granát Chaff kolem sebe po výbuchu rozšíří magnetické částečky, které deaktivují všechna elektronická zařízení v blízkém okolí, a to včetně těch Samových. Pozor si budete muset dát rovněž na detektor pohybu. Pokud jej budete míjet příliš rychle, rozsvítí se výstražná světla. Změny v hratelnosti? ![]() Poměr mezi alarmy, které se vám nechtěně podaří rozeznít a zmiňovanými stupni se má lišit misi od mise. Někde se budete moci chovat méně ostražitě, jinde bude znamenat rozeznění prvního alarmu ihned třeba druhý stupeň pohotovosti pro strážce. Ve hře má ale opět fungovat i to, že pokud se včas schováte do stínu, kde neobjeveni vyčkáte, vrátí se situace po několika chvílích zase do klidového stavu. Opět hra světel a stínů Světelné plochy a tmavá zákoutí se stala klíčovým hratelnostním prvkem už v prvním Splinter Cellu, nyní však má jít ještě víc i pro potěchu našich zraků. Dynamické stíny objektů, odraz zapadajícího slunce na vodní hladině, efekty kouře, ohně, prachu atd. ![]() ![]() ![]() V UbiSoftu moc dobře ví, jak pěkně jejich hra vypadá, proto jsou některá prostředí navržena vyloženě tak, aby se SC: Pandora Tomorrow mohl předvést i s nejmenšími detaily. Představte si třeba že stojíte v místnosti s dřevěným stropem, kudy k vám z patra nad vámi mezi jednotlivými prkny pronikají slabé světelné paprsky. Nádhera. Žádným tajemstvím není ani to, že si budete moci sami vhodné prostředí (oblasti světel, stínů) vytvořit přesouváním některých objektů. Systémové požadavky mají být procesor 1 GHz, 256 MB RAM, 3D karta s 64 MB, což však vzhledem k možnostem hry bude spíš opravdu jen minimem (doporučenou konfiguraci najdete zde). Revoluční multiplayer: 3rd-person stealth akce vs. FPS ![]() Vašimi protivníky se stanou žoldáci týmu Argus, za které se však hraje jako v klasických střílečkách typu Raven Shield, tedy z pohledu vlastních očí. Absenci možností špionážních postupů a speciálních pohybů jim vynahradí jediná střelná zbraň v multiplayeru - multifunkční M-160, dva druhy granátů, miny, osvětlovací raketa, past na špiony a další užitečné věcičky. Špióni Shadownetu si v tomto ohledu budou muset poradit bez pistole i pušky, k dispozici zůstane paralyzér Sticky Shocker, Chaff granát, kamera a ještě několik dalších zařízení. Oba týmy se budou lišit i v možnostech vidění. Agenti Shadownetu využijí termovizi a noční vidění, zatímco Argus zase speciální detektor pohybů (indikuje rozvířený vzduch kolem pohybujících se objektů) a EMF vision, tedy detektor zařízení, vysílajících elektromagnetické vlny. Rozděleni v týmech 2 na 2 (případně i 1 na 3) si budete moci zahrát ve třech speciálních modech Neutralization, Extraction a Sabotage, z nichž v každém bude ale cílem to, aby se Shadownet dostal k nebezpečné zbrani ND133Ks. Argus se jim v tom pochopitelně snaží všemi dostupnými prostředky zabránit. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Už brzy Bez zbytečného „hype“ můžeme říct, že Splinter Cell: Pandora Tomorrow sklízí ve většině uveřejňovaných prvních dojmech a preview nadšené ohlasy. Protože je hra pro Xbox a PC v současnosti již dokončena, objevily se i její první exkluzivní recenze. Například v německém GameStaru získala 92% za úžasný design levelů, rozmanité úkoly, strhující příběh, nádhernou grafiku a rovněž i za inovativní multiplayer. Jediné, co jí lehce oddálilo od pomyslné stovky je prý místy slabší umělá inteligence, nízký počet map pro multiplayer a nepříliš do hloubky propracovaná fyzika. I tak si ale myslím, že se rozhodně máme na co těšit a co je nejlepší, nemusíme už čekat příliš dlouho. Další pozitivní zprávou je i to, že ještě před samotným vydáním hry na PC a Xboxu 25. března, by se do světa snad měla dostat i její hratelná demoverze. ![]() Zdroj: C&VG, ComputerGames, HomeLan Fed, PC.IGN, TeamXbox, GameSpot, PC Gamer, ActionTrip, homepage, tiskové zprávy a další Stáhněte si k Pandora Tomorrow: Multiplayer videa, Trailery, Videa, IGN videa... Stáhněte si k původnímu Splinter Cell: Patch, češtinu, videa, cheaty... Související články: Novinky, Splinter Cell recenze, návod, dojmy, speciál o přídavných misích |
Kate | |
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora) |