Příběh laně a koloucha z Way to the Woods okouzlil internet aneb jak získat vydavatele, když je vám "teprve" 16
zdroj: Archiv

Příběh laně a koloucha z Way to the Woods okouzlil internet aneb jak získat vydavatele, když je vám "teprve" 16

29. 1. 2016 13:15 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Než začnete číst dál, podívejte se ze všeho nejdříve na obrázky z third-person adventury Way to the Woods, které na Redditu v průběhu prosince zveřejnil Anthony Tan. Zaujala vás stylizace? Chtěli byste v roli laně a koloucha dále prozkoumávat „podivný svět plný surreálních výjevů,“ jako ho popisuje tvůrce? V případě kladných odpovědí se zařadíte k zástup mnoha dalších obdivovatelů včetně vývojářů, kteří během několika týdnů pomohli Way to the Woods zviditelnit a najít vydavatele. Těžko říci, jestli v tom hraje větší roli nástin hry samotné, nebo pro mnohé překvapivý fakt, že tvůrci Anthony Tanovi je teprve 16 let…

Anthony Tan z Melbourne v Austrálii pracuje na hře zhruba rok, používá Unreal Engine 4 a zastává pozici scenáristy, game designéra a samozřejmě grafika. S hudbou mu pomáhá Jeremy Warmsley a s programováním zase Jarad Baken – oba dva s Tanem kontaktovali poté, co na Tumblr stránce hry viděly Tanovy artworky. Dohromady pak utvořili vývojářské trio pod názvem Happy Bee a jejich hru vydá Team17.

Konkrétních informací o hře Tan a jeho kolegové zatím mnoho nezveřejnili. Chtějí ji vydat primárně pro PC, podle FAQ na blogu to ale chtějí zkusit i na konzolích. Mezi největší inspirace tvůrce patří tituly Life is Strange či The Last of Us, potažmo produkce známého filmového studia Ghibli v podobě filmů Spirited Away nebo Princezna Mononoke.

Way to the Woods zdroj: Archiv

Sami vidíte, že detailů je zatím k dispozici málo a třeba se ptáte, jak je možné, že s takovou troškou se hře podařilo nevídaně rychle sehnat vydavatele a zajistit tím i rozpočet pro další vývoj? Odpověď hledejte právě na Redditu, kde hru nejprve adoroval tvůrce o No Man’s Sky a šéf studia Hello Games Sean Murray, a následně spousta dalších lidí z branže včetně odpovědných lidí z Team17. Ti pak tak dlouho naléhali na vedení, aby se Way to the Woods zabývalo, až uspělo.

Následovala tedy vyjednávání, během nichž šéfka Team17 Debbie Bestwick samozřejmě řešila, jaká rizika pro další vývoj projektu představuje věk hlavního tvůrce. Nakonec si ale řekla: „Když je dost dobrý, tak je i dostatečně starý,“ a během pouhého týdne od prvního kontaktu s Tanem podepsala smlouvu.

Way to the Woods zdroj: Archiv

Díky dohodě s Team17 má Tan a spol. zajištěné prostředky na další vývoj hry bez ohledu na to, jestli od Epic Games získá grant ve výši 5 – 50 000 dolarů, o který si zažádal. Team17 rovněž šikovné trojici tvůrců poskytne vývojářskou a marketingovou podporu, která bude jistě třeba vzhledem k tomu, že Tan je stále ještě student a školu rozhodně hodlá dokončit.

Příběh Way to the Woods může v této chvíli působit pohádkově, potažmo jako příklad typické „success story“, ale ve skutečnosti má k něčemu podobnému ještě hodně daleko – minimálně mnoho měsíců dřiny na projektu, který se skutečně nachází v počáteční fázi vývoje. K dispozici je zatím jen prototyp, ze kterého je třeba teprve udělat něco hezkého a zábavného. Pokud vás ale obrázky, věk tvůrce nebo jen jeho ambice zaujaly, můžete Tanovi držet pěsti.

Nejnovější články