Klíčovým a snad i nejdůležitějším prvkem, který asi bude pro Dishonored charakteristický, je vaše volba postupu. Novináři viděli dvě demonstrace téže mise a zcela rozdílného postupu. Hra vás nebude nutit plížit se nebo se utkávat s hordami strážných. Bude to jen na vás, jaké schopnosti si z nasbíraných run složíte a jaké si vezmete do mise. Určitě prý „nepoberete“ vše, co se naučíte a tak se tu otevírá velký prostor pro to, abyste hru rozehráli znovu jiným způsobem.
zdroj:
tisková zpráva
Pro váš postup a strategii jsou klíčové ony nadpřirozené schopnosti. Začíná se zlehka, třeba „temnou vizí“, která vám umožní vidět skrz zdi. To je ještě slabý odvar. Pak je tu ale třeba posednutí, kdy se můžete dostat do kůže většiny živých tvorů, které zde uvidíte. A tady se začíná lišit to, jak budete misi plnit. V ukázkové hře bylo cílem dostat se do hamámu (lázně) Zlatá kočka a zabít zde cílovou osobu. Volba přímočará je prostě nastoupit a prostřílet/prosekat se dovnitř.
Pokud ale chcete být taktičtější, vtělíte se třeba do ryby a proplujte vodovodním systémem. Posedněte strážného u dveří a otevřete si. Posedněte krysu a vyšplhejte se po stromě či zdi. Je to jen na vaší představivosti. Ostatně, prý tvůrci sami mají problém odhadnout, co všechno může hráče napadnout. Prý je velmi překvapil jeden z testerů, který vzal výbušninu, připevnil ji na krysu a následně onu nebožku posedl a vesele ji poslal do místnosti plné vojáků, kde výbušnina explodovala - krysa také samozřejmě.
zdroj: Archiv
Pokud chcete, můžete se misí proplížit. Likvidovat potichu vojáky, jejich těla schovávat, využívat různé fígle a nakonec zařídit, že vaše oběť skoná, jako kdyby spáchala sebevraždu skokem z balkónu (ano, posednutí funguje i na hlavní cíle). Dokonce nemusíte strážného likvidovat, stačí jej třeba posednout a odkráčet s ním o kus dál, než se vy proplížíte. A když už nechcete zabíjet, najde se zde i uspávací šipka místo té ocelové do kuše či jiné veselé hračky určené k zabíjení. V misi kupříkladu hráč posedl krysu, vplížil se do lázně a naslouchal hovoru, aby se dozvěděl, kde se nachází jeden z jeho cílů. Tím částečně změnil i zadání mise. Nakonec se v kůži krysy proplížil do kontrolní místnosti ovládající páru a jeden ze svých cílů uvařil v páře. Nešťastná nehoda.
Anebo se na plížení vykašlete a ukažte se v plné nadpřirozené a smrtící kráse. Zápěstní futuristická kuše ještě nic není. Vezměte si třeba zastavování času. Protivníci vystřelí a vy zastavíte čas a uhnete kulkám z cesty. A rovnou pošlete do vzduchu i ty své, které po zapnutí času střelce odpraví. S dalšími runami pak budete moci třeba umět obrátit směr vystřelených projektilů. Nebo teleportace. To už je z vás nezadržitelný mlýnek na maso. Zastavte čas, vyhněte se tak střelbě, sami vystřelte, načež se teleportujte za další vojáky, zlomte jednomu po spuštění času vaz a dalšího probodněte následným útokem. Anebo se neobtěžujte sami a přivolejte si hejno fakt naštvaných krys, které po čase dokáží spořádat i pár ozbrojenců.
zdroj:
tisková zpráva
Navíc, jak se zdá, aby všechny tyto různé styly fungovaly, hra musí disponovat a disponuje velmi propracovaným prostředím. Důraz prý byl kladen na různé detaily, které následně můžete využít k dalšímu postupu, v němž vás omezuje jen vlastní fantazie a schopnosti. Ve hře neexistuje nějaké měřítko morálky, které by vás nutilo méně zabíjet či volit nějakou jasně vymezenou cestu. Hra ale obsahuje takzvaný chaos systém, který by měl v rámci světa reflektovat vaše akce. Tvůrci se ale o něm momentálně nechtěli nějak šířeji zmiňovat. Samotný průběh hry bude realizován v rámci misí, takže nečekejte vysloveně otevřený svět, v němž si děláte, co chcete. Spíše vše evokuje Hitmana, ostatně i to je příběh zabijáka.
Takto popsaná vypadá Dishonored až nebezpečně atraktivně a bohatě. Pokud skutečně systém bude fungovat tak, jak je popisováno, bude vás omezovat jen vlastní fantazie a zároveň (a právě díky tomu) zde bude vysoká míra znovuhratelnosti, je tu před námi pořádná potenciální pecka.