Mimochodem engine, na němž Arx Fatalis poběží, si Arkane Studios naprogramovali celý sami.
Kromě toho, jak vznikla myšlenka, která vedla ke započetí tvorby Arx Fatalis, se v onom interview můžete dočíst také to, čím se bude hra od ostatních RPG hlavně lišit. Především to prý bude perspektiva, tedy to, že se hrou budete prodírat z vlastního pohledu. To má prý také silný dopad na samotný prožitek hráče, jenž se tak může lépe vcítit do osoby hrdiny, kterého si vybral. First-person perspektiva však s sebou přinesla i další možnosti. Např. zde budete moci, vedle běžných záležitostí známých z jiných RPG, vykonávat také takové činnosti, které jsou typické pro hry hrané z vlastního pohledu, nebo špionážní hry (běhání, skákání, real-time souboje, střílení z luku, skrývání se ve stínu, pokládání objektů za účelem upotání pozornosti některého NPC, ad.).



nové obrázkykompletní galerie
Tak jako na vybavení, kladou tvůrci důraz také na atmosféru a vytvoření skutečně hodnotného světa. Takže chování NPC nebude zcela náhodné, také různé lokace budou ležet právě tam kde mají a celý svět bude prostě tvořit jeden logický celek. V Arx Fatalis se objeví celkem asi 50 unikátních NPC, kterým byly přiřazeny nějaké dialogy, specifické tváře, jejich povahy byly vykresleny do detailů - prostě zde mají určitou roli. Zručnému hráči by prý mělo dokončení hry, včetně odhalení všech tajemství a vyřešení všech pod-úkolů, trvat cca 50 hodin.
V současné době už je Arx Fatalis v prodeji u našich německých sousedů, ale v září 2002 by se měla objevit také anglická verze hry (v minulé zprávě jsme se zmínili o tom, že se česká verze zatím nechystá). Jak na závěr rozhovoru pan Colantonio potvrzuje, Arkane Studios by se rádi dál zabývali dalšími hrami, které by řadu Arx rozšířily. Nicméně zatím nebyla oficiálně uzavřena žádná taková smlouva.