Autor: Laku Publikováno: 8.února 2006 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Boj na vlastní kůži Co se týká bitev, Rise & Fall vytáhne poměrně silnou zbraň na všechny své konkurenty. Nepůjde o nic menšího než poměrně unikátní spojení s žánrem akčních her. Budete se totiž moci účastnit válečné vřavy přímo z pohledu třetí osoby. Nepůjde ale jen o pouhé přihlížení ani o příležitost k pěšímu výletu po okolí - bojů se přímo aktivně zúčastníte! Přičemž ovládat nebudete nikoho jiného než přímo vůdce vašeho národa, jednoho z hrdinů. Každá z civilizací bude disponovat dvěma hrdiny, z nichž si před každou hrou jednoho zvolíte. Těšit se můžete na osm zvučných jmen, jakými jsou Kleopatra, Ramses Veliký, Achilles, Alexander Veliký, Sargon II, Nebuchadnezzar, Germanicus Caesar a dokonce i Julius Caesar. Každý hrdina bude vybaven specifickými vlastnostmi, schopnostmi, speciálními zbraněmi a v neposlední řadě i bojovými komby. Kladete si teď otázku, co se bude dít s vaší civilizací, zatímco se budete přímo účastnit bojů? Odpověď je jednoduchá. Hra bude normálně pokračovat a všechny jednotky plnit zadané rozkazy. Pochopitelně ale nebude možné v third-person režimu trávit příliš mnoho času, aby nestagnoval rozvoj vaší civilizace apod. Proto tvůrci zavedli časové omezení (stamina), které jakmile vyprší, tak budete přepnuti do klasického pohledu zeshora. Hrdinova stamina se následně začne postupně doplňovat. Představte si například bitvu, v níž se tváří v tvář střetnou pěchotní vojska, ale nepřítel si ze zálohy vše jistí lučištníky. To je ten pravý okamžik pro převtělení se do hrdiny a vrhnutí se na skupinku vzadu stojících lučištníků, které zneškodníte svými speciálními schopnostmi. Nebo při průjezdu lodí okolo nepřátelského opevnění nalodíte na palubu hrdinu s lukem a hravě si poradíte s bránícími jednotkami. O podobné momenty nebude ve hře nouze. Jen doufejme, že vývojáři dostatečně vybalancují sílu hrdinů, abychom se nedočkali supermana ve stylu Arnolda Swarzeneggera. Kromě pozemních střetů nebudou chybět ani dříve opomíjené námořní bitvy. Ty budou zpracovány velmi detailně a také velmi realisticky. Žádné malé, po sobě střílející lodě bez posádky, ale obrovské kolosy s vojáky viditelnými na palubě. Na lodě naložíte takové jednotky, jaké budou potřeba – ať již klasické vojáky či katapulty nebo i tunové slony. Námořní střety působí z videí impozantně, zejména souboje dvou lodí, které mohou probíhat rovněž tak, že posádka jedné si provazy přitáhne druhou a rozpoutá se boj na palubách obou plavidel. Nebezpečná také může být speciální zbraň Archimédův dráp, která je schopna provazy zachytit loď, následně vyzvednout její příď do výšky a s drtivým dopadem ji pustit zpět na hladinu. Takových obranných mechanismů, zbraní a podobných vychytávek prý bude ve hře více než dost. Nedílnou součástí Rise & Fall se stane obléhání či bránění měst obklopených různými hradbami, opevněními a všelijakými obrannými zbraněmi. Robustní defenzivní budovy mají s ochozy pro vojáky či katapulty, takže je logické, že ve hře narazíte i na spoustu nástrojů určených pro dobývání cizích opevnění. Od žebříků přes buchary a katapulty až po pojízdné věže vybavené žebříkem pro rychlý přesun vojáků na ochozy hradeb. Propracovanost systému dobývání či ochrany měst určitým způsobem připomíná Stronghold. Výborně zorganizovaná obrana či naopak dobře vedený útok může znamenat výhru – v Rise & Fall to bude platit dvojnásob. Ve hře bude přes 80 druhů různých jednotek, zahrnujících pěchotní jednotky, kavalerii, loďstvo a zmiňované obléhací zbraně. Jednotky bude pochopitelně možné seskupovat do různých formací. Přes vše výše vyřčené nemá Rise & Fall vybočovat ze škatulky klasických real-time strategií, jen bude oplývat celou řadou zajímavých novinek. Autoři herní systém pro názornost rádi přirovnávají k Age of Empires. My bychom jej charakterizovali spíše jako mix Battle for Middle-Earth se Strongholdem, doplněný o rozsáhlé bitvy ve stylu Rome: Total War, a to vše zabalené do kabátu Age of Empires. Stále tedy budete muset těžit suroviny (dřevo a zlato), vybudovat město, postarat se o ekonomiku a vylepšení jednotek a nakonec dobýt nepřátele. Dvojici základních surovin doplní ještě třetí, nehmotná, v podobě slávy (glory). Budete ji získávat jednoduše automaticky v závislosti na dosaženém úspěchu. K tomu vám dopomohou specialisté, jako např. vědci, umělci, řemeslníci a rádci, které si budete moci najímat. Nevšední multiplayerové módy Bitvy stovek vojáků si vychutnáte také v síťové hře až pro osm hráčů. Multiplayer nabídne řadu klasických typů her známých z podobných titulů, zvláštní pozornost si ovšem zaslouží týmově založený mód. V něm totiž budou dva hráči obhospodařovat jedno společné město, což bude výhodné zejména v situaci, kdy jeden bude v akci ve 3D perspektivě a druhý se tak bude moci postarat o pořádek na bitevním poli shora. Jiným netradičním režimem hry více hráčů budou také boje o území. Konkrétně má jít o mapu s mnoha městy, o něž se strhne nemalý boj mezi jednotlivými účastníky – neobsazená města budou totiž ovládána počítačem. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Vzestup nebo pád? Již samotný název naznačuje, že při hraní zažijete vzestupy a pády. Co ale čeká hru samotnou - vzestup nebo pád? Dokáže uspět v silné konkurenci jiných RTS titulů? Získá si pozornost hráčů? Těžko říci. Zatím vše nasvědčuje tomu, že nás čeká kvalitní real-time strategie s řadou svěžích nápadů, realistickým zpracováním, detailní grafikou a zajímavou možností přímé účasti v probíhajících bitvách. Pokud se podaří tyto prvky nenásilně skloubit s hratelností, tak nás jistě nemine parádní historická strategie. Každopádně jedno je jisté již nyní - pořádný bolestivý pád zaznamenali samotní vývojáři. Stainless Steel Studio totiž před dvěma měsíci za poněkud záhadných okolností zkrachovali. Šéf společnosti Rick Goodman v jednom rozhovoru obvinil z pádu své společnosti vydavatele Midway, který prý nedodržel platební morálku a nezaplatil tvůrcům za poslední fiskální období včas. Ať jsou důvody zániku jakékoliv, tak smutným faktem zůstává, že tvůrce už od dokončení dělily pouhé týdny (hra měla původně vyjít před Vánocemi 2005, ale byla tehdy posunuta na začátek 2006 kvůli příliš tuhé konkurenci). Ač nás konec původních vývojářů může mrzet sebevíce, nezbývá než si přát, aby toho pobočka Midway v San Diegu na hře moc nepokazila a aby dodržela datum vydání během letošního června. Zdroj: GameSpot, GameSpy, Raf.Heavengames.com Stáhněte si: Trailery... Související články: Novinky |
Laku | |
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz |