I'm Joshua převede příběh otrokářství do adventury s větveným dějem
zdroj: tisková zpráva

I'm Joshua převede příběh otrokářství do adventury s větveným dějem

8. 9. 2015 10:56 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jakmile uslyšíte, že někdo dělá adventuru, která se věnuje otrokářství v USA 19. století, hned si tipnete, že za ní stojí americké studio. Tentokrát byste se ale netrefili, protože za chystaným kouskem I'm Joshua stojí italské nezávislé studio Dysotek. Jak naznačuje název, hlavním hrdinou bude černošský nositel biblického jména, který se narodil na palubě portugalské otrokářské lodi.

Vy se jeho osudů (a ovládání) ujímáte v době, kdy je mu jedenáct let a definitivně si uvědomuje, že z plantáže rodiny Gallawayových jeho cesta nepovede ke světlým zítřkům, ale přinejlepším k trochu delšímu životu v nesvobodě. Právě o tom, jak se Joshua snaží na plantáži přežít a nejspíše se z ní i dostat vypráví samotná hra, která stojí na mnoha rozhovorech, volbách, které určí další směřování příběhu a nejspíše i hrozbě smrti hlavního hrdiny.

Během tří kapitol, na něž bude I'm Joshua rozdělená potkáte tucty postav, přičemž na vás bude, komu uvěříte a komu ne. Ostatně, ne každý kdo se tváří jako spřízněná duše jí ve skutečnosti musí být. Často navíc na ramena Joshuy bude uvaleno břímě rozhodování, někdy i v rámci několika vteřin, které mohou rozhodnout o něčím životě či smrti. V základu ovšem bude hra point and click adventurou.

Dysotek se rozhodli pro pixelartové zpracování, které v jejich podání rozhodně neurazí (pokud přežijete oči drásající kratičké intro s lodí). Tím spíše, že asi bylo zvolené kvůli nákladům a má mnohem větší šanci fungovat spolu s představivostí, než mizerné modely "realističtějšího," leč levného řešení. Osobně do I'm Joshua vkládám nemalé naděje, že se jí podaří zachytit jedno z důležitých období lidské historie bez, dnes v USA tak oblíbeného, přepáleného patosu, kterým snad italští vývojáři nebudou trpět.

zdroj: Archiv

Nejnovější články