FIFA 15 si zakládá hned na několika novinkách, nejviditelnější (a nejméně spojená s hrou samotnou) je prezentace. Fanoušci v hledištích by měli být víc slyšet a měli by skrze hymny a specifické skandování více vyjadřovat náklonnost svému klubu. Zřejmě to bude fungovat jen u vybraných týmů (tiskovka zmiňuje Liverpool, polskou Poznaň nebo argentinský La Bombonera z Buenos Aires), ale pokud to má být první krok k většímu zapojení publika do hry (jako v NHL hrách), beru to všema deseti.
Nově zpracované by měly být reakce hráčů a trenéru na lavičce (na góly a jiné dramatické situace), oslavy vstřeleného gólu hráčů na hřišti a tvůrci se rozhodli výpočetní silou PC a nových konzolí mrhat i na zpracování podavačů míčů. Ze všeho nejvíce jsem ale zvědavý na reakci komentátorů na dění v hledišti.
zdroj: Archiv
Od čistě vizuálních vylepšení se raději přesuňme k novinkám herním. Všech 22 hráčů by měla propojovat jistá emoční inteligence, která neznámým i slavným fotbalistům určí různé reakce na situace na hřišti dle průběhu zápasu. Často faulovaný hráč prý po překročení jisté míry vyjede na svého oponenta, což je pouze příklad jedné z více než 600 emocionálních reakcí, které hra nabídne.
Podobně dojmová by měla být i nová týmová mechanika, která hráčům určí správnou taktiku podle vývoje zápasu. Pokud jeden tým dvě minuty před koncem povede o jednu ranku, hráči momentálně vítězícího týmu budou spíše držet míč od brány, třeba u rohového praporku. A při střídání určitě nebudou spěchat. Hráč bude moci chování týmu ovlivňovat, třeba s pomocí nových týmových taktik typu zdržování času, držení míče, krátké přihrávky na polovině a tak dále.
Díky novému systému nasvícení prý hráči uvidí nejtitěrnější detaily v obličejích fotbalistů a nové modely postavy se zase postarají o reálně působící pohyby. S tím souvisí upravená fyzika, která zajistí, že při soubojích jeden na jednoho se těla fotbalistů nezapletou do krkolomné pozice, potažmo bude fyzicky zdatnější hráč schopen slabšího soupeře od míče odstavit.
Stejně tak ale technicky zdatnější a rychlejší hráč obejde většího, ale pomalejšího soupeře. Tvůrci zkrátka opět zapracovali na zpracování situací, kdy se střetnou dva a více hráčů tak, aby to celé působilo reálněji. Očekávat lze i nové útočné či obranné pohyby typu žduchnutí ramenem apod.
Míč by se měl chovat opět reálněji a hráč by jej měl mít opět víc pod kontrolou, což jsou fráze, které od EA Sports slyšíme každý rok. Někdy mají reálný základ, jindy zase ne. A s konstatováním, že při rozehrávání autů, rohů nebo přímých kopů bude možné pravou analogovou páčkou nastavit hráče v poli, se prozatím rozloučím.
FIFA 15 vyjde na PS, Xbox One a PC 26. září tohoto roku, termín vydání verzí pro další platformy zatím neznáme.