„Dreadnought je návrat k formátu vesmírné střílečky pro PC, s níž jsme kdysi debutovali,“ snaží se Dreadnought připodobnit k (stále zajímavé) jedenáct let staré PC/Xbox střílečce Yager spoluzakladatel studia Mathias Wiese. A minimálně estetika Dreadnought z prvních obrázků a filmečku (který stopro není ze hry) Wieseho slova potvrzují.
Zatímco Yager však byla čistě singleplayerová střílečka zaměřená na příběh a lineární mise, Dreadnought je čistě multiplayerová záležitost, ve které hráč jako velitel lodi ovlivňuje z kapitánského můstku či křesla veškeré dění.
Samozřejmě určuje směr pohybu a cíle, určuje rozdělení výkonu mezi jednotlivé subsystému, vybírá a upravuje zbraně, motor, obranné prostředky i schopnosti lodi, ale vybírá též posádku, určuje vývoj nových součástek a v neposlední řadě má vliv na vnější vzhled bitevního kolosu. Co by to bylo za kapitána, aby si nenechal na trup načmárat nějaké to drsné pirátské znamení...
V tiskové zprávě sice nic podobného uvedeno není, ale tvůrci posvěcená reportáž o hře do německého magazínu PC Games označuje Dreadnought za free to play titul bez dalšího vysvětlení a pouze s podotekem, že hra nechce od hráčů vyžadovat peníze, aby byli úspěšní. Ale to říká každý.
Dreadnought se odehrává půl tisíciletí v budoucnosti, kdy zuří jakási forma intergalaktické války, které se však posádka hráčovy lodě neúčastní. Naopak patří k rebelům, co už mají války dost. Příběhová stránka však není pro tvůrce prioritou, nýbrž pouze záminkou. Dreadnought je přeci jenom v prvé řadě hra multiplayerová.
zdroj: Archiv
Hráči v roli velitelů mohou svá bojová plavidla sdružovat v aliancích, aby obstáli v bitvě s konkurenty. V takovém případě bude samozřejmě záležet na složení aliance, protože Dreadnought nenabídne pouze jeden druh lodi, čili velkého obra z traileru, podle kterého se jmenuje celá hra.
Hra nabídne celkem 5 typů lodí od obrovských dreadnoughtů po malá taktická plavidla. V zásadě se dá říci, že jednotlivé třídy plavidel kopírují vlastnosti povolání z klasických multiplayerových stříleček. Dreadnought je tank, co hodně vydrží, taktická loď je určená k průzkumu či opravám ostatních lodí, zatímco dělostřelecká loď střední velikosti funguje v podstatě jako sniper. Třída lodi určuje pozici a roli každé z nich v jakékoli týmové bitvě, což ovlivňují i zmíněné speciální schopnosti - každá loď může mít maximálně čtyři.
Dreadnought se na základě dostupných informací profiluje jako multiplayerovka v oblacích, která vlastnosti tradičních povolání vtiskla lodím a nechává hráče, aby s nimi poradil a dále je rozvíjel. Právě to by hře mohlo zajistit nemalé publikum, které jako free to play titul bude potřebovat.
Dreadnought běží na Unreal Engine 4 technologii a betu hry plánují tvůrci rozjet počátkem příštího roku.