Rivals poběží na Frostibe 3 enginu a cílí na "intenzivní zážitek ze závodů policistů a závodníků". Hráči si přitom sami mohou vybrat, jestli budou hrát za zločince či četníky. Za ty první půjde o to stát se "slavným skrze riskantní jízdu", kterou budou hráči natáčet jako lets's play videa. Čím více policajtům ujedou, tím více Speedpoints získají a odemknou si tím další auta a výbavu. Naopak čím hodnotnější budou mít závodníci vybavení, tím půjde pro policajty o lepší úlovek. Strážci zákona jsou nuceni naopak pracovat v týmech. Čím více silničních pirátů pochytají, tím větší prominenci získají ve svých vlastních řadách. Vliv tohoto si už domyslíte.
Z vozů se po sedmi letech vrací značka Ferrarri, konkrétně skrze vůz F12 Berlinetta. NfS: Rivals bude rovněž obsahovat prvek AllDrive, který by měl nabídnout plynulý přechod od jízdy o samotě k jízdě s více hráči, boříc tak hranice mezi singleplayerem a multiplayerem. Jak to konkrétně bude fungovat, se však teprve uvidí.
Vizuálně má Rivals cílit i na Xbox One a PS4, a nabídnout tak next-gen prožitek skrze Frostbite 3 engine. Zmíněna je mapa Redview County, která má svými vnadami přivodit mnohému z nás Stendhalův syndrom (což interpretujeme, v tiskové zprávě to tak formulované není).
Dále Rivals nabídne i srovnávatelné statistiky, personalizaci vozů i speciální vybavení jako jsou rušičky radarů, EMP hračky nebo silniční zátarasy. Celkově je u Rivals sympatická snaha a důraz na obsah a scénáře tvořené samotnými hráči. U Rivals by originální zápolení jezdců a policajtů mohlo vést k nejedné veselé situaci, na níž by skripty vývojářů prostě nikdy neměly.
Hra má 19. listopadu dorazit na stávající generace konzolí a PC, do konce roku 2013 pak i na next-gen mašiny, tedy PS4 a Xbox One. A tady máte pár obrázků: