zdroj:
tisková zpráva
Krabicová verze Half-Life 2 koupená standardní cestou v obchodě bude opravdu vyžadovat připojení k internetu, bez nějž si ani neškrtnete. Tedy abychom byli přesní, týká se to pouze instalace, během níž budete vyzváni, abyste přes internet autorizovali svou originálku a zároveň si vytvořili účet na systému Steam. Když se vše povede, nespadne vám přitom připojení, neklekne pod velkým náporem verifikační server Valve nebo poskytovatel ISP nezablokuje patřičné porty a neskončíte s výrazem jako hrdina na obrázku :), budete moci hrát singleplayerovou část Half-Life 2 (jiná vlastně ani neexistuje :) bez nutnosti dalšího napojení na síť sítí.
Jestli čtete tyto řádky ze svého domácího počítače určeného pro hraní, můžete být celkem v klidu, párminutové zdržení nikoho nezabije. Horší to už je samozřejmě tehdy, pakliže máte internet například jen v zaměstnání, ale doma jste modem na žádost partnerky/manželky vyhodili z okna. Netroufám si tipovat, kolik procent takoví lidé tvoří mezi hráči v České republice, ale zanedbatelné číslo to zřejmě nebude. Nemluvě o méně majetných fanoušcích Gordona Freemana z Horní Dolní, kteří si internetové připojení jednoduše nemohou dovolit z finančních či jiných důvodů a stále ještě bezmezně uctívají své recenzentské Bohy v dopisech měsíce do papírových časopisů.
Half-Life 2 se tedy stává jednou z prvních ryze singleplayerových her, která riskuje odliv části zákazníků kvůli použití "nového" způsobu ochrany proti kopírování s verifikací přes internet. Dosud bylo něco takového zvykem jen u multiplayerových titulů, které si od dob Quake III Areny mohou (až na výjimky) užívat výhradně vlastníci originálky s unikátním sériovým číslem. Navíc si Valve tímto krokem udělají báječnou reklamu na svůj distribuční systém Steam a byl by v tom čert, kdyby se nepatrný zlomek z těch milionů hráčů HL2 nerozhodl koupit příští hru přes internet přímo od vývojářů, kteří se nebudou muset dělit o zisk s ostatními částmi obchodního řetězce.
zdroj:
tisková zpráva
Gabe & spol. to mají docela chytře vymyšlené, ale jak se říká, žádná ochrana není 100%, zvlášť když se týká pouze instalátoru, avšak již ne každého spuštění samotné hry. Tvůrci jistě dobře ví, že to by byl pro běžného člověka už moc velký opruz za hranicí akceptovatelnosti. Stejně bude asi otázkou několika hodin nebo dnů od vydání, než IRC/ICQ/P2P/BT sítě po celém světě zahltí hlášky Half_Life_2-RELOADED s upraveným instalátorem od pilných crackerů z pirátské scény, kteří to samé udělali v minulosti například s DOOM III, aby mu nevadily DAEMON Tools, nebo se síťovým hraním Counter-Strike: Source. Závěr? Jako tradičně budou paradoxně biti platící majitelé originálky, kteří si kvůli nejlepší střílečce všech dob musí sehnat domů připojení, firewall a zadělat si své PC Steamem, za jehož používání se v budoucnu plánují pravidelné měsíční poplatky (alternativa k jednorázové koupi hry za plnou cenu).
Další novinky telegraficky: Half-Life 2 benchmark brzy, Day of Defeat: Source obrázky a podrobnosti (půjde prý o konverzi DoD 1.3 s pár novinkami, ale bez vozidel; boti jsou v jednání s autorem CS: CZ) a hypovací tisková zpráva o recenzi v PC Gameru.
22. 10. 2004 17:17 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Už jsme to nakousnuli ve středu a dnes vše oficiálně potvrdil tiskový mluvčí Doug Lombardi v interview pro GameSpy.
zdroj: GameSpy, GenGamers, vlastní