Rozhovor se spoluprezidentem Naughty Dog Evanem Wellsem na australském serveru PALGN vynesl na světlo další zajímavé info nejenom ve vztahu k příchozí hodně akční tombraiderovce pro PS3 - Uncharted: Drake’s Fortune. Předně tolik, že tvůrci se nechtěli svézt na vlně popularity s dalším dílem ve známé Jak & Daxter sérii (kterou nicméně na rozdíl od Crashe ještě neopouštějí) a tak upřednostnili vytvořit něco zcela nového. Vývoj Uncharted trval tři roky, z čehož však dva reprezentuje práce na herním kódu, předtím se Naughty Dog spíše připravovali do akce. Hra je aktuálně hotova a už 8. listopadu se na PSN objeví demo.
Singleplayer má průměrnému hráči prý napoprvé trvat nějakých deset-dvanáct hodin (tzn. že budete po osmi hodinách hotoví:), své si k tomu řekne i prvotní volba obtížnosti (čtyři typy - od easy po crushing) a eventuální snaha vyždímat ze hry maximum. Tzn. nejenom nalézt porůznu poschovávané truhlice, ale také způsob, jakým to tady budete hrát (headshoty, různá komba při boji tváří v tvář, atp.), za což máte získávat medaile a za tyto se vám posléze zpřístupní údajně masivní bonusový kontent. Sem patří hraní za další postavy, interview s tvůrci a herci, co se podíleli na dabingu, apod.
zdroj: Archiv
Uncharted halloween trailer - stažitelná verze (50 MB, HD)
Hodně interesantní pasáž je ta, v níž se Evan zaměřuje na skutečnosti, proč že je Uncharted hrou realizovatelnou toliko na PS3. Prvním z bodů má být harddisk, jehož přítomnost zaručuje bezproblémové načítání dat, neboli tenhle projekt jede bez loadingových prodlev. Druhým je vysokokapacitní Blu-ray médium, jež tvůrci zaplnili 25GB dat. A třebaže Evan připouští, že by to nakonec DVD mohlo unést, jednalo by se o poněkud odlišnou hru. V první řadě ne již tak vizuálně přitažlivou. A do třetice tu je výkonný Cell procesor významně spolu pomáhající animacím, řeč je zejména o parádním rozpohybování hlavní postavy, která má mít přes 3.500 různých animací (ovšem pozor, mezi tyto se počítá např. i ta, kdy stojí jenom trochu jinak opřený o zeď). A významně napomáhající komplexnímu programování. Odhad je, že v jednu chvíli tvůrci využili max. 50% SPU a vědomí, že tu je obrovský potenciál převyšující rozdíl, jaký byl mezi posledním Jak III a prvním Jak & Daxter na PS2. Podle Evana se zkrátka máme na co těšit, ovšem ve vztahu k Uncharted to rozhodně nebude multiplayer. Jde o ryze singleplayerové dobrodružství, k němuž hudební soundtrack vytvořil Greg Edmonson. Od nějž máme čekat tematicky různorodou instrumentální kulisu…
Stran přechodu z PS2 na PS3 se mělo jednat pro tvůrce o mimořádně náročný proces - co se týče samotného vývoje. Na PS2 Naughty Dog totiž využívali vlastní programovací jazyk, který vymysleli na PSOne, nicméně s PS3 se dostavilo poznání, že zdejší komplexnost si vyžaduje změnu. Takže byli nuceni přejít na standardní C++. Mezi řádky se lze dovtípit, že programování pro PS3 bude skutečně pořádná fuška, koneckonců tohle se éterem neslo i v začátcích éry PS2, která však oproti své mladší sestřičce měla před konkurencí náskok.

Velká pozornost byla ještě věnována nadabování postav, kteréžto se objeví v osmi jazykových variantách (textová podpora bude mít na výběr z 13-ti různých jazyků), což ve finále znamená cca 35.000 audio souborů jenom v angličtině. Uncharted defaultně podporuje jak vibrační funkce, tak technologii citlivosti na pohyb SIXAXIS padu, která se přihlásí o slovo např. při balancování na okrajích platforem, při přecházení spadlého kmenu stromu nad nějakou průrvou nebo při zacilování hodu granátem, kde výrazně vylepší přehled o situaci díky naklonění kamerového pohledu.