Tvůrci z maďarských Mithis Games však titul raději řadí do kategorie taktického vesmírného simulátoru (TFS). Na typické strategické prvky jako získávání klíčových surovin, výzkum a tvoření jednotek totiž ve hře nenarazíte. Na začátku každé mise dostanete pouze předem určený počet lodí, vybavení a pochopitelně i lidí (NPC) a pak už bude jen na vás, jak si s úkolem poradíte - všechny úrovně jsou ale prý navrženy tak, aby v nich hráč mohl využít různé druhy taktických postupů.



nové obrázkykompletní galerie
Nexus má také nabídnout zajímavý lineární příběh (30 misí v šesti kampaních) protkaný velkým množstvím dialogů. Hra bude dále obsahovat asi 50 unikátních postav, 100 druhů zbraní a jejich doplňků nebo 30 typů nepřátelských lodí. Do hratelnosti se promítnou i prvky RPG (zvyšující se kvalifikace personálu) nebo systém hodnocení hráče, díky kterému budete moci vylepšovat a různě upravovat své lodě.
Co se týče náročnosti hry, měla by díky možnosti nastavení obtížnosti vyhovovat jak skutečným hardcore hráčům, tak i těm méně zkušeným. Singleplayerové demo Nexus byste si mohli vyzkoušet již koncem srpna, doporučené systémové požadavky pro hru se budou pohybovat kolem CPU 1 GHz a 128MB RAM. Nexus má obsahovat i multiplayer přes LAN a internet, bližší detaily o jeho náplni však budou teprve zveřejněny. Pokud vše půjde dle plánu, měla by se finální verze hry objevit na trhu 1.října 2004.