Mount & Blade II vyjde na konzolích, vrátí se Painkiller & další novinky od Koch Media
zdroj: Foto: Prime Matter

Mount & Blade II vyjde na konzolích, vrátí se Painkiller & další novinky od Koch Media

10. 6. 2021 21:00 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Po včerejším odhalení nového Battlefieldu už můžeme považovat letošní E3 za zahájenou. Pro mě ovšem začala již minulé úterý, kdy jsem se zúčastnil prezentace vydavatele Koch Media a dozvěděl se kusé informace o spoustě nových her, ale i o nových událostech čekajících na ty staré.

K oznámením patřilo i přejmenování české hry Lost Hero na The Last Oricru, o čemž se dozvíte víc ve vlastním článku. To samé platí pro vyzrazení chystaného portu Kingdom Come: Deliverance pro Switch. Tyto informace byly pro nás důležitější než ostatní, a vysloužily si tak vlastní prostor.

Zbytek ale můžeme s klidem shrnout v tomto článku. Než si představíme některé z jednotlivých her, pozastavme se ještě nad novou značkou Prime Matter, protože se s ní v budoucnu budeme vídat častěji.

Jedná se o novou vydavatelskou odnož giganta Koch Media, která bude dávat šanci nadějným projektům menších studií a zároveň pod ni spadnou již existující hry jako právě KCD či Mount & Blade II: Bannerlord. Nejedná se o nic v herním byznyse vyloženě nevídaného. Stejnou cestou se kdysi vydalo vydavatelství Take-Two, když si založilo experimentální odnož Private Division.

The Last Oricru zdroj: Foto: Gold Knights

Pod křídly Prime Matter vyjde v roce 2023 očekávané Payday 3, o kterém jsme se ale nic nového nedozvěděli. To samé platí pro King's Bounty 2, které bude vůbec první hrou vydanou pod touto značkou, a tudíž je pro celý projekt klíčové. Připomnělo se i oldschoolové RPG Encased nově vycházející pod Prime Matter.

Z rychlých zpráv zaujme ještě příslib konzolových edic her Mount & Blade II: Bannerlord a Phoenix Point, zatímco Iron Harvest spolu s Outward dostane hezčí verze pro novou generaci konzolí. A Wasteland 3 čeká ještě několik rozšiřujících balíčků.

Svět hry Crossfire se rozroste o moderně pojatou realtimovou strategii Crossfire: Legion od tvůrců Homeworld, Company of Heroes a Dawn of War, stanete se brutálním antihrdinou v akci Gungrave G.O.R.E. a jakožto humanoidní mechanická valkýra si zastřílíte v akčním kyberpunku Final Form. A teď už k vybraným hrám, které se alespoň trochu předvedly.

Gungrave G.O.R.E. zdroj: Foto: Koch Media

Painkiller

Začneme projektem, který by ze všech nově oznámených mohl teoreticky dorazit až jako poslední. Je jím nový Painkiller. Proč se ho hned tak nedočkáme? Soudím tak z toho, že v jeho případě jsme nedostali vůbec nic. Žádný obrázek ani logo.

Pro připomenutí, první, skvěle hodnocený díl z roku 2004 mělo na svědomí studio People Can Fly. Další díly dodalo vždy jiné studio a kvalita šla rapidně dolů. I na novém Painkillerovi dělá pro sérii nové, ale jinak dobře známé studio Saber Interactive. Doufejme, že se kvalitou přiblíží spíš počátkům než konci série…

Dolmen

Prezentace dále připomněla dávno zapomenutou sci-fi soulsovku Dolmen s gigerovskou estetikou. Během ukázky jsem si nemohl nevzpomenout na Lovecrafta, Dead Space, ale i Crysis, které mi přišlo na mysl po ukázce speciálních schopností vašeho obleku.

Ten vám dodá energii tehdy, když vám dojde výdrž a opatří vaše útoky živelnými efekty. Ale něco mi říká, že toho bude umět ještě víc. Nicméně animace hry silně pokulhávaly, a hra tak působila velmi rozpracovaným dojmem. Snad ji tvůrci do vydání v příštím roce vyladí.

Dolmen zdroj: Foto: Koch Media

Scars Above

Z her, co mi vyloženě utkvěly v paměti, musím jmenovat sci-fi adventuru Scars Above, která na první pohled jako by z oka vypadla Returnalu. Osamělá žena se na neznámé planetě potkává s nepřátelskými živočichy. Ale nejde o roguelike ani přemrštěnou akci.

Hrajete za vědkyni Kate, která se sice umí ubránit (i v boss fightech), ale zabitou bytost okamžitě naskenuje a okomentuje svůj nález. Dokonce má zařízení pro zkoumání nervových sítí, s čímž jsou spojené puzzly, jimiž se pokusíte rozluštit, k čemu slouží ten který orgán.

Sami tvůrci hru označují za mix Alenky v říši divů a Vetřelce a vážně to tak i vypadá. Scars Above bychom měli dostat v příštím roce a dost možná poběží na Unreal Enginu 5. Tvůrci se ještě nerozhodli, zda na něj ze čtyřky přeskočí…

Scars Above zdroj: Foto: Koch Media

The Chant (pracovní název)

The Chant by mohla být hra, která zaujme Pavla. Má přeci jen mnohem, ale mnohem blíž k hororům než já. Ale i přes můj odpor musím říct, že mě myšlenka hry zaujala. Hrajete totiž za hrdinku, která prostě nevěří tomu, co se kolem ní děje. Odlehlý ostrov v severozápadním Pacifiku je ale tak naplněný neuvěřitelnými hrůzami, že jim prostě musí začít věřit, aby přežila.

The Chant bude jedním z těch hororů, ve kterých si zabojujete. Ale ne konvenčními zbraněmi. Ke slovu přijde crafting, s jehož pomocí si vyrobíte nejrůznější spirituální udělátka zahánějící kosmické horory. Okultní vědy a psychedelické výjevy očekávejte v příštím roce.

Echoes of the End

Na začátku prezentace jsme byli varováni, že to, co uvidíme, není finálními podobami her. V případě Echoes of the End přišlo dokonce upozornění, že jde teprve o koncept. Ale jaký! Animace a grafika v ukázce byla jednoduše dechberoucí a vděčíme za to Unreal Enginu 5, který bude hru pohánět.

Půjde o akční adventuru ve fantasy světě, kde hlavní hrdinka Ryn oplývá schopností manipulovat s hmotou, případně ji vyloženě ničit. Vzhledem k rané fázi projektu toho víc nevíme, musím ale před tvůrci smeknout a tuším, že tento jejich projekt má šanci islandské vývojáře proslavit.

Echoes Of The End zdroj: Foto: Koch Media

To by byly postřehy z prezentace Koch Media. Pravděpodobně uvidíte sami ukázky z výše zmíněných her zítra večer, 11. června od 21:00, kdy proběhne živý stream Koch Primetime.

Nejnovější články