Umělá inteligence přináší revoluci v hraní her – od simulace fyzikálního modelu a animací v hrách až po vykreslování v reálném čase a funkce streamování podporované umělou inteligencí. NVIDIA se díky technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS) rozhodla posunout renderování v reálném čase na novou úroveň prostřednictvím super rozlišení založeného na umělé inteligenci. Díky nejnovější verzi 2.0 technologie DLSS udělali inženýři obrovský krok směrem k dosažení tohoto cíle.
Technologie DLSS 2.0 je poháněna jádry Tensor, dedikovanými procesory umělé inteligence v grafických kartách GeForce RTX. Jde o novou a vylepšenou neuronovou síť se strojovým učením, která zvyšuje snímkovou frekvenci a současně vytváří krásný a ostrý herní obraz. Poskytuje hráčům výkonnostní rezervu pro maximální nastavení grafických detailů a ray-tracingu, případně pro zvýšení rozlišení i na cenově dostupnějších grafických kartách GeForce RTX.
Jak vlastně technologie DLSS 2.0 funguje?
Nvidia provozuje neuronový grafický framework NGX, který trénuje neuronovou síť pomocí desítek tisíc krásných obrázků s vysokým rozlišením, jež byly renderovány off-line superpočítačem při velmi nízké snímkové frekvenci a s kvalitou 64 samplů na pixel. Síť pak na základě znalostí z mnoha a mnoha hodin tréninku dokáže ze vstupních snímků s nižším rozlišením konstruovat krásné snímky s vysokým rozlišením.
DLSS 2.0 přináší oproti původní verzi několik vylepšení
- Jedna síť pro všechny hry – V původní verzi DLSS bylo nutné trénovat umělou inteligenci v každé nové hře. DLSS 2.0 poskytuje zobecněnou síť umělé inteligence, která funguje ve všech hrách. To znamená rychlejší integraci her a více her s podporou DLSS.
- Vyšší kvalita obrazu – Technologie DLSS 2.0 nabízí kvalitu obrazu nativního rozlišení, ačkoli renderuje jen polovinu pixelů. Využívá nové temporální techniky k dosažení ostřejších detailů obrazu a lepší stability mezi jednotlivými snímky.
- Skvělé škálování napříč všemi grafickými kartami GeForce RTX a rozlišeními – Nový, rychlejší model umělé inteligence efektivněji využívá jádra Tensor a běží 2× rychleji než původní verze, a díky tomu zvyšuje snímkovou frekvenci a odstraňuje omezení podporovaných grafických karet, nastavení a rozlišení.
- Vlastní nastavitelné možnosti – Technologie DLSS 2.0 nabízí uživatelům 3 režimy kvality obrazu (Kvalita, Rovnováha, Výkon), které řídí rozlišení renderování, přičemž režim Výkon nyní umožňuje až 4× vyšší rozlišení. To znamená více uživatelských voleb a ještě větší navýšení výkonu.
DLSS 2.0 funguje v Death Stranding
Technologie NVIDIA DLSS 2.0 je již dostupná ve hrách Control, Deliver Us The Moon, Wolfenstein: Youngblood, MechWarrior 5: Mercenaries a Minecraft s RTX.
Nejnovějším podporovaným titulem je rovněž pecka Death Stranding, jejíž PC verze vyšla 14. června. Počet podporovaných her se navíc bude dále rozšiřovat díky snadnější implementaci než u předchozí generace a podpoře v Unreal Engine. Důkazem toho je třeba očekávaný hit Cyberpunk 2077, který s podporou DLSS 2.0 taktéž počítá.
Ke grafické kartě GeForce RTX hra Death Stranding zdarma
Díky spolupráci Nvidia, Kojima Production a 505 Games si můžete nejen užít vyšší FPS ve hře Death Stranding, ale také získat tento herní hit zdarma. Stačí si koupit grafickou kartu GeForce RTX, ke které Nvidia přibaluje kód se hrou.
Akce je dostupná do 29. července 2020. Seznam zúčastněných prodejců a odkazy na zúčastněné produkty a partnery najdete na domovské stránce balíčku Vydej se na cestu.