Splinter Cell: Pandora Tomorrow - preview
zdroj: Archiv

Splinter Cell: Pandora Tomorrow - preview

8. 3. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokračování vynikající špionážní akce Splinter Cell je už nyní hotovo, ale ještě než se do světa dostanou jeho první výlisky vám nabízíme ucelený přehled, na co všechno se v Pandora Tomorrow můžete těšit.

Autor: Kate
Publikováno: 8.března 2003


Obrázek zdroj: Archiv Špionážní third-person akci Splinter Cell na motivy románu Toma Clancyho nemohl vloni na PC vynechat zřejmě ani jeden fanoušek tohoto rozvíjejícího se žánru. V naší recenzi si dobrodružství Sama Fishera tehdy vysloužilo výborných 92% a podobně hodnotili rovněž kolegové z webů i papírových magazínů po celém světě. Od vydání hry na PC uběhl minulý měsíc právě jeden rok a v současné době se na nás řítí už i její plnohodnotné pokračování, pojmenované Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Jaká tajemství Pandořina skříňka skrývá?

 Teroristé z Indonésie
V novém příběhu se opět posuneme o nepatrný kousek do budoucnosti, tentokrát bude vše zasazeno do roku 2006. Hlavním hrdinou zůstává pochopitelně agent Sam Fisher, pracující pro organizaci Third Echelon, svéráznou součást americké Národní bezpečnostní agentury (NSA). Zatímco v jedničce se středem pozornosti stala Gruzie a její prezident, tentokrát se bude příběh odehrávat v Indonésii a rovněž na území východního Timoru, který si ve hře právě vybojoval svoji nezávislost.

Napjaté mezinárodní vztahy a nenávist vůči americkým jednotkám, které jsou v oblasti přítomny, vyústí obsazením americké ambasády v Jakartě vojenskou skupinou Suhadiho Sadona. Aby toho nebylo málo, uveřejnil tento terorista zprávu, že po světě rozmístil svoje spojky, schopné kdykoliv vypustit nebezpečný virus zmutovaných neštovic. Pokud jim každý den nezavolá s rozkazem o odložení na dalších 24 hodin, mají nařízení virus vypustit. Vaším úkolem ve hře tedy bude především odhalení těchto míst, zlikvidování zdrojů nebezpečí a v neposlední řadě také asistence americké armádě při osvobozování rukojmích v Jakartě.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Cesta kolem světa
Vaše první mise začíná proniknutím do obsazené ambasády. Netradičně však nepůjdete po krku teroristům (ti dokonce nesmí vaši přítomnost zaregistrovat), ale musíte se pokusit dostat ven vašeho starého známého Douglase Shetlanda, respektive zjistit, zda Sadonovy hoši nezískali nějaké citlivé informace z jeho notebooku. Další levely vás pak zavedou třeba do teroristického tábora Kundang, na francouzské vlakové nádraží, do budovy indonéské televize, laboratoří v Paříži, na americké letiště nebo do Jeruzaléma. Nic pochopitelně nebude náhoda a všechny mise mají zapadat do složitého příběhu, plného nečekaných zvratů a renderovaných filmečků. Průměrnému hráči by zdolání kampaně mělo zabrat něco kolem 25ti hodin čistého času.
Zvětšit zdroj: Archiv
Oproti prvnímu dílu, který byl laděn velice lineárně, se v Pandora Tomorrow objeví i občasný výběr mezi možnostmi, jak danou situaci vyřešit. Především má jít o různé cesty na mapě - například v jedné z pozdějších misí začínáte na střeše vlaku a můžete se rozhodnout, zda se na místo určení dostanete po podvozku, po střeše či po boku vlaku nebo vlezete dovnitř a projdete přímo jednotlivými vagóny.

 Vylepšená roznožka a další pohyby
Alfou a omegou celé hry bude pochopitelně opět precizně provedená nenápadná akce, ve které využijete nejen celou řadu speciálních nástrojů a předmětů, ale i různé vylepšené nebo dokonce zbrusu nové pohyby. Již první díl Splinter Cell nabízel nespočet možností, jak se v prostoru chovat, a Pandora Tomorrow chce celou věc dovést až k dokonalosti.

