Představení dvou ras z Universe at War
zdroj: tisková zpráva

Představení dvou ras z Universe at War

5. 5. 2007 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Sice jsme středem inter-galaktického konfliktu, ale budeme moci nějak zužitkovat stromy, auta, budovy, dobytek a dokonce i lidi.

Mezi teplými, prosluněnými dny a noci prozářenými neony kasin v Las Vegas místní studio Petroglyph pilně pracuje na nadějné RTS Universe at War: Earth Assault, která se v současnosti nachází v prealpha stádiu vývoje. Novinkami nadupaná strategie hráče uvede do blízké budoucnosti na Zemi, která se stala středem intergalaktického konfliktu mezi národy Hierarchy a Novus (třetí rasu si autoři zatím nechávají pro sebe). Hierarchy bude nejsilnější vojenskou silou v čele s mohutnými Walkery, které půjde zničit jen pečlivým odstřelováním jejich jednotlivých částí (nejprve rohů na hlavách, poté štítů a nakonec samotného reaktoru).

Neméné užiteční budou Grunti, pěchota vyzbrojená futuristickými verzemi brokovnic, a rovněž radioaktivní stroje posazené na vysokých nohách, Defileři, kteří budou vyzařovat takovou energii, že pokud je dlouho necháte parkovat na jednom místě, začnou se na okolí brzy projevovat účinky radioaktivity (třeba rozkládajícími se stromy). Hierarchy bude taktéž disponovat létajícími talíři, doprovázenými malými světélkujícími koulemi Foo Fighters, které budou napadat nepřátele a opravovat vlastní jednotky na bitevním poli. Vysokou mobilní sílu pak budou představovat Glyph Carvers, které na jakémkoli místě pomocí laserů do země vypálí signály pro lodě na orbitu a ty následně vylodí několik obrovských Walkerů klidně přímo doprostřed cizí základny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Komu bude po chuti sofistikovanější hra, vybere si rasu nazvanou Novus, po vzoru Protosů ze StarCraftu vyžadující k fungování nepřetržitou energii. Díky ní bude moct přesouvat jednotky teleportem mezi všemi svými budovami, nicméně pokud hráči dojde energie právě uprostřed tohoto přenosu, vojsko ztratí. Jestliže Hierarchy nápadně připomíná Spielbergův úspěšný film Válka světů, Novus jako by byli živými ilustracemi z knih Isaaca Asimova: ať roboti či automaty, vždy schopní efektivních rychlých vpádů do nepřátelova týla za pomoci Field Invertorů (railgunů s dlouhým dosahem) či Corruptorů, které kolem sebe budou šířit nebezpečné viry. Vůbec nejvyzrálejší jednotkou bude ale Variant, schopný na sebe brát podobu libovolných předmětů v okolí. Během bitvy budou mít Novus k dispozici řadu vylepšení, které se budou aktivovat na základě systému ne nepodobnému karetní hře Magic the Gathering.

Zcela zásadní změnou oproti většině současných strategií budou přírodní zdroje: v Universe at War totiž bude možné každý předmět nějak zužitkovat či vytěžit, ať už půjde o stromy, auta, budovy, dobytek či dokonce i lidi. Mapu budou křižovat Reapeři z Hierarchy, vysávat lidi z domů a proměňovat je v pohonnou zelenou šťávu. Naopak jednotky Novus se zaměří spíše na účinnou recyklaci kovu a odpadů. Tento systém těžby samozřejmě radikálně obmění způsob hraní, protože už nebude nutné bránit teritoria s hutným výskytem surovin. Jinak se lze těšit na rovných třicet misí v singleplayeru, nejspíš deset za každou stranu. Ambiciózní strategie Universe at War: Earth Assault, která bude prvním dílem plánované trilogie, vyjde na podzim tohoto roku. Do té doby lze doporučit naše dřívější obsáhlé články (zde a zde) či jednadvacet vynikajících screenshotů v galerii.
zdroj: IGN

levis

Nejnovější články