Jedním z rozdílů mezi loňským prvním dílem hororové adventury s podtitulem Overture a chystaným pokračováním Penumbra: Black Plague bude nepřítomnost zbraní ve dvojce. Ačkoliv tedy budete moci díky fyzikálnímu enginu opět libovolně házet všemi předměty, před nepřáteli vám nezbude než zběsile utíkat. Autoři tím zřejmě reagují na kritiku (u nás 7/10, recenze) nepovedené akční části.

Jak možná víte z předchozího článku, Philip bude v podzemí hledat svého otce. Příběhovou linku vám podrobněji osvětlí postupně nalezené deníčky, knížky nebo audio kazety (které si pochopitelně pustíte jen tehdy, naleznete-li přehrávač) a při načítání další obrazovky hrdina pro úplnost shrne poslední dění krátkým monologem. Některé problémy budete moci vyřešit několika způsoby: buďto si pití z automatu koupíte za peníze, nebo jednoduše popadnete nejbližší kovový předmět a nápoj z přístroje vymlátíte silou.


S hlavním hrdinou to brzy začne jít z kopce: to když ho začne doprovázet výplod jeho vlastní představivosti s ironickým jménem Clarence (po andělu strážném z legendárního filmu Život je krásný od Franka Capry). Problém je v tom, že s vaším smyšlenýmu druhem si nikdy nebudete jisti tím, co skutečně vidíte a co se vám jen zdá. A bude-li Clarence celou dobu strašidelně špitat do ucha, vypadá to i tentokrát na pořádný zážitek.
Penumbra: Black Plague vyjde v únoru pro PC, více v předchozím zpravodajství.
zdroj: IGN