Hard to be a God se opět připomíná
zdroj: tisková zpráva

Hard to be a God se opět připomíná

21. 7. 2007 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Jaké to je znát vymoženosti moderní doby a žít ve středověké společnosti coby špión?

Hard to be a God je third-person akční RPG zaměřující se nejen na real-timové souboje s využitím široké palety různých chvatů, komb a hmatů, ale také na rozmanitý systém schopností, rozvoje postavičky, množství předmětů a v neposlední řadě i na propracovaný příběh, jenž vám nabídne rekonstrukci světa a jeho obyvatel z jednoho z románů bratří Strugackých, ovšem pokračování událostí popisovaných v původní knize. Jakkoliv by se tato hra mohla jevit tuctově, prý taková není. Alespoň podle tvrzení tvůrců, kteří vyzdvihují zejména možnost boje v sedlech koní a systém rolí, které v průběhu hraní hrdinovi připadnou. O tom, že se hlavní postava bude moci průběžně převlékat a vydávat za různé týpky, čímž ovlivní i reakce NPC, jsme ostatně již psali. Novinkou pro vás asi nebude ani to, že na začátku hry odpadnou starosti s úvodním sestavováním postavy, protože její základní charakteristiky jsou prostě dány námětem.

Hard to be a God je navržena pouze pro singleplayer, a to proto, že se vývojáři chtěli soustředit hlavně právě na hloubku příběhu a nelinearitu questů (těch bude přes stovku, půlka primárních, druhá sekundárních) obklopujících jinak vcelku lineární jádro (na konci je rozvětvené do tří různých směrů). Nejen díky tomu se také jejich práce protáhla (např. pouze scénář se prý přepisoval hned třikrát), původně se totiž vydání titulu očekávalo letos na jaře, nyní se počítá spíše s koncem roku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Předpokládám, že už víte, o čem Hard to be a God pojednává, proto zajímá-li vás arzenál, který bude mít hrdina k dispozici, jistě vás nepřekvapí, že to budou různé vymoženosti moderního světa, které budou ve středověku panujícím všude kolem, působit poněkud zvláštně (mírně řečeno) - např. raketomet, nailgun, aj. Pokud jde o schopnosti, které budete moci rozvíjet, najdete tu čtyři bojové (pro těžké, střední, lehké zbraně a zbraně pro boj na dálku) a čtyři nebojové (odolnost, vytrvalost, diplomacie, léčitelství), přičemž bojové schopnosti se mohou ještě rozvinou v různé superchvaty. Hra bude podle všeho podporovat rovněž specializace, např. na konkrétní zbraň, a představí vám tzv. zakončovací chvaty, pro doražení nepřítele načatého některým ze superchvatů. Systém soubojů kromě toho zahrnuje tři různé školy - rychlá, střední a pomalá. Každá z nich se vztahuje k určitému typu zbraní.

Nepřátelé tu budou dvojí - lidé (NPC) a monstra (vč. zvěře). U obou budete mít co dělat i s bosy. Lidé se k vám budou chovat nepřátelsky z nějakého určitého důvodu, případně i bezdůvodně, jako např. bandité. Schopni budou všeho toho, čeho vy, takže vám dají zabrat. Zvěř bude agresivní sama o sobě a mnohdy i silnější a vytrvalejší než kdejaký člověk. Mimochodem, každá z více než 300 postaviček ve hře bude dabovaná. Velká pozornost je věnovaná také zvukovým efektům a hudebnímu doprovodu.

korgull

Nejnovější články