Chystané ProStreet se bude odehrávat pouze za denního světla, podobně jako Most Wanted, ale narozdíl od něj policii ve hře vůbec nepotkáte. Za náhražku mužů zákona, která nastoluje a udržuje atmosféru, bude sloužit poškozování vozů, které je prý značně předělané. Kompletního překopání doznala i fyzika, která se podepíše na mnohem přesnějším a citlivějším hraní na ovladačích Sixaxis u PS3 či na Wii. Jednou z největších výzev, s nimiž se nyní stočlenný tým v EA během 16-měsíčního vývoje setkal, bylo právě dohodnutí se s každou z desítek automobilek na možnosti kompletního přizpůsobení (=tuning přes rozšířený AutoSculpt) a úplného zničení jejich aut. Nepodařilo se to zřejmě jen u značky BMW (viz preview), i když to je navenek prezentováno spíš za takovou perličku.



Tvůrci plánují, že každé nové NFS by se od toho minulého mělo znatelně lišit, takže to letošní bude uvěřitelnější, serióznější a realističtější. S tím souvisí ústup od trochu laciných CGI filmečků ve srovnání s předchůdci. To však neznamená, že by tu chyběla nějaká vnadná modelka coby oficiální tvář hry, která přiláká tu mladší část publika - stane se jí jednadvacetiletá Australanka Krystal Forscutt (fotky & promo-koncepty).
Čím se také ProStreet liší od hratelnostně podobné Forzy Motorsport 2, je absence aukcí. Producent John Doyle řekl, že nezaznamenal zájem o vyšperkovávání auta a jeho následný prodej, nýbrž že většina lidí si ho radši chce ponechat a v takovém autě pak jezdit, případně se jím pochlubit před kamarády, což tu také půjde. A jaký že obal máte v listopadu vyhlížet v obchodech?