Hledání postele a strach o zdraví a únavu - detaily o survival režimu z Fallout 4
zdroj: tisková zpráva

Hledání postele a strach o zdraví a únavu - detaily o survival režimu z Fallout 4

31. 3. 2016 23:30 | Preview | autor: Petr Poláček |

Zatímco survival mód pro Far Cry Prima vyjde za pár dní, mohou majitelé Fallout 4 betu podobného režimu na Steamu testovat už nyní. Podrobně rozebírá obsah survival režimu post na Bethesda blogu, podle kterého vzešel nápad na jeho implementaci do hry během interního game jamu z hlav designérů - Joshe Hamricka a Jona Paula Duvalla.

V rámci strategických rozhodnutí musí hráč zvažovat, kdy se vrhne do souboje, a kdy raději vycouvá. Souboje jsou obtížnější a rovněž hraje větší roli výzbroj, kterou má na sobě. Zároveň nelze v survival módu s pomocí quick save a load testovat, jak souboj dopadne. V survivalu je totiž klasické i rychlé ukládání pozici vypnuté. Pozici lze uložit jenom v posteli a navíc až po hodinovém odpočinku. Připravte se tedy na situace, kdy zběsile hledáte v ruinách nějakou postel, abyste ve čtyři ráno konečně mohli uložit progres a jít spát.

Právě kvůli tomu si rozmyslíte, do kterého souboje se vrhnete. A na to konto budete mnohem pečlivěji prozkoumávat lokace, potažmo brát každý krok mnohem více vážně. Právě s místem na spaní souvisí jedno z mnoha dalších specifik survival módu – podle toho, jestli si ustelete v posteli, nebo někde na zemi, hra vypočítá efektivitu odpočinku. Nejlepší je samozřejmě poležení ve skutečné posteli, ale i takový spacák může člověka zachránit, když se nachází uprostřed dungeonu.

Fallout 4 survival zdroj: tisková zpráva

Konec rychlého cestování

Průzkum prostředí je jednou ze základních činností v survival hrách, proto tvůrci v survival variantě Fallout 4 zrušili možnost rychlého cestování. Chtějí vás motivovat – donutit k nakouknutí do každého kouta postapo světa. Jestli se někam chcete podívat, musíte si tam dojít. Když přežijete, s čímž by měly pomoci po pustině roztroušené workshopy, potažmo na charisma zaměřené perky, které usnadňují správu vašich základen.

Zmínka o obtížnějších soubojích má dvě strany mince. Protivníci jsou sice nebezpečnější, ale díky adrenalinovém perku to platí i pro hráče. Po každém pátém zabití obdrží hráč 5 % bonus na udílené poškození až do maximální hranice 50 %. Zároveň se tvůrci postarali, aby souboje v survival režimu byly pomalejší a hráč musel využívat všech základních pohybových manévrů včetně blokování a vykrývání.

Fallout 4 survival zdroj: tisková zpráva

Nemoc a únava

Změn oproti základní hře je v survival režimu celá řada. Kompas až na výjimky neukazuje okolní hrozby a výrazně se také zkrátila vzdálenost, na kterou kompas upozorňuje na lokace, kam míříte. Dále musíte pořádně jíst a pít, abyste nebyli vyčerpaní, což ovlivňuje vaši imunitu (a dostupné AP body), sílu a další faktory. Nechcete přeci chytit nějakou ošklivou nemoc, kterou pak musíte složitě léčit s pomocí antibiotik, protože klasické Stimpaky už nezaberou….

Právě Stimpaky také doplňují zdraví pomaleji, některá zranění (dolní končetiny) se po souboji automaticky neregenerují a předměty odstraňující radiaci mají zvýšené negativní účinky.

V survival režimu toho také méně unesete (delší přetížení zvýší míru únavy), stejně jako váš parťák, ať už je to pejsek, nebo automatron. A když padnou v boji, tak už se do něj znovu automaticky nezapojí. Namísto toho si odejdou lízat rány domů, když je nevyléčíte pomocí Stimpaků nebo souprav na opravu robotů.

Fallout 4 survival zdroj: tisková zpráva

Netřeba se vracet

A pokud vám všechno výše uvedené nestačí, tak byste měli vědět, že v survival módu se nepřátelé a loot v již vyčištěných lokacích objevují mnohem pomaleji. Zapomeňte tedy na jakoukoli formu nepřímého farmení.

Přežití v postapo světě Fallout 4 bude v survival módu opravu obtížné. Pokud Fallout 4 máte a hrajete, můžete se o tom v rámci otevřené bety přesvědčit sami. A nezapomeňte své připomínky sdělit tvůrcům na fóru. Však víte, aby všechny ostré hrany mohli ještě před vydáním finální verze obrousit.

Nejnovější články