Žánrově je Ghost of a Tale akční RPG, které klade důraz na stealth, příběh a především atmosféru a průzkum hradu, který jako kdyby vypadl z pohádek. Hra má opravdu krásnou stylizaci, k níž se hlavní myší hrdina hodí. Nicméně, vývoj hry dospěl do kritického stádia, kdy se tvůrčí tým, v němž sice najdete pět jmen, ale jen jedno pracuje na drtivé většině herního obsahu, neobejde bez dalších peněz.
Příběh Lionella „Seitha“ Gallata, vývojáře netradičního titulu Ghost of a Tale, se táhne přes tři roky. V roce 2013 vybral na IndieGoGo 40 tisíc dolarů, o rok později předvedl demo na Gamescomu v Kolíně a další dva roky na hře pracoval za 500 dolarů na měsíc (a na rovinu říká, že si nestěžuje, protože ho k tomu nikdo nenutil). Titul se pomalu blíží podobě, v jaké by měl vyjít, ale zároveň už došly veškeré peníze a tak se Gallat rozhodl jít s Ghost of a Tale do early accessu. Jeho cílem je přidat nějaké peníze do rozpočtu, aby hra mohla během půl roku vyjít.
Verze, kterou dostanete v rámci early accessu obsahuje zhruba 90 procent všech herních mechanismů, které ve hře budou, včetně systému dialogů, chování protivníků apod. Nicméně to, kde má hra do dokončení daleko, je samotný obsah. Aktuálně je v early accessu cca první čtvrtina hry. Můžete si tak, samozřejmě pokud si hru v předběžném přístupu koupíte, vyzkoušet jak se Tilo ovládá, jak fungují jednotlivé herní mechanismy a jak vypadá svět. Ale další úkoly, děj, předměty apod ještě musí Gallat dodělat.
Ghost of a Tale by měla být v early accessu půl roku, načež by měla vyjít na PC a Xbox One. To, že vypadá tak, jak vypadá má za důvod především fakt, že Gallat je animátor, který dlouhá léta působil v hollywoodských studiích Universal a DreamWorks, včetně vyšších pozic. Další informace o hře a poznámky vývojáře najdete na oficiálních stránkách. Pokud tedy chcete cestu malého myšáka podpořit, můžete na Steamu a nebo GOG.
zdroj: Archiv