Herní rok 2026 začíná nabitěji, než by si kdo před pár lety dovedl představit. Po vlně odkladů se kalendář konečně naplnil jmény, která slibují velkolepé návraty, nové světy a žánrové experimenty. A stejně jako ve světě videoher, i zahraniční online casino je místem, kde se neustále testují nové mechaniky a vizuální formy. Vývojáři videoher zkoušejí posouvat hranice — nejen graficky, ale i pocitově a nové tituly budou našlapné šílenostmi. Hráče tedy čeká pět projektů, které už teď patří mezi nejočekávanější události první poloviny roku 2026.
Code Vein II – 30. leden 2026
Stylové akční RPG od Bandai Namco se vrací ve velkém stylu. První Code Vein z roku 2019 se stal kultem pro hráče, kteří milují „soulslike“ systém, ale ocení výraznou anime estetiku a přístupnější tempo. Pokračování slibuje širší svět, chytřejší AI parťáků a více cest, jak budovat vlastní styl boje. Souboje mají být tekutější, přechody mezi lokacemi plynulejší a příběh emocionálnější – s větším důrazem na osudy dvojice hlavních postav. Code Vein II tak není jen dalším soubojem s monstry, ale plnohodnotným příběhovým RPG, které vám dá chuť zkoušet znovu a znovu vylepšovat svůj build.
Resident Evil Requiem – 27. únor 2026
Capcom vstupuje do nového roku se sebejistotou legendy. Requiem rozvíjí směr, který nastolil Resident Evil Village – kombinaci psychologického hororu, akce a přesného designu prostředí. Nová hrdinka, Grace Ashcroft z FBI, vstoupí do vyšetřování bizarních úmrtí v luxusním hotelu, kde každý pokoj skrývá jiný typ noční můry. Hra umožní plynule přepínat mezi pohledem z první a třetí osoby, takže si můžete zvolit, jak intenzivně chcete strach prožít. Requiem cílí na kombinaci atmosférického vyprávění a řemeslně dokonalého hororu, který dokáže překvapit i veterány série.
Crimson Desert – 19. březen 2026
Tvůrci Black Desert Online přetavili zkušenosti z MMO do velkolepého singleplayerového dobrodružství. Crimson Desert staví na filmovém příběhu žoldáka Klipha, který se v drsném světě Pywel snaží zachránit své spojence a přežít v chaosu války. Soubojový systém je extrémně fyzický, všechny útoky mají hmotnost a odměňují timing. Místo statických questů čekejte dynamické události, které se mění podle vašich rozhodnutí. Pearl Abyss sází na realističnost světa a souboje, které působí jako součást filmové scény – jen tentokrát jste jejím režisérem vy.
Saros – 20. březen 2026
Housemarque po úspěchu Returnalu pokračuje ve své vizi intenzivní akce, která odměňuje precizní ovládání a každý další běh posouvá blíž k pravdě. Saros nás zavede na opuštěnou planetu Carcosa, kde se minulost a přítomnost prolínají do nekonečného cyklu. Hráč se učí z každé chyby, ale progres nezačíná z nuly – část výbavy a poznatků zůstává zachována. V kombinaci s audiovizuální precizností a znalostí flow designu od Housemarque můžeme čekat další hru, která posune hraní na hranici umění a intuitivního rytmu.
007: First Light – 27. březen 2026
Studio IO Interactive (autory Hitmana) spojuje styl Bonda se sandboxovou svobodou infiltrace. First Light vypráví příběh mladého Jamese Bonda před licencí k zabíjení – tedy více realistického, nejistého a učícího se špiona. Hráči získají plnou kontrolu nad způsobem, jak misi vyřeší: tichá infiltrace, technické gadgety, nebo riskantní improvizace. Každé rozhodnutí ovlivní, jak na vás reaguje prostředí a protivníci. IOI slibují propojení střihu filmů o Bondovi s interaktivitou Hitmana – a pokud to zvládnou, čeká nás stylová špionážní jízda roku.
Proč jsou právě tyhle tituly „must-play“
Každá z těchto her reprezentuje jinou tvář současného hraní. Code Vein II míří na hráče, kteří chtějí výzvu i emoční příběh. Resident Evil Requiem ukazuje, že klasický survival horor může působit moderně a filmově. Crimson Desert se staví po bok největších blockbusterů díky důrazu na detail a fyzické souboje. Saros posouvá hranice roguelike žánru a přetváří ho v osobní putování skrze čas. A 007 First Light má potenciál zrodit novou generaci špionážních her, kde každá mise má svůj styl a tempo. Tyto projekty jsou „must-play“, protože všechny staví na autorském rukopisu, silném světě a přesné kontrole – kvalitách, které dnes v herním průmyslu nejsou samozřejmostí.
Nakupujte u legálních prodejců – ochrana hráče je klíčová
U tak velkých vydání je snadné nechat se zlákat předobjednávkami ze zahraničí, ale hráči by měli myslet na to, že nejbezpečnější je kupovat hry u ověřených českých prodejců. Nejen že tím podporují lokální trh, ale v případě zpoždění nebo nedoručení mají právní ochranu. Na území České republiky dozoruje oblast digitálního obsahu a platebních služeb Ministerstvo financí ČR, které udává rámec pro bezpečné nákupy a přehledné reklamace. U legálních prodejců máte jistotu, že klíče nejsou z šedého importu, a pokud dojde k problému, máte na své straně české orgány a spotřebitelské právo.
Výhled na rok 2026 – VR výherní automaty a nové formy zábavy
Vedle klasických her se v roce 2026 chystá i první vlna VR-nativních výherních automatů, které přenášejí herní zážitek do plného prostoru. Uživatelé VR headsetů se budou moci procházet mezi herními stanicemi, spouštět bonusové scény ve 360°, a dokonce kooperovat s dalšími hráči v jedné virtuální herně. Vývojáři testují komfort ovládání a rychlost reakcí, aby hraní nebylo únavné, ale spíš efektní a pohlcující. První vlaštovky ukážou, zda dokáže VR posunout hraní od monitoru k plnohodnotnému 3D prostoru.
Shrnutí
Začátek roku 2026 bude pro hráče lahůdkou. Každý měsíc přinese jiný žánr a jiný typ zážtku – od temné poetiky Code Vein II, přes filmový horor Resident Evil Requiem, až po fyzickou akci Crimson Desert a stylistickou špionáž 007 First Light. Přidáme-li k tomu nové formy VR zábavy a stále větší důraz na zodpovědné nakupování, máme před sebou rok, který bude definovat další generaci herních zážitků. Hry už nejsou jen produkty – jsou to světy, které nás vtahují a učí prožívat napětí, emoce a odměnu v tom nejlepším smyslu slova.