Mezi typické,i když bohužel nepříliš využitelné pohyby (resp. postoje), patřila rozhodně „roznožka“ (Split Jump), při které se Sam nohama zaklesl o dvě protilehlé stěny a pěkně svrchu mohl elegantně odstraňovat nepřátele. V Pandora Tomorrow bude tento kousek vylepšen o možnost přenášení váhy z jedné nohy na druhou. V praxi se tedy Samův trup bude moci pohybovat ze strany na stranu, díky čemuž získáte vhodnější pozici pro střelbu za roh, nebo se tak budete moci dostat výše ke stropu. Tento pohyb a mnohé další jste již také mohli obdivovat v tříminutovém videu z ledna 2004.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Další novinkou má být Samova schopnost na nepřítele hvízdnout, pokud chce vzbudit jeho pozornost, což možná zní poněkud zvláště, ale v praxi prý bude takové „vábení“ skutečně užitečné. Hodit se má též nenápadné házení granátů za roh a rozhodně oceníte i možnost střílet, když visíte na vodorovné tyči hlavou dolů, což demonstroval již tento trailer ze září 2003.

 Neviditelní při SWAT Turn
Úplně novým a dle tvůrců nejužitečnějším pohybem se má stát tzv. „SWAT Turn“, tedy elegantní otočka, alespoň ve filmech proslavená především příslušníky jednotek SWAT. Představte si, že jste přikrčení a zády se opíráte o zeď. Vedle vás jsou otevřené dveře (případně jiná chodba), ale vy se potřebujete dostat rovně dál. Při SWAT Turn velice rychle naběhnete do prostoru, otočíte se a skončíte přitisknuti zády vedle dveří z druhé strany. Klíčové na celém pohybu má být to, že se při něm stanete ve hře jednoduše neviditelní. I kdyby v místnosti s otevřenými dveřmi někdo stál a koukal do vaší chodby, díky SWAT Turn vaši přítomnost nezaznamená.

Zvětšit zdroj: Archiv Zdůrazňovat, že pro všechny animace bylo využito technologie motion-capture (nasnímání pohybů skutečné postavy integrovaných do hry) je asi trochu zbytečné. Pokud byste si rádi udělali ucelený přehled o tom, co všechno bude ve hře možné provádět, navštivte sekci Moves na oficiální stránce hry. Kromě kompletního seznamu tam najdete i stručnou charakteristiku jednotlivých pohybů a malou demonstrační animaci u každého z nich.

 Zbraně a vybavení
Pojďme se nejdříve podívat na to, jakých změn se dočkají dvě staré známé zbraně. Pistole FN7 s tlumičem nyní přichází vybavena ještě laserovým zaměřovačem pro lepší přesnost. Jeho nevýhodou je však to, že může zbytečně vzbudit protivníkovu pozornost. Útočná multifunkční puška s optikou SC20K M.A.W.S (Modular Assault Weapon System) zase nabídne nové sekundární palebné mody. Ve hře pochopitelně nebudou chybět světlice, kamerová rušička (Camera Jammer), laserový mikrofon, optický kabel, sada na mechanické otvírání zámků a pochopitelně noční vidění, bez kterého bychom si Sama Fishera už asi neuměli ani představit.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Znovu budete moci používat i Sticky Shocker, který když hodíte, tak přilne k oběti a uštědří ji pořádnou elektrickou ránu (paralyzuje, ale nezabije). Kromě něj se tu objeví i několik typů granátů pro různé příležitosti. Například speciální granát Chaff kolem sebe po výbuchu rozšíří magnetické částečky, které deaktivují všechna elektronická zařízení v blízkém okolí, a to včetně těch Samových. Pozor si budete muset dát rovněž na detektor pohybu. Pokud jej budete míjet příliš rychle, rozsvítí se výstražná světla.

 Změny v hratelnosti?
Zvětšit zdroj: Archiv Těch popravdě řečeno mnoho nebude a koneckonců, kdo by o nějaké výraznější také stál. Hra má vyžadovat prakticky stejný herní styl a postupy jako originální Splinter Cell. Na denní i noční pořádek se dostane ničení světel i kamer a odklízení mrtvých těl. Co se trochu pozmění, bude systém vzbuzení pozornosti, rozdělený do několika stádií. V tom prvním začnou být nepřátelé o něco podezíravější, přičemž si obléknou neprůstřelné vesty. Na stupni dvě si již nasadí i helmy a stanou se mnohem vnímavějšími k dění ve svém okolí. Stupeň tři pak už obvykle znamená konec a bohužel nesplnění mise.

Poměr mezi alarmy, které se vám nechtěně podaří rozeznít a zmiňovanými stupni se má lišit misi od mise. Někde se budete moci chovat méně ostražitě, jinde bude znamenat rozeznění prvního alarmu ihned třeba druhý stupeň pohotovosti pro strážce. Ve hře má ale opět fungovat i to, že pokud se včas schováte do stínu, kde neobjeveni vyčkáte, vrátí se situace po několika chvílích zase do klidového stavu.

