Nejen o taktice ve strategii Faces of War
zdroj: tisková zpráva

Nejen o taktice ve strategii Faces of War

23. 8. 2006 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoliv je titul Faces of War házen do pytle s nálepkou „real-time strategie“, ve skutečnosti se jedná spíše o strategii taktickou, která by se dala přirovnat k takovým Commandos nebo ještě lépe k Soldiers: Heroes of World War II, minulému počinu vývojářského studia Best Way.

Zapomeňte na stavbu základen, těžbu surovin, trénink vojáků nebo výrobu tanků. Na začátku dostanete pod velení skupinu elitních vojáků s rozdílnými schopnostmi a bude již jen na vás, jak se dopracujete k cíli. Úkoly budou druhu všemožného a těšit se můžete jak na tiché infiltrace (vyřazení z provozu nějakého zařízení, krádež různých materiálů), tak na akce pozornost okolí přitahující, ala likvidace generátoru nebo prosté dobývání. Od oněch Commandos se ale FoW bude lišit v celkově mnohem arkádovitějším pojetí, takže třeba pěšák přežije i několik dávek olova.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Redaktoři GameSpotu a IGN, kteří měli možnost kus hry otestovat, si pochvalovali velmi intuitivní a naprosto bezproblémové ovládání. Tak např. pokud chcete své komando poslat za auto, „dynamický kurzor“ vám ještě před jejich přesunem zobrazí, jakým způsobem se budou za vozidlem krýt. Pokud vám to nebude vyhovovat, není problém vše změnit. Umělá inteligence je prý výborná, což má demonstrovat následující situace. Bojujete s nepřítelem, který se dostal do oslabené pozice, takže se schoval za barikády a frontální útok z vaší strany proto nepřichází v úvahu. Kupříkladu můžete v inventáři jednoho ze svých vojáků vybrat granát, hodit ho na hlavu schovaným oponentům, kteří si toho ovšem logicky všimnou a začnou zdrhat. Tím se vám ale bezhlavě naservírují na stříbrném podnose, jelikož jejich prioritou se stal úprk před výbušninou.

Ke slovu přijde samozřejmě celý arzenál zbraní z 2. světové války, od pistolí a samopaly přes sniperky až po bazooky a to při hraní za všechny tři strany – západní spojence, Němce a Sověty. Po grafické stránce je prý FoW okouzlující. Vše je vymodelováno do posledních detailů a třeba při výbuchu tanku z něj odlétávají kusy materiálů, aby následně nějakou dobu vrak ještě hořel a doutnal. Koneckonců, obrázek o celkových (ne)kvalitách na podzim plánované FoW si můžete udělat po zahrání červencové demoverze.
zdroj: GS, IGN

moolker

Nejnovější články