Nástroje pro tvorbu modifikací do Fallout 4 vyjdou v dubnu
zdroj: Archiv

Nástroje pro tvorbu modifikací do Fallout 4 vyjdou v dubnu

24. 2. 2016 15:07 | Preview | autor: Adam Homola |

Nedávno naznačené přepracování survival módu pro Fallout 4 si jako první vyzkouší hráči na PC v betě, kdy vývojářům pomohou s testováním. A po zapracování připomínek hráčů z PC bety, která může trvat i déle než měsíc, vyjde survival mód v nové podobě i pro PlayStation 4 a Xbox One verze. Mezitím by ale měli tvůrci vydat nástroje pro tvorbu modifikací.

Survival mód se prý zrodil z interního game jamu, tedy z rychlého prototypování herních nápadů. Game jamy dělá Bethesda už léta a během vývoje Fallout 4 ho udělala jak uprostřed, tak na samotném konci vývoje. Ten první sloužil podle Howarda hlavně k vylepšení hlavní hry, zatímco game jam na konci vývoje pak tvůrci využili jako inspiraci pro obsah DLC.

Trochu konkrétnější byl Howard v rozhovoru pro Game Informer kolem podpory modifikací. Nástroje, které tvorbu modů umožňují, vydají tvůrci někdy mezi prvním a druhým DLC, což vychází na duben. Zhruba měsíc poté k nim dostanou přístup majitelé Xbox One verze a za další měsíc i PlayStation 4 verze.

Tři projekty

Bethesda se nedávno přiznala, že ze studia jedné hry se stala firma pracující na třech titulech zároveň. Howard sice pro Game Informer žádné nové hry neoznámil, ale netajil se tím, že všechny tři projekty nemají stejný rozsah a jsou „dlouhodobého“ charakteru, ať už to znamená cokoliv. Klidně se tak může pracovat na Fallout Shelter 2 či jiné mobilní hře a dalším dílu The Elder Scrolls.

DLC

Howard rovněž potvrdil odvahu studia experimentovat minimálně v oblasti DLC. Jako důkaz mohou posloužit již oznámená rozšíření pro Fallout 4 - každé je každé diametrálně odlišné a nabídne jiný typ hratelnosti. Toho se firma nebojí, naopak – v minulosti si vývojáři ověřili, že pestrost v obsahové nabídce DLC podporuje prodeje.

První DLC pro Fallout 4 s názvem Automatron Howard přirovnává k Pokémonům a dodává, že stavění vlastních robotů ze součástek nepřátel má být opravdu propracované. Druhé DLC s názvem Wasteland Workshop logicky cílí právě na fanoušky Workshopu, kteří si budou moct postavit vlastní arény, chytat zvířata a budovat téměř cokoliv. Třetí a největší z doposud oznámených DLC s názvem Far Harbor nabídne nové prostředí i questy a jeho vývoj dává tvůrcům nejvíc zabrat.

zdroj: YouTube

Prodeje

Fallout 4 se dobře prodává obecně, ale jak dodal Howard - doposud se prodalo více kusů digitálně než v krabicích. Jestli to je, nebo není překvapivé, nechám už na vašem uvážení, jen to opět podtrhuje jasně čitelný a dlouhotrvající význam digitální distribuce.

Letmý pohled do tabulek na Steam Spy a VGChartz říká, že na PC se mohlo Fallout 4 prodat přes tři miliony kusů, zatímco PS4 verze 6,12 a Xbox One verze 3,55 milionu kusů. Stále jde pouze o (do jisté míry podložené) odhady a nikoliv oficiální čísla, alespoň hrubý obrázek o prodejnosti hry si z toho udělat můžeme.

Nejnovější články