 Opět hra světel a stínů
Světelné plochy a tmavá zákoutí se stala klíčovým hratelnostním prvkem už v prvním Splinter Cellu, nyní však má jít ještě víc i pro potěchu našich zraků. Dynamické stíny objektů, odraz zapadajícího slunce na vodní hladině, efekty kouře, ohně, prachu atd.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

V UbiSoftu moc dobře ví, jak pěkně jejich hra vypadá, proto jsou některá prostředí navržena vyloženě tak, aby se SC: Pandora Tomorrow mohl předvést i s nejmenšími detaily. Představte si třeba že stojíte v místnosti s dřevěným stropem, kudy k vám z patra nad vámi mezi jednotlivými prkny pronikají slabé světelné paprsky. Nádhera. Žádným tajemstvím není ani to, že si budete moci sami vhodné prostředí (oblasti světel, stínů) vytvořit přesouváním některých objektů. Systémové požadavky mají být procesor 1 GHz, 256 MB RAM, 3D karta s 64 MB, což však vzhledem k možnostem hry bude spíš opravdu jen minimem (doporučenou konfiguraci najdete zde).

 Revoluční multiplayer: 3rd-person stealth akce vs. FPS
Zvětšit zdroj: Archiv Splinter Cell: Pandora Tomorrow bude první stealth-akcí, která vedle singleplayerové kampaně dovolí hráčům utkat se i v multiplayeru. Jeho pojetí je vskutku originální - proti sobě se totiž postaví dva naprosto rozdílné dvoučlenné týmy. Ten první se jmenuje Shadownet a jde o agenty jako je Sam Fisher. Pokud si zvolíte hru za ně, vychutnáte si akci z pohledu třetí osoby a budete moci využívat řadu speciálních „stealth“ pohybů a postupů jako v singleplayeru.

Vašimi protivníky se stanou žoldáci týmu Argus, za které se však hraje jako v klasických střílečkách typu Raven Shield, tedy z pohledu vlastních očí. Absenci možností špionážních postupů a speciálních pohybů jim vynahradí jediná střelná zbraň v multiplayeru - multifunkční M-160, dva druhy granátů, miny, osvětlovací raketa, past na špiony a další užitečné věcičky.

Špióni Shadownetu si v tomto ohledu budou muset poradit bez pistole i pušky, k dispozici zůstane paralyzér Sticky Shocker, Chaff granát, kamera a ještě několik dalších zařízení. Oba týmy se budou lišit i v možnostech vidění. Agenti Shadownetu využijí termovizi a noční vidění, zatímco Argus zase speciální detektor pohybů (indikuje rozvířený vzduch kolem pohybujících se objektů) a EMF vision, tedy detektor zařízení, vysílajících elektromagnetické vlny. Rozděleni v týmech 2 na 2 (případně i 1 na 3) si budete moci zahrát ve třech speciálních modech Neutralization, Extraction a Sabotage, z nichž v každém bude ale cílem to, aby se Shadownet dostal k nebezpečné zbrani ND133Ks. Argus se jim v tom pochopitelně snaží všemi dostupnými prostředky zabránit.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Už brzy
Bez zbytečného „hype“ můžeme říct, že Splinter Cell: Pandora Tomorrow sklízí ve většině uveřejňovaných prvních dojmech a preview nadšené ohlasy. Protože je hra pro Xbox a PC v současnosti již dokončena, objevily se i její první exkluzivní recenze. Například v německém GameStaru získala 92% za úžasný design levelů, rozmanité úkoly, strhující příběh, nádhernou grafiku a rovněž i za inovativní multiplayer. Jediné, co jí lehce oddálilo od pomyslné stovky je prý místy slabší umělá inteligence, nízký počet map pro multiplayer a nepříliš do hloubky propracovaná fyzika.

I tak si ale myslím, že se rozhodně máme na co těšit a co je nejlepší, nemusíme už čekat příliš dlouho. Další pozitivní zprávou je i to, že ještě před samotným vydáním hry na PC a Xboxu 25. března, by se do světa snad měla dostat i její hratelná demoverze.

Zvětšit zdroj: Archiv V České republice vyjde hra v průběhu dubna a předobjednat si ji můžete z internetového obchodu Tiscali GameShop, kde je k mání za nejnižší cenu na trhu (799 Kč). Na PS2 a GameCube se Pandora Tomorrow objeví až o něco později, pravděpodobně v červnu.

Zdroj: C&VG, ComputerGames, HomeLan Fed, PC.IGN, TeamXbox, GameSpot, PC Gamer, ActionTrip, homepage, tiskové zprávy a další

Stáhněte si k Pandora Tomorrow: Multiplayer videa, Trailery, Videa, IGN videa...

Stáhněte si k původnímu Splinter Cell: Patch, češtinu, videa, cheaty...

Související články: Novinky, Splinter Cell recenze, návod, dojmy, speciál o přídavných misích



Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)


 
 
Kate

Nejnovější články