FOC/US se měla utkat s konkurencí v soutěži 7 Day FPS, jejíž časový rámec autor Felix Park nestihl, a tak jí rozpracoval a vydal bokem v Unity. Ve svém maximálně několik desítek minut dlouhém trvání je ale FOC/US výraznou hrou, protože ukazuje, jak se dají zdánlivě běžné mechaniky first-person stříleček ohnout k novému druhu zážitku. Při zaměřování pixelových človíčků si nedá nevzpomenout na používání sniperky v akčních hrách. Stiskli byste spoušť, kdybyste viděli myšlenky každého enemáka, kterému umístíte kříž na hlavě?
Vedle žonglování s žánrem stříleček je FOC/US líbivá i ve směru, jak pracuje s herním prostorem. Jste v jednom nevelkém pokoji, ze kterého nemůžete uniknout a pečlivou prací s foťákem odhalujete, že i mezi čtyřmi holými stěnami se dá najít uspokojivý příběh. Až ho najdete, až na vás dolehne, tak si možná miniaturní človíčky začnete sami představovat.
Kdybyste po tom všem rozjímání potřebovali trochu akčnějšího vylamování FPS z pantů, tak tu je připravené SUPERHOT, která to do soutěže 7 Day FPS stihla. SUPERHOT je jedním z nejzajímavějších útoků na mechaniku bullet-timu, protože čas se hýbe pouze ve chvíli, kdy se hýbete vy. V přestřelkách to vytváří velmi zajímavé a napínavé situace, které byste si neměli nechat ujít.