Jmenuje se jednoduše Manhunt, je oznámen pouze pro konzole Playstation 2 a dnes vám o něm můžeme konečně přinést první trochu ucelenější infromace. Žánrově se bude jednat o third-person stealth akci, a podobně jako série GTA, i Manhunt si zřejmě brzy vyslouží přívlastek kontroverzní.
Vaše postava se jmenuje James Earl Cash a úvodní scéna hry začíná na jeho popravě. Injekce s vražednou látkou se pomalu blíží k jeho tělu, ale to, co následuje, není smrt. Naopak, vše teprve začíná, když se Cash probouzí v cizím světě, v cizím městě bez jakýchkoliv prostředků. Carcer City se ale rozhodně nedá nazvat spásou, nebezpečí totiž číhá na každém rohu a Cashovi jde především o vlastní přežití. Podstaná je navíc ještě jedna věc - Cash má od začátku jakési malé naslouchadlo, které jej spojuje s tajemným člověkěm, ve hře nazývaným pouze jako Director, který sleduje každý jeho pohyb a můžet se těšit z Cashových zabijáckých kousků. Ano, jakkoliv to zní nechutně, právě tento boss stvořil a potažmo ovládá celé město, jehož ruch může sledovat jako reality show v televizi nebo jako jednu ohromnou arénu, plnou soubojů o přežití.



kompletní galerie
Klíčovým prvkem se v Manhunt stane - stejně jako v podobných hrách a la Splinter Cell - schovávání ve stínech a kradmé plížení podél stěn. K lepší orientaci v nebezpečném světě poslouží speciální radar, zachycující nepřátele okolo a barevně znázorňující jejich stav. Pokud se jen pohybují a vše je v pořádku, vidíte je na radaru ve formě zelených šipek, jestliže vás zaslechli, šipky se zbarví žlutě a pokud vás dokonce zahlédli, tak ukazatele zčervenají. Pochopitelně, pokud nepřátelé dostanou sebemenší podezření, vydají se na dané místo záhadu vyřešit, takže jen čekat, až se vše uklidní (jako třeba v Great Escape) zřejmě nepůjde. Šipky jakékoliv barvy se na radaru budou navíc zobrazovat jen v případě pohybu dané osoby, pokud se tedy zastaví, neuvidíte vůbec nic.
Umělá inteligence nepřátel by měla během hry růst - začnou se sdružovat do gangů a stejně jako vy budou též využívat přítmí zapadlých koutů. Pokud už dojde k přímé akci, přepne se hra z third-personu do pohledu kamery jakoby z Directorova výhledu a hráč si tak bude moci vychutnat vše jako ve filmu. Čím lepší (drsnější) dané boje (scény) budou, tím větší odměna vás čeká na konci každého levelu. Pokud jde o zbraně a různé nástroje, má se jich objevit zhruba dvacet. Zatím se ví o baseballové pálce, řeznickém sekáčku nebo brokovnici.
Co se týče technického zpracování, má si být hra některými vizuálními prvky podobná především s GTA III. Manhunt poběží na nejnovější verzi Renderware engine, jeho prostředí budou zejména noční a k dokreslení atmosféry poslouží i déšť nebo hustá mlha. Jak bude titul na konzoli PS2 vypadat, můžete omrknout z několika prvních screenshotů, přidaných z IGN. Vydání této brutální hry, která si už vysloužila ohodnocení "M" (nad 18 let), je naplánováno na konec října 2003.