Loni 6. července, po více než šestiletém vývoji, vyšlo MMORPG Crowfall, které hráče lákalo na originální myšlenku rotujících světů – po čase zanikaly a vaše postava se pokaždé přenesla do jiného prostředí, které mělo svá vlastní pravidla a měřítka boje. Tvůrci na tento nápad vybrali v roce 2015 na Kickstarteru 43 milionů korun, později se jim podařilo sehnat dalších 132 milionů korun z různých zdrojů.
Myšlenka v praxi ale neměla dlouhého trvání, jelikož tvůrci ze studia ArtCraft Entertainment po pouhém roce a pár měsících oznamují vypnutí serverů hry. Dle vyjádření by ovšem nemělo jít o definitivní ukončení projektu, tvůrci jen potřebují mít čas celou myšlenku překopat, což se za chodu hry nedá.
„V posledních několika měsících jsme hodnotili současný stav hry Crowfall. Jednou z největších výzev bylo obrovské množství vývojářského úsilí, které bylo nutné vynaložit na budování nových kampaní a každodenní udržování hry v chodu. Abychom přeorientovali naše úsilí z živého provozu na vývoj, rozhodli jsme se na čas vyřadit live service Crowfall z provozu,“ oznámili vývojáři na webu.
K vypnutí serverů dojde 22. listopadu, do té doby mají hráči možnost vyzkoušet si všechny věci nabízené v herním obchodě zcela zdarma. Bez nutnosti starat se o chod hry tvůrci hodlají brzy zmapovat budoucnost hry. Zatím nemají jasnou představu, co je čeká, ale hodlají překopat všechny její části – od základní technologie a nástrojů přes grafickou stránku až po hratelnost.
Jen aby to nedopadlo jako s hrami Anthem a Artifact, které se také odmlčely a jejich vývojáři pracovali na nových, snad lepších verzích, kterých se ale už zřejmě nikdy nedočkáme.