Producent Ali Emek z dánského studia vysvětluje: „Je tu tolik věcí, které chceme udělat ve Viking správně. Jsme si jistí, že vyprávění a velká míra hráčských voleb budou zábavné, ale chceme ještě strávit extra čas nad novými prvky, které není snadné zakomponovat.“ Jedním z těchto vylepšení bude systém pastí. Nově budete mít větší možnost využívat prostředí s pomocí vašich pastí, které zde nastražíte.
Obecně budou rizika plynoucí z prostředí novým herním prvkem. Na začátku každé bitvy se na mapě objeví objekty, které budou náhodně vygenerované (třeba díry v zemi) a během bitvy můžete sami pokládat pasti a nejspíše i další předměty, abyste znesnadnili soupeři pohyb. Ať už půjde o přirozené překážky a nebo pasti, celý systém by měl prohloubit taktickou propracovanost soubojů.
Podle slov Jonase Wævera, šéfa vývoje, budou mít hráči rádi i propracovaný systém náhodných setkání a vedlejších úkolů, které budete na mapě moci objevit. Ty budou stát mimo hlavní příběhovou linii, v níž se v roli vůdce vikinského klanu vydáváte plenit země na západě, přičemž se staráte i o svou domovskou vesnici, kam se mezi nájezdy vracíte. Jak pleníte (a nebo jen obchodujete), získáváte peníze, vy i vaše družina zkušenosti, vybavení a váš klan prestiž. To vše pak bude v rámci kampaně, k níž je napsáno 200 tisíc slov dialogů.
zdroj: Archiv