Odkazovat se na spoustu známých děl či autorů zvládne každý, nicméně upoutávka na Murder naznačuje, že Moorhead něco umí a ve spolupráci se čtveřicí vývojářských kolegů dokáže navodit zamýšlenou předapokalyptickou atmosféru – stačí mu jednoduchá a stylová retro-grafika či zpracování jednotlivých scén, které prozrazují filmovou inspiraci (zejména Ghost in the Shell). Odkaz na GitS od Masamune Shirowa je v krátké ukázce nejzřetelnější, protože vyšetřování se odehrává v Tokiu a vede jej policistka Motomeru Minori.
Murder má být „krátký příběh o střetu morálky a citů ve světě budoucnosti, kde se z obojího staly komodity na prodej,“ v krátkosti shrnuje hru Moorhead na oficiální stránce a krom neherních inspirací zmiňuje i herní – odkazuje se na hry od Fullbright Company (Gone Home) nebo Blendo Games (Gravity Bone a Thirty Flights of Loving), které se prosadily zejména netradiční tematikou a stejně tak nekonvenčním zpracováním hratelnosti.
zdroj: Archiv
Murder však na první pohled nejvíce připomíná Gemini Rue, zejména kvůli retro grafice a snad i podobně mysteriózní atmosféře. A logicky je už na videu patrné, že Moorhead využívá stejné principy jako ve svém předchozím projektu Stranded. Pokud by Murder měl být slepenec odkazů na obě uvedené hry a výše uvedená neherní díla, v zásadě bych byl velmi spokojený. Co vlastně z Murder vyleze uvidí majitelé PC, Mac a Linux platforem až v příštím roce. Úvodní záběry jsou ovšem příjemně mnohoslibné.