Divinity: Original Sin vsadí na izometrii a tahové souboje
zdroj: tisková zpráva

Divinity: Original Sin vsadí na izometrii a tahové souboje

29. 5. 2012 17:23 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Update: Informace v článku byly doplněny a upraveny na základě čerstvě vydané tiskovky a názorného videa, které si můžete pustit.

Krajkáři z belgického studia Larian se otevřeným přístupem k vývoji her líbí nejenom Danu Vávrovi, ale i Georgi Bushovi ml., víle Amálce a samozřejmě i mně. Jejich akční RPG Divine Divinity nezapomínám zmiňovat při každé příležitosti jako příklad skvělé a svojské hry, na kterou se docela rychle zapomnělo. Naštěstí ne úplně, protože sami tvůrci se po řadě experimentů právě k Divine Divinity (ale i k pokračování Beyond Divinity) vrací a své nejslavnější hře tvoří příběhový prequel nazvaný Divinity: Original Sin.

Prvotní hřích příběhově připraví půdu událostem z Divine Divinity a vsadí vás do role dvou rámcově daných postav. První je neznámo jak obživlá oběť vraždy v podobě mladé a macaté dívčiny s totálně vyvětranou pamětí. Druhou je svalnatý bojovník, odsouzený původně k věčnému mučení a utrpění, kterého se ale evidentně nějak zbavil. A tihle dva, kteří nemají o světě okolo sebe ani páru, se vydávají na výpravu za...něčím. Budou hodně povídat a hodně bojovat, přičemž obojí se bude oproti Divine Divinity výrazně lišit. Ještě si nejsem jist, jestli z toho mám radost, nebo ne, protože zvyk je nejenom železná košile, ale i pěkná potvora.

Akční hratelnost Divine Divinity byla návyková a dost taktická. Souboje v Divinity: Original Sin však budou jenom taktické a k tomu i strategické, protože jsou tahové s akčními body - tak trochu po vzoru Jagged Alliance. Pokud si najdete chvilku a mrknete na čtyřminutové video, uvidíte, že se v boji dají velmi kreativně kombinovat a vršit elementální kouzla. Když je nějaká potvora odolná vůči ledu, tak led fireballem rozpustím, čímž vznikne voda. A když tuhle malou vodní plochu zasáhnu bleskem, tak se v ní stojící příšery otřesou pod náporem elektrické energie.

zdroj: Archiv

Jestli bude vaše postava ovládat spíše magii, bude dobrý bijec do první linie, nebo bude mít od každého něco a nejvíce od zloděje, to už je na vás. Hra opouští klasický systém pevně daných tříd a nabízí systém, v jehož rámci je profilace postavy zcela ve vašich prackách. A neplatí to jenom pro dvě výše zmíněné postavy. Ty jsou jenom hlavní a povinné. Jinak si partu můžete rozšířit rekrutováním jiných postavy nebo summonováním příšerek až na čtyři členy.

Zmíněné prokecávání bude trošku adventurní v tom, že bude mít několik fází, respektive voleb a bude vycházet z toho, že máte po ruce dvě až čtyři postavy. V rámci party mohou jednotliví členové s danou akcí souhlasit či nesouhlasit, přičemž výsledné slovo při názorovém rozkolu bude mít ten, kdo má silnější statistiku vztahující se k dané situaci. Hezká ukázka je opět k vidění na videu. Nutno dodat, že při hře ve čtyřech hráčích už bude takové dohadování se docela maso, v dobrém slova smyslu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Herní mechanika postavená na spolupráci dvou až čtyř postav je samozřejmě odkazem na Beyond Divinity, kde se ji však Larinům nepodařilo moc dobře odladit a příliš nefungovala, čímž trpěla ve výsledku celá hra – zejména v soubojích. Tohle by se v Original Sin stávat nemělo, jednoduše kvůli tomu, že souboje jsou tahové.

Tím hlavním rozdílem oproti Beyond Divinity je však už výše naznačená podpora kooperace pro maximálně čtyři hráče. Dobrodružství by díky interakci v dialozích mělo naprat pořádný spád, čemuž napomůže i interaktivní herní svět. Všechny Divinity hry se chlubily tím, že obsahují kvadrilion předmětů k sebrání a nějakému použití a Original Sin na tom nebude jinak. Stejně jako v předchozích dílech je tak možné lehce měnit třeba buffy zbraní aplikací jedovaté houby či jiné látky (jak je vidět na videu).

Manipulovat nepůjde jenom s tím, co je moc těžké, velké nebo je prostě k něčemu přidělané. Budete si ale muset dávat bacha na to, co kde sbíráte a kradete. Spousta věcí někomu patří a dotyčný asi nebude rád, že jej okrádáte. Když vás uvidí, tak se bude zlobit a pověst zloděje nebude pro vašich reputaci dobrá. Vaši pověst a reputaci samozřejmě ovlivní i jiné věci, činy nebo akce. Ne jenom sbírání/kradení předmětů někomu na očích.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Z obrázků jste jistě poznali, že návrat k Divine a Beyond Divinity hrám tvůrci realizují i zvoleným pohledem na svět. Third-person perspektivu z Divinity II: Ego Draconis vyměnili za izometrii s pastelkově barevnou stylizací, která však v pohybu nepůsobí tak divně, jako na statistických obrázcích. A za zmínku stojí i editor přibalený ke hře, v němž bude možné vytvářet svá vlastní dobrodružství.

Další informace o hře lze očekávat během E3 2012, kde jsme si také s tvůrci domluvili spicha. Jak už jsem říkal, výtvory Larian Studios považuju za velmi osobité a v rámci RPG tvorby i netradiční. V tomto kontextu musí samozřejmě připomenout i mix akce, strategie a RPG jménem Dragon Commander, na němž Lariani rovněž pracují a jsem zvědavý, co se s ním během roku bez nových zpráv a videí stalo.

Smarty.cz

Nejnovější články