Unreal Engine 3 technologie ze hry prosvítá i na obrázcích a ve spojení s prací grafiků vytváří zajímavou futuristickou atmosféru, kterou umocňuje zasazení do rádoby reálných lokací (třeba Vídeň, Londýn, Moskva, Betlém). Tvůrci si z každé z nich vyzobli známé vizuální prvky a snažili se je zakomponovat do, jinak klasického, kyberpunkového zpracování, kdy ta lepší část společnosti žije na jakýchsi plovoucích deskách, zbudovaných nad troskami původní měst. Do hry se díky inspiraci realitou vloudily třeba prvky gotické architektury, arabské prvky a tak dále. Může to být zajímavý mix, jenom aby nepůsobil příliš roztříštěně, protože s ohledem na fiktivní situaci v herním světě Scivelation, by mělo být všechno, co nejvíce podobné a uniformní.
Zápletka je zasazena do 22. století, kdy svět (pravděpodobně) trpí pod jhem religiózního režimu, což se odráží na tématice, kterou chtějí tvůrci probírat. Mixují přitom poněkud divoce otázky víry, genetických vylepšení, totalitární vlády a tak dále. V zásadě jde ale o to, že z bitvy světla a tmy (dobro a zlo) vyšla vítězně temnější strana, která od lidí požaduje bezprecedentní poslušnost a vy proti němu budete bojovat v roli nabušence Michaila Ivanova a hbité a chytré vědkyně Elishi Amano. Oba dva patří k odboji, který přináší lidem osvětu a „světlo“, čili dobro.
Poněkud hokus-pokus zápletka zakrývá third-person akci, ve které budete díky dvojici zmíněných postav praktikovat dva různé herní styly. Při hře za Elishu se bude hratelnost blížit spíše stealth akci s nečekanými útoky ze zálohy, zatímco geneticky a mechanicky vylepšený Michail půjde na věc rovnou v přestřelkách, kde velkou roli sehraje krycí mechanismus.
zdroj: Archiv
Obě dvě postavy budete moci za získané body vylepšovat v několika základních atributech, povýšit však bude možné i zbraně. Zdá se, že vám bude hra sama diktovat, kterou postavu budete v dané misi ovládat, což značí spíše lineární pojetí zaměřené na vyprávění příběhu prostřednictvím filmečků. Občas narazíte na bosáka, kterého překonáte jenom s pomocí specifické strategie, přičemž chování obyčejných nepřátel by měl řídit systém sledující několik faktorů a danou situaci. O multiplayeru zatím tvůrci nemluvili, ale dle údaje na stránce vydavatele hra nějakou jeho formu nabídne, ať už to bude kompetitivní klasika nebo dnes moderní kooperace.
Původně měla hra vyjít už letos na podzim, ale PC Gamer uvádí, že ostrý vývoj započal až před necelým půlrokem, přičemž zhruba rok a půl předtím probíhaly preprodukční práce. Soudě dle ukázek z původní verze hry také několikrát v průběhu vývoje došlo k restartu s novým cílem. Ať už to bylo jakkoli, Scivelation vyjde nejdříve v průběhu příštího roku, a to ještě kdoví jestli. Nakročeno ale vývojáři mají slušně, jen kdyby ještě v průběhu vývoje stihli poněkud vyčistit všechna ta témata, kterými se hodlají zabývat. Vše by najednou bylo přehlednější a snazší, co se týče vyprávěného příběhu. Další informace o hře se snad časem zjeví na homepage.