Ačkoliv Hayden sám nákaze ujde, v bezvědomí se jeho pravá ruka přemění na kovovou konstrukci, do níž budou později zasazeny zbraně. Ta první bude mít tři čepele a půjde ji používat jako bumerang ve xboxové klasiky Ninja Gaiden. V pozdějších fázích hry dojde nejenom na pistole a samopaly, jak lze vidět na devíti nových screenshotech, ale také na kombinování zbraní.



Ve čtvrtém levelu se hráč bude potřebovat dostat přes membránovitou substanci, vytvořenou nebezpečným virem. Protože ten je ale ze stejné látky jako hráčova zmutovaná ruka, nepůjde touto sítí prolézt, leda byl by k dispozici oheň. A protože opodál bude z trubky unikat benzín, nezbude než zbraní pořádně udeřit do krabice s pojistkami, čímž do vodivého kovu přejde elektřina. Poté již bude hračka benzín zapálit a se získaným ohněm v ruce organickou síť spálit. Jiným příkladem kombinací bude útok, kdy hráč svoji zbraň hodí po nepřátelích a pistolí odpraví několik dalších protivníků, než se zbraň vrátí.
Dark Sector, který poběží na vlastním Sector enginu, samozřejmě předvede nejrůznější efekty typu déšt, bouřka aj. Nebo pokud skrz kouř hodíte nějaký předmět, plyn se pustí oním směrem aj. Zbývá dodat, že pro maximální zážitek hra nebude mít žádný interface, takže nedostatek munice bude potřeba vyčíst z barevných ukazatelů na zbrani. Klesající zdraví hráče tradičně znázorní červenající obrazovka či zrychlený tlukot srdce. Dark Sector vyjde v říjnu a slibuje minimálně patnáct hodin čisté hrací doby a zatím nepopsaný multiplayer mód. Do té doby lze doporučit řadu videí (zde a zde) i našich dřívějších článků.
zdroj: Kikizo