Rising Storm pro Red Orchestra 2 přenese válku do Pacifiku
zdroj: tisková zpráva

Rising Storm pro Red Orchestra 2 přenese válku do Pacifiku

1. 7. 2011 19:14 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pokud byla některá z her na středeční novinářské prezentaci 1C her v Praze středem zájmu většiny přítomných pisálků, byla to válečná akce Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. Používat slovo akce se mi přitom v souvislosti s tímto titulem moc nechce, protože při hraní proti vývojářům jsem měl v mnoha chvílích pocit, že čelím složitému mechanismu, kterému by porozuměl stěží jen atomový fyzik. Po pár desítkách smrtí ale začala celá hra dávat smysl a na povrch vystoupily detaily, které v obyčejné střílečce prostě člověk nenajde. Druhé Red Orchestře se však budu věnovat později (zatím mrkněte na pár nových obrázků).

Teď mi jde o poměrně překvapivé oznámení, že se již nyní pracuje na obsahovém rozšíření pro RO2, které rozhodně stojí za pozornost. Přenese vás z obklíčeného Stalingradu na ostrůvky v tichém oceánu a pod názvem Rising Storm vám nabídne možnost bojovat za Američany nebo Japonce v klasických bitvách pacifické kampaně 2. světové války. Zatím nebylo rozhodnuto, jestli půjde o datadisk, DLC nebo zdarma dostupný update, za vývojem však stojí samostatná buňka v rámci Tripwire se sídlem v Anglii, jak mi prozradil Tony Gillham, který za vývoj odpovídá.

Rising Storm by měl nabídnout stejnou hratelnost jako Red Orchestra 2, což znamená přihlédnutí i k těm nejtitěrnějším detailům boje a hlavně chování zbraní. Když v roli velitele požádáte o podporu dělostřelectva a ohlédnete se na lodě, třeba poblíž ostrova Iwodžima, uvidíte, jak střely skutečně z lodí vylétají, což znamená: je čas se schovat, nebo přijdete o krk a půlku mužstva, což třeba v módu Countdown, kde má člověk dva nebo jenom jeden respawn, může znamenat konec souboje. Rising Storm by však měl být zajímavý i tím, že snad vůbec poprvé v akční hře nabídne realisticky zpracovaný boj za Japonce. A shánět k tomu potřebné historické podklady a materiály věru není jednoduché - sami Japonci se tématu 2. světové vyhýbají, jak to jen jde.

Hlavním důvodem, proč se již nyní pracuje na Rising Storm, když se Red orchestra 2 teprve dokončuje, je snaha zkrátit čekání fanoušků na nový obsah na minimum. Čím delší je prodleva mezi vydáním hry a druhým dílem či novým obsahem, tím více hráčů odchází a komunita slábne, jak mi později prozradil zástupce české RO komunity. Rising Storm by proto měl vyjít nanejvýše půl roku po vydání RO2, což znamená ještě tento rok, přinejhorším počátkem roku dalšího. A varianta, že půjde o zdarma dostupný update, je v současné chvíli stejně tak možná, jakože se nový obsah bude prodávat jako DLC či datadisk. Nechme se překvapit.

A na závěr můžu přidat malou perličku, která se hodí, protože na Steamu zrovna probíhá velký letní výprodej a spousta z vás oprávněně nadává, že ceny v eurech jsou v porovnání s cenami v dolarech nekřesťanské a že přepočet 1:1 je prostě vydřidušství. Vedení Tripwire s tím souhlasí a bude tlačit na to, aby cena Red Orchestra 2 při vydání na Steamu byla přepočítána dle reálných kurzů a byla tak všude stejná. Když by hra měla stát (a to je můj nástřel) na americkém Steamu 40 dolarů, tak na evropském nebude stát 40 Euro, ale okolo 27 euro dle současného kurzu. Jak se vývojáři vyjádřili, není v současné chvíli jasné, jestli se jim tento záměr podaří protlačit, ale snažit se prý o to budou vehementně. Snad to vyjde.

Nejnovější články