Těsně před svátky a koncem roku 2020 vyšel i LEVEL s pořadovým číslem 308. Redakce, posílená o nové autory, si v hektickém konci roku poradila se všemi zradami i nástrahami a přinesla další nabité číslo, kterému vévodí Cyberpunk a téma o nových konzolích.
The Game Awards 2020
Dívat se zpětně na uplynulý rok patří k evergreenům celé společnosti. Není tomu proto jinak ani v herním průmyslu, a tak došlo opět k vyhlášení cen za nejlepší hry roku. Jak to dopadlo? Drtivě dominovala The Last of Us Part II spolu s dalšími tituly, určenými primárně na PlayStation, přesněji tedy samurajským eposem Ghost of Tsushima a Final Fantasy VII Remake. O kvalitách her se musíte přesvědčit sami, celý výčet oceněných, a především i nově oznámených her najdete v článku.
Jesper Kyd: Baví mě konstantní změna
V novém Levelu nechybí ani tradiční rozhovor, o který se postaral Pavel Dobrovský, do jehož hledáčku se tentokrát dostal hudební skladatel Jesper Kyd, kterého můžete znát především díky sérii Assassin’s Creed. Jesper se rozpovídal nejen o práci na velkých herních titulech, ale také o dánské demo scéně, osmibitech nebo Vangelisovi, který je mu asi největší inspirací při skládání hudby.
Cyberpunková óda na radost
Uzávěrka téměř na dohled, času málo, hra velká. Přesto se našel jeden odvážný, který se Cyberpunku ujal a rozepsal se o něm ve čtyřstránkové recenzi. Ondra Švára obdivuje nejen obrovský cit pro detail, ale nechává se unášet atmosférou, délkou misí i celkovou hratelností. V nové rubrice úzce spjaté s recenzí Cyberpunk 2077 pak Ondra popisuje, jak se jeho herní zkušenost změnila po připojení grafické karty NVIDIA RTX 3070 od Gigabyte totiž dala hře zcela novou hloubku.
zdroj:
tisková zpráva
Sekci HRY | TECHNOLOGIE byste pak měli do budoucna nacházet v Levelu pravidelně, přičemž půjde hlavně o nový hardware spojený s recenzováním nových titulů. Máte se na co těšit!
Konec templářským konspiračním teoriím!
Návrat ztraceného syna, i tak by se dala označit esej a recenze Assassin’s Creed Valhalla, kterou zpracoval Vašek Pecháček. Jeho návrat k Levelu se nese v duchu rozebírání problémů, které nekončící série o boji mezi asasíny a templáři má. Konspirační teorie jsou totiž sice stále populárnější, ale všeho moc škodí. Zvlášť, pokud si chcete hrát na rádoby historicky akurátní hru.
Epos jménem Dwarf Fortress
Začalo to v roce 2002. Letos tak titul bratří Adamsových oslavil plnoletost a práce na něm zdaleka nekončí. Dwarf Fortress patří k mezníkům v herním vývoji a bude jenom fér, pokud se někdy hráči dočkají verze 1.0 a hra svého právoplatného místa v Síni slávy. O strastiplném vývoji, průběhu prací na hře a prvních krocích, které ve Dwarf Fortress hráči zažívají, se rozepsal Honza Horčík.
MS-DOS: Cesta do časů před Windows
Pamatujete si na černou obrazovku s bílým textem, spoustou lomítek a písmenek? Pak jste možná vyrůstali v době, kdy se jako hlavní operační systém na PC používal DOS. O vzniku tohoto OS, jeho historii, evoluci a také o “štěstí” Billa Gatese a jeho zápolení s IBM v nepadnoucím obleku se dozvíte z článku Martin Žemličky, který detailně sleduje jeho vývoj i postupný úpadek na úkor nastupujících Windows.
Snílci: Rebecca Heinemannová
Když nemáte peníze na kupování her pro Atari, prostě si vytvoříte vlastní RAM modul a hry si zkopírujete od známých. Rebecca Heinemannová od dětství vynikala v tom, co ji bavilo, a často pak učila i mnohem starší programátory, jak správně pracovat s tím či oním jazykem. Nic z toho ale nebylo dost, a tak stála Rebecca Heinemannová v roce 1983 u zrodu Interplay, kde zůstala dalších jedenáct let a podílela se například na Bard’s Tale. Více se o jejím fascinujícím příběhu dočtete v článku Pavla Dobrovského.
PlayStation 5 a Xbox Series
LEVEL 308 nezapomíná ani na konzole. Zatímco v předchozím čísle vyzpovídal pěknou tuzemských řádku vývojářů ohledně jejich budoucnosti, tentokrát došlo na zevrubné testování. Ujal se toho Honza Olejník, který se věnuje jak PlayStation 5 i Xbox Series konzolím od Microsoftu. Povídání o nové generaci konzolí najdete na celkem osmi stranách, férově rozdělených mezi všechny stroje, a jako malý bonus přidal Honza i esej.
V tomto čísle najdete na plakátech motivy Cyberpunk 2077 a Drive 4 Survival. Pořád platí, že plakáty automaticky dostávají předplatitelé, a k dostání jsou také v prodejnách JRC a Brloh.
Na závěr je třeba připomenout i novou podobu předplatného, v němž kromě tradičních dárků od Železné koule, nakladatelství Crew a Průša 3D najdete nově i skvělý merch od tuzemského herního obchodu Xzone dle vlastního výběru. Třešničkou na dortu je možnost předplatit si LEVEL s automatickou měsíční platbou, kdy se vám peníze strhnou vždy až před vydáním nového čísla – pro toto předplatné pak platí cena 130 Kč za číslo!
LEVEL VYCHÁZÍ I V ELEKTRONICKÉ VERZI
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 99 korun - je tedy o padesát korun levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media, Floowie a O2 Knihovna si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 308 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.