Interplay nový Descent od fanoušků odmítá, hra ale stejně vznikne
zdroj: tisková zpráva

Interplay nový Descent od fanoušků odmítá, hra ale stejně vznikne

15. 10. 2014 10:50 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Descent možná nesedí s Doomem a Wolfensteinem v nejvyšší radě legendárních stříleček, ale teplé místečko v poradním sboru hře určitě patří. Na hru proto s láskou a zaťatou pěstí (protože obtížnost) nevzpomínáme pouze my (viz náš retro gamesplay), ale i další hráči a profesionální či amatérští vývojáři. Jedním z nich je i Němec Max Schulz, který se společně s týmem dalších nadšenců snaží už dva roky zrestaurovat původní Descent s pomocí Unreal 3 enginu do podoby moderní 6doF střílečky pod názvem Sol Contingency. Na konci října chtěl Max vydat hratelnou ukázku, aby se vývoj hry sledující nadšenci měli čím zabavit než dokončí první epizodu, ale situace se „mírně“ zkomplikovala kvůli postoji společnosti Interplay.

Schulz doufal, že se s Interplay dohodne a dostane svolení používat v Sol Contingency odkazy na původní Descent od nepřátel přes zbraně až třeba po příběh. Hru nechtěl nikdy prodávat, čili by s něčím podobným neměl být problém. V jeden moment byla dohoda blízko, když si lidé z Interplay dokonce vyžádali hratelnou ukázku a rýsovala se možnost, že by se z Sol Contingency mohla stát oficiálně nová Descent hra.

Nakonec však k dohodě nedošlo a Schulz nedávno dostal od Interplay dopis, který mu v zásadě přikazuje, aby ukončil na Sol Contingency veškeré práce a projekt hodil do koše – lidově řečeno. Schulz něco podobného nečekal, ale navzdory snaze se ještě s Interplay a její sesterskou společností dohodnout vymyslel nový plán.

Schulz si uvědomil, že Interplay mu sice může zakázat užití jakýchkoli odkazů na Descent, ale nemůže mu zakázat vývoj hry, která je Descentu podobná žánrově a hratelností. Jak Schulz uvádí v updatu na stránkách projektu, plánuje pokračovat ve vývoji s cílem vydat Sol Contingency jako samostatný projekt bez jakýchkoli odkazů na Descent.

Následující vývoj to samozřejmě zkomplikuje a prodlouží, protože je potřeba ze hry odstranit reference na Descent, ale na druhou stranu to Schulzovi a jeho kolegům v mnoha směrech uvolňuje doposud svázané ruce. Může se třeba se Sol Contingency pokusit o štěstí na Kickstarteru, což doposud možné nebylo, protože by k tomu potřeboval svolení Interplay. Může se tedy nakrásně stát, že Sol Contingency se v budoucnu změní z fanouškovského projektu na komerčně šířený fanouškovský projekt, jakkoli Schulz nic podobného zatím nenaznačuje.

V současné době se Schulz s dalšími členy vývojového týmu zaměří na dokončení Proving Grounds, což je de facto prototyp, který by měl ukázat, na jaký druh hratelnosti a obecně zábavy tvůrci s projektem cílí. Říjnové vydání Proving Grounds už se zřejmě nestihne, ale listopad vypadá reálně. A co bude dál? Spousta práce na plné verzi hry a zřejmě již zmíněná Kickstarter kampaň.

Schulzovi a spol. držím samozřejmě pěsti. Mé vzpomínky na Descent hry jsou sice v mnoha směrech bolestivé, protože bylo obtížné si v době vydání zvykat na podobnou míru volnosti pohybu. Zároveň si ale pamatuju konkrétní levely a problémové segmenty v nich, což naznačuje, že místo v mé osobní síni slávy Descentu nikdo nevezme. A v moderní podobě bych si Descent, třeba jen ze zvědavosti, zahrál velmi rád.

Nejnovější články