Dojmy z nové české adventury Kulivočko
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z nové české adventury Kulivočko

22. 2. 2010 15:15 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Sleduje osudy chlapce, který opouští sirotčinec. V ručně kreslených lokacích se musí zbavit sněhuláka, jenž blokuje cestu.

Fanoušci klasických point-and-click adventur mohou nadskočit radostí. Tento žánr byl v poslední době značně znásilněn zjednodušováním, automatickým používáním předmětů nebo nepovedenými převody do 3D, které často přinesly nežádané akční sekvence. Proto potěší nová připravovaná adventura Kulivočko od malého českého studia Fat Funky, která se nesnaží o revoluci, s ničím neexperimentuje a nabízí osvědčenou hratelnost klasických starých adventur.

Příběh slibuje pohádkové dobrodružství epických rozměrů. Z pár ukázaných lokací bohužel nelze usoudit, jakým směrem se děj bude ubírat, jak bude chytlavý a kde se zastaví epičnost na stupnici od Barbie po Kratose. Proto mohu na úvod pouze odpapouškovat oficiální sliby. Ujmete se role sirotka Kulivočka a vyrazíte pátrat po své rodině a předcích. Bádání vás ovšem zavede na mnohem větší epičtější dobrodružství, při kterém potkáte draky, obry, trpaslíky a podobnou pohádkovou havěť. Cílem má být nalezení nějakého podivného artefaktu. Ale jak to do sebe celé zapadne, je zatím ve hvězdách. V plné hře na vás bude čekat 66 ručně kreslených lokací a 34 postav. U některých postaviček jsem zpozoroval předrenderované animace, namísto ručně kresleného rozpohybování. Naštěstí hezky zpracované, že nepůsobily jako pěst na oko.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Z kratičkého dema Kulivočka, které dostali novináři k vyzkoušení v předstihu a jenž obsahuje část scénáře z první kapitoly (nezačalo úplně na začátku), bohužel nešlo mnoho detailů vykoukat. Mohu ovšem potvrdit, že milovníci adventur dostanou přesně to, co si přejí. Inventář se i na těch pár obrazovkách plnil závratnou rychlostí. A z předmětů v inventáři po prozkoumání často vypadl nový předmět navíc. Jen mi přišlo, že obtížnost bude zřejmě vysoká a často se nevyhneme zkoušení všeho na všechno. Některé kombinace předmětů dají jakž takž smysl bohužel až poté, co je provedete. Kdo pamatuje pověstné magnetizování psa v 7 Dní a 7 Nocí, ví na co narážím.

Z demoverze mohu jako příklad uvést hned první úkol. Musíte se zbavit sněhuláka, který blokuje cestu. I když by selský rozum velel mnoho logických způsobů, řešení je zcela jiné. Musíte mu ukázat sněženku. Sněhulák uvidí, že se blíží jaro a roztaje. Určitou logiku to má, ale pokud bych v danou chvíli neměl v inventáři pouze jeden jediný předmět, asi bych si vylámal zuby hned v úplném úvodu.

Našince zřejmě potěší kompletní české provedení včetně dabingu. Jeho kvalita sice nedosahuje kvalit profesionálních AAA titulů, ale v rámci podobných menších projektů jde rozhodně o nadprůměr a tvůrci se nemají za co stydět. Ze scénáře dialogů jsem zatím lehce rozpačitý a nerozhodný. Komentáře místy působí maličko nuceně, flegmaticky a bez nápadu. Což nemusí být nutně zápor, pokud jde o záměr, který na této atmosféře postaví suchý humor a parodické scénky. Z ukázky jsem si zatím jednoznačný názor nedokázal vytvořit. Pokud vás hra zaujala, na oficiálních stránkách můžete vyhlížet demoverzi slíbenou na tento týden.
zdroj: vlastní

agarwel

Nejnovější články