Příběhová tahovka There Came an Echo chce zapůsobit dabingem Wila Wheatona a hlasovým ovládáním
zdroj: tisková zpráva

Příběhová tahovka There Came an Echo chce zapůsobit dabingem Wila Wheatona a hlasovým ovládáním

3. 3. 2014 19:22 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Zhruba před rokem utekl naší pozornosti na Kickstarteru zajímavý projekt There Came an Echo od tvůrců povedeného rytmického RPG Sequence, jehož potenciál spočíval v prvé řadě na hlasovém ovládání jednotek v rámci konceptu příběhem hnané tahové strategie z blízké budoucnosti. Skoro čtyři tisíce uživatelů Kickstarteru si už minulý rok usmyslelo, že si chtějí There Came an Echo zahrát a projekt se tedy podařilo úspěšně zaplatit.

Jako zázrakem se vývoj hry nijak zvlášť nezaseknul, tvůrci jen na konci ledna posunuli vydání z června na říjen letošního roku kvůli finanční podpoře Intelu. V rozhovoru pro Polygon navíc potvrdili, že vedle PC verze plánují rovněž verzi pro Xbox One, která by mohla vyjít v roce 2015. Tolik k aktuálnímu dění, které je příjemně nedramatické - pojďme dát prostor hře samotné. A začneme zostra. Říká vám něco jméno Wil Wheaton?

Že se vůbec ptám. I kdybyste (bohužel, stejně jako já) tohoto herce zcela nechtěně ignorovali navzdory jeho rolím ve Star Trek: Nová generace nebo v řadě her (GTA IV, GTA: San Andreas a další), určitě jste jej zaznamenali v souvislosti s dabingem adventury Broken Age. A shodou okolností už před zmíněným rokem také jméno Wila Wheatona figurovalo jako jeden z taháků There Came an Echo.

Wheaton nadabuje postavu Coriina, hlavní postavy příběhu, který svede dohromady hned několik názorově nesourodých postav. Všechny je budete ovládat svým hlasem, abyste nejenom v boji převálcovali nepřátele, ale kupříkladu vyřadili z provozu pasti a nástrahy.

Tvůrci ze studia Iridium chtějí kombinací dabovaných postav a zadávání rozkazů hlasem navodit u hráče dojem, že je součástí (spíše velitelem) týmu a na to konto jej vtáhnout do dění ve hře. Základních příkazů má být „jenom“ několik stovek, aby se mohli tvůrci zaměřit na odladění technologie rozpoznávání hlasu. Ke každému předefinovanému příkazu můžete navíc přiřadit vlastní alternativu, klidně i slangovou. Ne však zjevně v češtině, nýbrž v angličtině nebo jiném z podporovaných jazyků, které hra nabídne i díky finanční a technologické podpoře Intelu. Na základě dohody s Intelem bude There Came an Echo podporovat novou RealSense technologii.

...

Většinu z vás ale pravděpodobně zajímá tradiční PC verze. Měla by vyjít letos v říjnu, jak bylo řečeno, a vedle ovládání hlasového nabídne i alternativní ovládání na klávesnici či gamepadu. Podobně benevolentní podporu několika způsobů ovládání vnímám jako doklad sebevědomí tvůrců, že jejich titul nebude zajímavý pouze hlasovým ovládáním, ale dokáže pobavit sám o sobě i při využití tradičního ovládání.

Nejlepší představu o základních principech hry si uděláte při sledování záběrů z ukázkové verze hry. Zjistíte, že tvůrci pracují s izometrickou perspektivou (několik úrovní zoomu) a minimálně při hraní v kontrolovaném vývojářském prostředí hlasové ovládání funguje.

Záběry rovněž potvrzují silné příběhové zaměření, které je ostatně jedním z důvodů, proč There Came an Echo nebude obsahovat multiplayer, jakkoli se jeho implementace zdá být perfektním nápadem. Tvůrci si to nemyslí a s ohledem na mnohem zajímavější aspekty jejich hry jim nebudu absenci multiplayeru vyčítat. Namísto planých nadávek jsem opravdu zvědavý na kvality výsledné hry. To víte, co je izometrické, je také dobré :)

Nejnovější články