Stejně jako jeho předchůdce Medieval bude i Rome: Total War kombinovat real-timový boj s tahovým modem, určeným pro strategické rozhodování. Minimálně posun v oblasti grafiky můžete zaregistrovat už letmým pohledem do naší galerie, kde se usídlila várka několika povedených screenshotů. Titul by měl ale skrývat i jiná překvapení, než jen ta, spojená s nasazením nového výkonného engine.
V připravovaném díle se pokusíte ovládnout prakticky celou oblast kolem Středozemí. Své štěstí a schopnosti budete moci otestovat ve hře za jednu z 21 frakcí, zastoupených ve hře. Půjde buď o samostatné národy nebo o různé zájmové skupiny jako třeba vzbouřené otroky. Mezi hlavními národy nebudou chybět Římané, Řekové, Kartaginci, Egypťané nebo Barbaři. Pro každou kulturu vytvořili vývojáři typické zvukové kulisy, nahrávky bojových pokřiků, řeči atd.
Vylepšení by se měla dočkat též diplomacie, zpracování bude trochu podobné jako v Civilization III. Speciální úlohu si ve hře střihne římský Senát, který vám bude během kampaně zadávat úkoly. Půjde vlastně o jakési dobrovolné automaticky generované mise, ve kterých budete moci získat vyšší prestiž, odměny, případně další bonusy, uplatnitelné ve hře. Vývojáři tuto možnost připodobňují ke Grand Theft Auto: "Prostě hrajete, jak chcete, ale pokud uznáte za vhodné, můžete splnit nějakou konkrétní misi".
Změny neminou dokonce ani samotný interface. Asi nejvýstižnější bude opět citace kreativního šéfa Creative Assembly Michaela de Platera: "Budete toho moci ovládat více za pomoci třetiny původních tlačítek". Slibná představa.



nové obrázkykompletní galerie
Povídání o grafice jsem si nechala až nakonec, protože je jedním slovem úžasná. Celý svět bude tentokrát plně ve 3D, to znamená, že trojrozměrné nebude jen prostředí ale i veškeré modely v něm. Hráči si budou moci také své legie přiblížit až na vzdálenost jako by právě stáli vedle nich. Obrázky, na kterých jste s vojáky tváří v tvář tedy skutečně pocházejí přímo ze hry. Pro pohyb postaviček bylo použito technologie motion-capture, pokud si například nastavíte kameru mezi řady pochodujících legií, cítíte se jako ve filmu. Sice netuším, jak autoři rozanimovali třeba takové peršanské slony, ale na to, jak široký má Rome: Total War záběr a jak nepatrnou roli takové modely v celé hře hrají, vypadají mnohem lépe než podobná sloniska v Postalu 2. Hlavní grafik hry je povoláním architekt a tomu má odpovídat i velkorysé pojetí a autentické zpracování architektury měst. Na screenshotech bylo zatím k vidění pár budov, bran, případně obranných zdí, které zde evidentně nebudou jen na okrasu. Na otázku, kdy tato strategická perla vyjde, nám ale vývojáři tradičně nebyli schopní říct žádné přesné datum. Inu, Řím také nepostavili za den. Rome: Total War můžeme očekávat s koncem roku.