Prince of Persia Forgotten Sands - preview
zdroj: tisková zpráva

Prince of Persia Forgotten Sands - preview

31. 3. 2010 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Armáda kostlivců se obrátila proti svému stvořiteli, město Princova bratra je v obležení a jeho obyvatelé se proměnili v písečné sochy. Lze to vůbec zachránit?

Autor: Levis
Publikováno: 31. března 2010

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Armáda kostlivců se obrátila proti svému stvořiteli, město Princova bratra je v obležení a jeho obyvatelé se proměnili v písečné sochy. Lze to vůbec zachránit?


Když vydavatelství UbiSoft oznámilo nový díl série akčních plošinovek Prince of Persia, mělo se za to, že půjde o recyklovaný koncept z poslední trilogie s minimálními úpravami a změnami - to vše dostatečně rychle na to, aby hra přišla na trh společně s filmem Jerryho Bruckheimera. Jenže hra přitom s filmem nemá pranic společného: ani děj, ani podobu hlavní postavy, kterou autoři nakonec dle vlastních slov nemodelovali podle herce Jakea Gyllenhaala.

 Obléhání města
The Forgotten Sands se budou odehrávat v sedmileté pauze mezi díly The Sands of Time a Warrior Within a vypráví jedno z Princových dobrodružství, které stálo v pozadí hrdinovy přeměny z někdejšího slušného fešáka na krvelačného válečníka. Jako první ve hře uvidíte panorama obléhaného města, které se jen hemží šermíři. Jde o království Princova staršího bratra Malika, kam se hrdina vypravil na návštěvu - zrovna ve špatnou chvíli, chce se dodat. Ale nemůže to být osud a nemá právě Princ zabránit tomu, aby jeho bratr přišel o trůn?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bitva z renderovaného filmečku kvapně přejde v samotnou hru a vzápětí již budete s Princem sbíhat schody, skákat po hradbách a běhat po zdech. Zatímco samotné akrobatické pohyby se zdají být velmi podobné těm z původní trilogie, první novinku zaregistrujete záhy: jsou jí střety s většími skupinami nepřátel, protože od prvních tří se brzy dostanete k souboji s desítkou a později celou padesátkou protivníků naráz.

Nově nebudete moci blokovat jejich rány, takže vaše obrana se omezí pouze na úhybné manévry typu úskoků do stran. I ve Forgotten Sands bude ale hlavní hrdina disponovat celou řadou smrtících úderů, kdy např. nepřítele propíchne zezadu nebo mu skočí na hlavu. To vše v kontextu panoramatických záběrů a epické kamery, zdůrazňující šíři okolo probíhajících bojů.

 Ve stokách voda neteče
Z hradeb Princ brzy zamíří do kanalizačních stok pod palácem, kde vás vedle odpudivých kanálů čekají i překvapivě líbezná zátiší s vodopády. A právě tady se hrdina naučí první ze svých nových schopností, totiž ovládání živlů: zpočátku to bude schopnost zastavit vodu a nechat ji na okamžik zmrznout.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Po stisknutí levého tlačítka na ovladači voda jednoduše přestane téct a zmrzne na místě, což vám ve stokách konkrétně umožní přeběhnout po skále a dostat se do dříve vodou zahrazených prostorů. Podobně jako zdraví bude ale i zastavená voda mít svůj ukazatel na obrazovce, přičemž když ten vyprchá, zase se všechno vrátí do normálu a před opětovným použitím bude třeba počkat na doplnění Princových sil.

Dalšího využití tato schopnost dostojí ve třetí úrovni, kde bude hrdina muset správně načasovat zmražení několika vodopádů naráz tak, aby vždycky přeskočil na ten poslední. Jindy zase Princ zastaví jednotlivý potůček vody, po němž se pak bude moci zhoupnout jako na dřevěném trámu. Dovedete si představit, jak se podobně bude pracovat se zemí, vzduchem a vodou? Asi ne úplně, ale při představivosti bude zatím bohužel muset zůstat: UbiSoft totiž další práci s živly zatím úzkostlivě tají.

 Tlaková vlna a tornádo
Stejně jako v minulých dílech bude Princ moci o pár vteřin vrátit čas, aby tak napravil např. špatný skok nebo vrátil úder od protivníka. Za hrátky s časem zaplatíte energetickými štítky, které pak posbíráte zase od zabitých nepřátel nebo z předmětů, které lze roztříštit. Ze štítků bude též možné se naučit nějakým novým skillům, slibují autoři.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ze zkušeností získaných v boji si Princ během hraní vyvine nejen lepší ovládání meče, ale také několik dalších schopností, např. když jeho štít vystřelí smršť energie a srazí všechny okolo stojící protivníky k zemi. V pozdější fázi hry už to nebude pouze tlaková vlna, nýbrž celé tornádo - byť i sám Princ se bude muset mít na pozoru, aby se do něj nezapletl a neskončil tak v mocném víru. Novinkou ve Forgotten Sands bude i schopnost Dash, díky které Princ hbitě přeskočí z jedné části místnosti do druhé.

 Velká kostra na obzoru
V závěru předváděčky došlo na střet s minibossem v jedné z podzemních částí zruinovaného města, kde Princ musel čelit celé armádě koster. Tady se také dozvěděl, že kostry si nechal v zoufalosti vykouzlit jeho vlastní bratr, aby mu pomohly ubránit město od doléhajících nepřátel. Jenže místo pomocníků si Malik zlým kouzlem přivolal nové nepřátele, kteří všechny obyvatele města okamžitě proměnili v písečné sochy.

Proto budou kostry v podzemí útočit na Prince stejně jako jedna o poznání větší kostnatá bestie než ostatní, která si Princovi stoupne přímo do cesty. Jediné štěstí, že oproti hlavnímu hrdinovi se nepohybuje dostatečně rychle a snadno ji proto půjde ošálit nebo ostatní kostry vplést mezi její nohy, aby je velká bestie pak omylem pobila...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Džin
Podle prvních dojmů zahraničních novinářů nový Princ připomíná jakýsi mix mezi díly Sands of Time a Warrior Within, a to nejen symbolicky, tedy skrze vzhled hlavního hrdiny. Ten má trochu mužnější postavu i onen tajemný háv, ale rozhodně už se nebojí tolik jako v první hře. Kontinuitu ostatně zaručuje i angažmá herce Yuriho Lowenthala, který hrdinu namluvil už v prvním dílu trilogie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Těšit se prý můžete i na dechberoucí prostředí a oázy jako z posledního celshadovaného Prince of Persia: třeba když si v jedné z takových lokací dáte dostaveníčko s kouzelným Džinem z láhve. Ten vám předá novou schopnost jménem Razia, funkcí trochu připomínající Fountain of Time z prvního dílu. Prince of Persia: The Forgotten Sands vyjde v květnu pro Xbox 360, PlayStation 3, ve zvláštních verzích také pro Wii a DS, a o měsíc později pro PC.

Související články: Novinky, Vše o předešlých dílech série Prince of Persia, O filmu Prince of Persia: Písky času



Levis
autorovi je 20 let, studuje v Praze a na Tiscali působí od roku 2002, dnes coby zástupce šéfredaktora a novinkář

 
 
levis
Smarty.cz

Nejnovější články