Dojmy ze STALKER: Shadow of Chernobyl
zdroj: tisková zpráva

Dojmy ze STALKER: Shadow of Chernobyl

14. 3. 2004 14:14 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Akce STALKER: Shadow of Chernobyl od ukrajinského týmu GSC GameWorld dnes bezesporu patří k nejlépe vypadajícím a nejnadějnějším hrám FPS žánru.

Její základní téma bude proto znát už asi každý: píše se rok 2006 a v černobylské oblasti došlo k další mohutné explozi. Okolní zóna byla uzavřena, ale přesto se do ní vydávají jistí lidé - tzv. stalkeři - aby si odnesli něco z cenných artefaktů, které tu zbyly. Stalkerovské výpravy pochopitelně nejsou jen jednoduchou procházkou tam a zase zpátky - v zóně na vás totiž čeká řada nebezpečných mutantů, ne vždy vlídní kolegové "z branže" a pochopitelně také vojáci, bedlivě střežící oblast.

Obrázek zdroj: tisková zpráva K podpoření celkové katastrofické atmosféry by měl přispět též odpovídající fyzikální model objektů a dynamicky se měnící počasí. STALKER nemá být jen o střílení, sami tvůrci jej považují spíš za akci s bojem o přežití, adventurními a dokonce i RPG prvky, i když nepůjde přímo o vývoj dovedností postavy. Po mapě budou navíc rozmístěny tzv. anomální zóny, ve kterých prostě "bude něco jinak"; například začnete mít rozostřené vidění a nebo budete díky nízké gravitaci téměř vymrštěni nahoru.

Na ruské verzi Daily Telegraf také publikovali poměrně smíšené dojmy z předváděčky STALKERa. Tamní redaktoři sice vysoce ocenili vzhled herního prostředí, různé efekty a fyziku, nicméně údajně neviděli skoro nic, co by mohlo osvětlit, jaký bude STALKER po hratelnostní stránce (žádná použitelná vozidla, souboje s monstry, žádná ukázka chování umělé inteligence atd.). Jinak prý hra bežela velice hladce, prakticky absolutně bez zadrhávání, i když je pravda, že příslušný počítač, na kterém tvůrci svůj výtvor předváděli, měl konfiguraci 2,8 GHz a Radeon 9800.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud vás STALKER opravdu zajímá, neměli byste vynechat ani velký článek o hře v aktuálním 111. čísle LEVELU. Z reportáže Radka Friedricha skombinované s prvními dojmy z hraní se dozvíte víc nejen o samotné herní náplni, ale i o černobylské katastrofě nebo o tom, jak vůbec probíhá návštěva ukrajinské metropole (ano, slovo "vodka" zazní také :) Čtyřstránkový text doprovází řada screenshotů ze hry, z nichž mě osobně nejvíc zaujala šestice obrázků, předvádějících proklamované dynamicky se měnící počasí. Doprovodné fotky z černobylské oblasti "18 let poté" hovoří už téměř samy za sebe. Pro opravdové fandy hry, případně fanatické sběratele příslušného materiálu, je připravena také neobvyklá soutěž o (údajně funkční) plynovou masku, vojenský batoh a polní láhev - tedy vše, co se Radkovi podařilo s nasazením vlastního života propašovat přes hranice :)

kate

Nejnovější články