Od tradičních tahových strategií se ovšem bude lišit průběhem jednoho kola. Aby hráči nemuseli čekat na soupeřův tah, budou oba probíhat současně. Na naplánování svého pohybu budete mít třicet vteřin a během plánování pohybu a útoků musíte počítat s tím, kam by se asi tak mohly přesunout jednotky vašeho soupeře.
Aby nedocházelo ke zcela chaotickým bitvám, na tahu přijde nejprve řada na střelu a teprve pak přesun. Znamená to, že víte, kam střílíte a nemusíte preemptivně pálit do míst, kde by se asi tak soupeř mohl nacházet. Na mapě bude fungovat nejen systém krytí, ale také fog of war. Což znamená, že dokud protivník vaši jednotku neodhalí, zůstane před jeho kamerou skrytá. Jeden zápas by pak měl vydržet deset až dvacet minut.
zdroj: Archiv
Atlas Reactor by se hodně měla opírat o jednotlivé hrdiny, s nimiž budete moci napochodovat na bojiště. Kromě toho, že každá z jednotek má svou určitou roli a schopnosti je můžete i levelovat a tedy i vylepšovat. Stejně tak budete levelovat svůj hlavní účet, což hodně evokuje třeba právě již zmíněný Battleborn. Popravdě řečeno, ačkoliv se mi už tato stylizace definitivně zajedla, samotný fakt, že jde o tahovou strategii je pro mne dostatečně lákavý.
Samozřejmě bude velmi obtížné vytvořit pravidla tak, aby byly postavy a taktiky vyvážené, ale to už leží na bedrech Trionu. Další věcí, na níž bude záviset úspěch a kvalita hry je free-to-play systém, který hra bude mít. Zrovna strategie bude obzvláště náročná, aby platící hráči neměli příliš velké zvýhodnění a pokud možno, aby placený obsah pracoval na ryze kosmetické bázi. Prozatím tedy k Atlas Reactor chovám obezřetené naděje. Do vydání je ale asi ještě času dost, teprve probíhá uzavřená alfa.